Gå til innhold

Nintendo Barnslig eller ikke?


xdim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns meny systemet og slikt på Wii dashboard er litt for simpelt jeg..

Ser ut som om de rushet litt for  fort med å få det ferdig. Håper det

kommer skins eller noe så kan fikse dette. Savner et litt mer seriøst

preg over maskinen, selv om det er Nintendo.

7939945[/snapback]

 

Wii har litt av det særjapanske i seg, noe Nintendo ikke har tatt seg tid til tilpasse/nedtone til de andre markedene. Japanere generelt, skjemmes ikke i samme grad av overpositive lyder og sterke farger (selv i blod og gørr).

 

Men å klage på oppsettet, det ville i mitt tilfelle blitt selvmotsigelse.

ALDRI! har jeg sett et mer ryddig og enkelt system innenfor spill og konsoller. Faen heller om dere halvforvirra fjortiser skal få endre på dette fordi dere da føler dere mer voksne akkurat nå (ja, jeg sier halvforvirra fjortiser fordi jeg selv har opplevd den samme perioden, ikke for å være frekk). Skins ser jeg ingenting i veien med, og tror faktisk dette snart blir mulig. Egendefinerte lyder også, hvis dere absolutt vil.

Når selv en "Vote Channel" har sett dagens lys, kommer det nok også en "Customize your Wii Channel".

 

Nintendo tenker jo mer i de baner at hvis man skal treffe alle, så bør man treffe alle. Xbox 360 systemet blir for komplisert (i komplisert mener jeg da på mange måter slitsomt) for mange som ikke har vokst opp i dataalderen vi lever i (og nesten ingen av disse kan jo si noe til dette temaet fordi jeg tviler på at så mange av dem diskuterer på gamer.no's forum. De fleste av de som skriver her har nok en litt "større" interresse for spill). Derfor ser jeg det selfølgelig positivt at Nintendo heller gir oss mulighet til å gjøre maskinen mer "hardcore" (eller hva vi måtte ønske), men dette må likevel ikke føles som noen tvang for personer som er fornøyd med systemet slik det er nå.

 

Når vi snakker om hav som er barnslig er et spill som Zelda bygd opp slik: Som unger skjønner vi mange skjulte meninger i spillet som ikke voksne finner, og som voksne har vi likevel masse ekslusiv "voksenhumor" som ungene ikke skjønner en dritt av. I Zelda TP går du inn i som rollen som en gutt som går fra sen ungdom til det å bli mann, og i denne perioden blir man litt herset med fra andre "voksne" som skal fortelle deg hva som er rett og galt. Miyamoto vil ikke lære dere moral, Miyamoto bare gjenskaper den formen for moral det er naturlig for en person på Links alder å møte i hverdagen (i et ganske sivilisert samfunn). Dette gjør bare at du lever deg mer inn i hovedpersonen. Om du ikke forstår dette, har du sansynligvis ikke gått igjennom den samme perioden i livet selv og kan se humor i Links tilværelse. Jeg vil faktisk påstå at du må være på Miyamotos alder selv for å forstå alle de små detaljene som er lagt inn i spillet (de andre litt yngre i Zelda teamet har jo selfølgleig lagt inn egne detaljer som på mange måter gjenspeiler deres stadie i livet også).

 

Til slutt vil jeg påstå Super Mario Bros serien er den sykeste mest perverse spillserien som noen gang er laget. Her har du altså en italiensk rørlegger og broren hans, som gomler i seg sopp for å få spesielle egenskaper i jakten på å redde en blond prinsesse som er fanget av en diger drage/skilpadde mutasjon som sender hærer av andre sopper etter deg. Alt dette foregår i et land som på mange måter ligner på et digert avløpssystem og der det på overflaten er gress med klare grønne farger (du trenger møkk for at gresset skal gro vet du). Super Mario Bros er en mye større syretrip en slikt som Killer7, men det klarer likevel å være tilpasset alle aldre siden som forklart ovenfor: Alle aldersgrupper finner forskjellig innhold i det.

Hadde jeg vært i gruppen som setter aldersgrenser for spill, hadde ihvertfall "use of drugs" merket vært stemplet på de fleste Mario spill :rofl:

Endret av KingKoki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...