Gå til innhold

Nintendo Barnslig eller ikke?


xdim

Anbefalte innlegg

Av de tre store konsollspillseriene til Nintendo finner vi følgende: Super Mario, Legend of Zelda og Metroid. Jeg går ut ifra at ingen mener at Zelda og Metroid er barnespill, så anklagene om at Nintendo lager barnespill må handle først og fremst om Mario-spillene, inkludert spin-off'ene, type Mario Kart.

 

Det er viktig å forstå at barnevennlig ikke er synonymt med voksenfiendtlig. Selv om et spill ikke inneholder vold, sex, dop eller grovt språk - og dermed får høy aldersgrense - betyr det ikke at spillet ikke kan spilles av voksne mennesker. Det er en grunn til at Super Mario Galaxy ble kåret av nær sagt alle spilljournalister til det beste spillet på E3-messen i fjor - det er ikke et barnespill.

 

At GUI'en på Xbox 360 er bedre enn på Wii er jeg enig i. Internett er mye mer integrert i Xbox'en, og overgangene mellom de forskjellige funksjonene maskinen tilbyr er sømløse. "Barnslige lyder" har jeg dog ikke funnet på Wii-menyen - hvilke sikter du til? Den rolige musaken bak i hovedmenyen, eller de små jinglene til de forskjellige kanalene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått inntrykk av at største behovet for blod og vold ligger i spill er i tenårene, der mengden av vold kan bestemme innkjøp av spill.

Jeg ser det hos min lillebror på 9 år at det er volds spill som er "kult". Han vil gjerne spille f.eks GTA for han synest det er "kult" å gå rundt og stjele biler og skade folk. :roll: sier jeg bare.

 

Spiller foreldrene dine voldspill? Det gjør ikke mine.

Vold gjør ikke et spill mer tilpasset ungdomen, bare mindre tilpasset alle andre.

Lenke til kommentar
Litt iriterende med alle de lydene ja :) Burde gå ann å skru dem av. Ellers liker jeg maskinen godt :)

7939426[/snapback]

 

Nei vil ikkje si Wii er noe barnslig altså. Men lydene og ekstremt irriterende musikk er jo , ja irriterende rett og slett. Har slitt ut Mute knappen på TV`en pga. det pr.idag ikkje er mulig å så av søppelet.

 

Og bortsett fra mangel på spill fremover så er Wii ein knall konsoll det. Har desverre ikkje fått spillt så mye sammen med venner i Re Steel og Wii sports pga. mye jobbing, vanskelig å få ting til å klaffe :p

Lenke til kommentar
Syns meny systemet og slikt på Wii dashboard er litt for simpelt jeg..

Ser ut som om de rushet litt for  fort med å få det ferdig. Håper det

kommer skins eller noe så kan fikse dette. Savner et litt mer seriøst

preg over maskinen, selv om det er Nintendo.

7939945[/snapback]

 

 

jeg syns å bytte masse forskjellig skins er barnslig...

Lenke til kommentar

Finner ingenting særlig mer barnslig enn å leke at jeg er en supersterk space-marine som må skyte grimme aliens for å redde jordkloden. Det var jo våte drømmen da jeg var 7 og lekte med G.I.Joe dukker.

 

Og nå er plutselig space-marine simulatorer det mest voksne i spillbransjen. Rart med det.

 

Personlig synes jeg at hvis man mener Halo er voksent, mens Mario er barnslig, så er man ganske barnslig. Begge spill er jo like barnslige. Men det er jo noe av sjarmen, de appelerer begge til det evige barnet i oss.

Lenke til kommentar

Lydene kan være litt irriterende ja, som f.eks i VC, men det er bare å mute mens du laster ned så er den saken biff.

 

Ellers synes jeg ikke Wii er noe barnslig. Som det sies, du er ikke voksen før du tør å være barnslig.

 

Men det er vel slik det er. Rundt Nintendo flokker det seg voksene folk som tør å være barnslig, mens rundt PS3/X360 flokker det seg unger som tror det er voksene ;)

Lenke til kommentar
Selv om jeg mener de fleste Nintendospill passer for alle aldre, synes jeg noen spill kan bli litt sukkersøte, feks introen til Super Mario Sunshine gir meg litt krampe.

7940710[/snapback]

 

Har du sett den forferdelige reklamen for det spillet?

7942040[/snapback]

 

ja desverre, fikk ikke sove på mange dager :cry:

 

Regner med at Galaxy blir 10 ganger bedre (Ikke at sunshine er dårlig i seg selv, bare forsøket på å lage en historie som er så cheesy)

Lenke til kommentar

Om man skal være ekstremt kategorisk:

 

Nintendos konsoller (spessiellt wii) har spill for alle (inkludert barn, gamere, pensjonister og "vokse" foreldre.

Konkurentene har spill primært for gamere.

 

Nintendos har nok også som det hevdes en større andel barnespill, men flertallet av spillene som gis ut til deres konsoller er spill som er godt nok laget til at man har utbytte av å spille dem uavhengig av alder, og ikke minst, selv om man ikke har spill som hovedfritidsinteresse.

 

Om man ikke liker menyene og lydene er jo det trist, og om problemet er betydelig nok ser jeg ikke noe galt i at en ønsker å bytte til seg en annen konsoll, men jeg klarer ikke selv å se at hovedproblemet deres er at de er barnslige. Overdrevent søte, kanskje, enkle og umiddelbart tilgjengelige, men ikke egentlig barnslige.

 

Oh well. Smaker er delt og såntno.

Lenke til kommentar

Ser ingen av konsollane som barnslege men Xbox360 skriker fjortiss. Bang! Rett ho ansiktet får du ein heilt forferdeleg gui. Det tok meg lang tid å lære meg korleis grensesnittet i Xbox 360 fungerte samanlikna med Wii. Det er bare eit stort rot på Xbox 360 og brukbare themes av dei som er gratis finnes det heller ikkje.

 

Det tok meg faktisk fleire veker før eg kom over skru av knappen på Xbox 360

 

Men eg skal innrømme at eg liker navigeringslydane til Xbox360 betre og at bakgrunnsmusikken til Wii er litt slitsom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...