gulrotkake Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hva syns dere om dette bildet? Endret 14. februar 2007 av gulrotkake Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Knallfint! Nydelig lys og herlig komposisjon. De to siluettene i forgrunnen er svært viktige for bildet. Et av de bedre bildene jeg har sett på Akam! Men. Du må gjøre bildene klare for webvising før du laster de opp! Hadde også hatt godt av den del støy/støv-fjerning og justeringer generellt. Litt dumt å droppe dette, siden opplevelsen av å betrakte bildet hadde blitt mye bedre da. Det er et must!. Dessuten. I fullsize som dette, kunne jeg lasta det ned og fått det printa ut i god A3-kvalitet og hatt det i stua. Gratis fotograti jeg ellers måtte betalt kanskje et fire-siffret beløp for, evt solgt det videre og tjent gode penger - og dette bildet er fint nok til at det kunne skjedd (ikke jeg da ). Du må beskytte ditt håndtverk og ikke publisere råfiler/orginaler, you see. Endret 14. februar 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 vil gjerne vite hvordan du etterbehandlet bildet.. stemningen er helt rå.. Syns det gir mening og passer godt med de 2 personene der. Lenke til kommentar
lillepille Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Dette bildet likte jeg Fine farger på toppen av fjellet Lenke til kommentar
gulrotkake Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Tusen takk for flott respons! Da har jeg lastet opp en mindre versjon for å beskytte bildet ;-) Dessuten prøvde jeg meg med Neat Image, noe som fjernet mye av støyen, men komprimerte bildet litt i meste laget etterpå. Noen annen god måte å fjerne støy på? Foruten dette har jeg kun etterbehandlet med "curves" og "unsharp mask" i Photoshop, er det noen andre forbedringer dere vil foreslå? Lenke til kommentar
perottol Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Et skikkelig herlig bilde! Synes tonene i bildet er fine, så noe mye etterbehandling er kanskje ikke så viktig. Skulle noe vært gjort så hadde det vært og clonet bort noen av fotsporene, iallfall de som går fremover i bildet. Dette ville ha skapt litt mer mystikk. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Støtter ragamuffin her. Utrolig bra bilde. Fin stemining. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Tusen takk for flott respons! Da har jeg lastet opp en mindre versjon for å beskytte bildet ;-) Dessuten prøvde jeg meg med Neat Image, noe som fjernet mye av støyen, men komprimerte bildet litt i meste laget etterpå. Noen annen god måte å fjerne støy på? Foruten dette har jeg kun etterbehandlet med "curves" og "unsharp mask" i Photoshop, er det noen andre forbedringer dere vil foreslå? 7940668[/snapback] Hvis det er støv på sensoren jeg ser på det bildet, så funker det helt utmerket å bruke healing brush i Photoshop. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Kjempepent bilde! Utrolige farger, kjempefin stemning. Har selv besteget Kyrkja én gang, men det var på sommeren. Nesten så jeg må ta en tur på vinterstid også. Atter igjen - kjempepent. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Et glimrende fotografi, meget bra med lyset som skinner på fjellet som gradvis blir rødt og deretter blått i skyggepartiene. Jeg ville ha fjernet en av personene i forgrunnen som jeg syns blir forstyrrende. Det er mulig at kun fotspor i snøen hadde vært nok for å fremheve dybden i motivet, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Et glimrende fotografi, meget bra med lyset som skinner på fjellet som gradvis blir rødt og deretter blått i skyggepartiene. Jeg ville ha fjernet en av personene i forgrunnen som jeg syns blir forstyrrende. Det er mulig at kun fotspor i snøen hadde vært nok for å fremheve dybden i motivet, jeg vet ikke. 7942610[/snapback] Uenig meg deg der. Personene passer utrolig fint til bildet, og møtepunktet deres med blikket gir en fin følelse av at dette ikke bare er photoshoppet.. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Et glimrende fotografi, meget bra med lyset som skinner på fjellet som gradvis blir rødt og deretter blått i skyggepartiene. Jeg ville ha fjernet en av personene i forgrunnen som jeg syns blir forstyrrende. Det er mulig at kun fotspor i snøen hadde vært nok for å fremheve dybden i motivet, jeg vet ikke. 7942610[/snapback] Uenig meg deg der. Personene passer utrolig fint til bildet, og møtepunktet deres med blikket gir en fin følelse av at dette ikke bare er photoshoppet.. 7942694[/snapback] "At dette ikke BARE er photoshoppet" - hva mener du med dette? Jeg syns ikke bildet bærer preg av å være mye redigert, fotografen sier han kun har brukt curves og USM i tillegg til litt støvfjerning gjennom Neat image.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Et glimrende fotografi, meget bra med lyset som skinner på fjellet som gradvis blir rødt og deretter blått i skyggepartiene. Jeg ville ha fjernet en av personene i forgrunnen som jeg syns blir forstyrrende. Det er mulig at kun fotspor i snøen hadde vært nok for å fremheve dybden i motivet, jeg vet ikke. 7942610[/snapback] Uenig meg deg der. Personene passer utrolig fint til bildet, og møtepunktet deres med blikket gir en fin følelse av at dette ikke bare er photoshoppet.. 7942694[/snapback] "At dette ikke BARE er photoshoppet" - hva mener du med dette? Jeg syns ikke bildet bærer preg av å være mye redigert, fotografen sier han kun har brukt curves og USM i tillegg til litt støvfjerning gjennom Neat image.. 7942938[/snapback] Jeg sier at uten personene kunne bildet lettere vært redigert mer enn bare støvfjerning, og personene gir inntrykk av at bildet ikke er redigert. Positivt ment.. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Valeur: Skjønner, misforstod litt.... Redig: fjernet tidligere innlegg Endret 14. februar 2007 av Autoxave Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Dette var et veldig fint bilde med veldig fine farger. Stå på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå