jallamamba Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg har prøvd både live og HD installering, men det vil ikke virke. For å sjekke om det var noe med platene, installerte jeg Kubuntu uten problem på en annen maskin jeg har. Er det noen kjente konflikter med min hardware? HK: Asus P5B-E 2stk Raptor i Raid O (winXP) 4stk Seagate SATA HD 1 stk PATA Samsung HD Plextor 716-A DVD-RW GPU: ATI X850XT CPU: C2D 4600 uklokket RAM: 2 x 1gb Har en ekstern disk som jeg prøver å installere (K)Ubuntu på, som gikk fint på den andre pc'n Når jeg prøvde å installere til HD, gikk det nesten uten feilmelding, var kun nettverkskort den ikke fant. Men når den skulle restarte så stoppet det opp og fikk en "error 15" -så helt stopp Når jeg prøver live installasjon er det noe X'et eller annet som vist nok ikke finnes eller er feil... Er helt ukjent med Linux, så jeg er helt blank på hva dette kan være. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hvilken versjon har du prøvd? Har selv et Asus P5B Deluxe HK og har angret på det kjøpet siden, da driverne til kortet delvis er ustabile. Flere av kjerneversjonene som heller ikke booter i det hele tatt på kortet, Dapper vil ikke i det hele tatt og selv om Edgy installeres uten problemer så opplevde jeg en del krasjer. Nå kjører jeg Feisty (kommende versjon) og selv om 2.6.20 kjerna er default der nå, så har jeg bare fått det virke med 2.6.19 kjerna hittil, tydelig at ting blir bedre med nyere kjerneversjoner for nå opplever jeg ikke ustabiliteten som på Edgy, men til gjengjeld ustabiliteten til en alpha-utgave... Får du noen annen melding enn "error 15" hvor langt i prosessen har du kommet? Starter du i "rescue mode" blir det lettere å se. Og når du sier "HD-installering", mener du installasjon fra "alternate" CD. Altså text-mode installasjon? Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Det er versjon 6.10 av Kubuntu og Ubuntu jeg har prøvd. Installerte en gang til for å få opp den feilmeldingen: GRUB Loading stage1.5GRUB loading, please wait... Error 15 Installerte i text-mode ja Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 mulig du har gjort en feil under installasjon , prøv og installer med grafisk grensesnitt Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 mulig du har gjort en feil under installasjon7947163[/snapback] Men jeg klarer ikke en live installasjon heller Regner med det er noe hardware den ikke liker hos meg...jeg får vente til nyere versjoner av Ubuntu og Kubuntu å prøve igjen da. Takk for at dere prøvde ihvertfall Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Okay, mulig du har gitt opp, men hvilken RAID-modus er det du kjører på systemet? Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Når jeg prøver live installasjon er det noe X'et eller annet som vist nok ikke finnes eller er feil... Hadde litt av det samme problemet med mitt Radeon x800. https://wiki.ubuntu.com/EdgyKnownIssues/28925 fikset mitt problem. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Når jeg prøver live installasjon er det noe X'et eller annet som vist nok ikke finnes eller er feil... Hadde litt av det samme problemet med mitt Radeon x800. https://wiki.ubuntu.com/EdgyKnownIssues/28925 fikset mitt problem. 8029793[/snapback] Hvilket x800 kort har du?.. Sitter her med ett Sapphire X800 kort selv, og får enten noe artifices (32bit Ubuntu), eller beskjed om at X'utseende ikke kunne lastes (64bit Ubuntu... Begge text installasjon... Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Hvilket x800 kort har du?.. Har Club-3D X850XT Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 https://wiki.ubuntu.com/EdgyKnownIssues/28925 fikset mitt problem. 8029793[/snapback] Okei, skal prøve det nå å se om det funker Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 15 : File not found This error is returned if the specified file name cannot be found, but everything else (like the disk/partition info) is OK. Er det du får ut av feilmeldinga di. Kanskje den ikke finner Grubfila som lskal ligge på harddisken din? Regner med noen andre kan svare litt mer på det. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Nå har jeg klart en "live" installasjon Holder på å skal installere på HD nå, håper det funker nå. Det var det som du hwknut sa, fikset feilen med grafikkort Edit: Prøvde å installere til HD når jeg hadde Live Kubuntu inne, men fikk feilmeldingen: Error 17: Cannot mount selected partition og samme feilmelding når jeg prøvde OEM installasjon ...hekkans drid! Endret 27. februar 2007 av jallamamba Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 15 : File not found Er dette det samme som Error 15 ? For jeg fikk ingen indikasjon på at det manglet noen filer Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nå har jeg klart en "live" installasjon Holder på å skal installere på HD nå, håper det funker nå. Det var det som du hwknut sa, fikset feilen med grafikkort Edit: Prøvde å installere til HD når jeg hadde Live Kubuntu inne, men fikk feilmeldingen: Error 17: Cannot mount selected partition og samme feilmelding når jeg prøvde OEM installasjon ...hekkans drid! 8035597[/snapback] Hmm, fikk det samme problete sist gang jeg prøvde å legge det inn på nytt. Eneste jeg kan tenke på er å prøve å brenne cdpaten med LAV hastighet (har hatt noen problemer med plater som er brent med høy hastighet). Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 du har en JMicron controller som ikke er støttet, jeg hadde samme problemet. det eneste som funket var å koble ut PATA disken / disable kontrolleren i BIOS. Lenke til kommentar
Redhead93 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg har problemer når jeg skal innstalere ubuntu. Når jeg har valgt Start/innstaler ubuntu, loader den opp noe linux et-eller-annet og så kommer masse ms dos skrift og alt stopper opp Legger ved et screenshot der det står noe om hardware. Skjermkortet er VIA/S3G UniChrome pro IGP 64.0mb Blir gaaal av det ikke funker Lei av XP Har bærbar PC og lurer på om det er årsaken. Lasta ned DVD versjon med grafikk innstallering. Trenger hjelp, håper på svar!! Hardware.bmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå