Gå til innhold

Nintendo Barnslig eller ikke?


xdim

Anbefalte innlegg

Jeg er øøøh var en lykkelig eier av den nye Nintendo Wii. Syntes den er helt topp egentlig, men i det siste har jeg fått en følelse av at den kanskje ikke er helt for meg likevell. Det er ting og tang med konsollen som jeg rett og slett syntes er for barnslig.

 

Som for eksempel Mii's, musikk og lyder rundt om kring i wii'en, Det nye polls (hvor man stemmer om hunder og katter), Virtual Console osv osv.

 

Jeg vet at det finnes spill for de voksne. MEN det er selve systemet jeg syntes er barnslig. Vitner om at dette skal barn kunne holde på med.

 

Se på xbox360 da. De har et skikkelig ordentlig GUI. Ikke noe leike lyder og barne musikk der. Dessuten så er spillene myntet på den mere voksne garden. Samme med PS3.

 

Er ikke det at jeg hater nintendo eller noe. Men har hatt wii'en siden 8.des og har egentlig ikke hatt lyst å spille noe annet enn Zelda TP. Alt annet har enten vært barnslig eller kjedelig.

 

Om noen vil bytte min wii med en xbgox360 så kan de PM'e meg (Kun i nærheten, østlandet - gidder ikke sende i posten). Seriøst. :) Vil ha en ny xbox360 i betaling (Premium til ca. 2.800 spenn). Du får wii, zelda TP, moneyball, masse VC spill, classic controller og komponent kabel. Bedre deal får du ikke!

Endret av xdim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes unntak, men de fleste nintendo spill er myntet på barn.

7939496[/snapback]

 

Er klar over det ja. Og det er jo egentlig greit. Veit at det er endel spill for voksne også. Men takler ikke helt den musikken og lydene til nintendo lengre. Mulig jeg har blitt for gammal. hehe.

Lenke til kommentar
Nintendo er ikke barnslig, men barnlig. Det er en stor forskjell.

 

Enkelte tenåringer har problemer med å taklige barnlige uttrykk i spill og andre medier når hormonene står på som verst, og må aller helst spille voldsspill og andre spill med 18+ for å bli tilfredsstilt i denne perioden. Det går som regel over.

7939527[/snapback]

 

Så nintendo har utviklet en konsoll for de tenåringene som ikke takler vold? Er det det du mente med det innlegget? Skjønte det ikke helt skjønner du.

Lenke til kommentar

Er enig med de over meg,

 

Tror trådstater heller ikke er gammel nok.

 

Jeg syns Mii er morsomme, og channelsene er enkle! Selv pappa som ikke har spilt siden NES/SNES alderen tok på kontrolleren og begynte småelig å prøve spill igjen :) Der har Nintendo gjort det veldig bra. Aldri i livet om pappa hadde skjønt menysystemet til Xbox 360.

 

Musikken er jeg enig kan være irriterende i lengden, men nå er konsollen ny, og da pleier det å være litt stille. Tror Nintendo kommer med en firmware som fikser på det snart. Også er det spill, rett etter launch er det ganske stille. Alle spillprodusentene som hadde mulighet til å rekke launch gjorde ting skjapt, mens andre som ikke hadde muligheten tok seg god tid :)

 

Kanskje det er jeg som er for gammel og ikke "Hip" nok til å forstå hva som er så barnslig med Wii?

Lenke til kommentar
Jeg er 31 år og spiller masse barnespill, ala Ratchet and Clank, JAK, SLY osv.

 

Men ikke på nintendo, fordi de spillene der blir litt for drøyt for meg.

7939571[/snapback]

 

Det morsomme med de spillene var at de bare måtte ha med skytevåpen. Da er det jo ikke såååå barnslig.

Jak and Daxter til PS2 var en fornøyelse, men så kom Jak 2 og sugde sjela rett ut av franchise.

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Det kan sies slik at enkelte under en viss periode av oppveksten har et ekstremt behov for å vise seg selv og omverdenen hvor voksne de er. Dette behovet forsvinner som regel etter hvert.

7939577[/snapback]

 

Hva har det med nintendo å gjøre?

7939586[/snapback]

Ikke noe direkte, men det kan ha noe med enkelte personers motvilje mot firmaet å gjøre.

Lenke til kommentar

har igrunn ikke skjønt hvorfor det skal være så voksent å spille skyte spill med en gamepad og sitte i en sofa...for å sette det litt på spissen så kan jo de som er i Irak kalle xbox 360 med graw som barnslig.

 

Men er jo enig om at nintendo har en god del barnespill, men de har også hele resident evil serien :)

Lenke til kommentar

Det er jo smak og behag da. Men Nintendo lager mange spill som barn kan spille, men er så godt designet at voksne har stort utbytte av å spille dem også.

 

At noen har problemer med at nintendo er "barnslig", dreier seg ikke bare om hormoner, men også det at man er redd for å bli sett på som barnslig av andre. Tradisjonelt har dataspilling blitt sett på som noe for kidsa her i Europa/USA, og noen prøver å fjerne seg fra dette stempelet ved å spille "voksne" spill.

 

Selv gir jeg f i dette. Når du er 32 år og står på skateboard blir du vant til at noen folk ser på deg som barnslig.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med trådstarter her!

Hatt konsollen siden 8 des (ikke spilt mer enn maks 25-30 timer tho) og føler at det blir litt for barnslig for meg også. Kanskje ikke barnslig, men litt for barnevennlig.

 

Når jeg f.eks tar en boss, så vil jeg se at han dør, ikke at han "ooh, spar livet mitt.. Jeg looover, fra nå av skal jeg være snill". den feelingen der får jeg i Zelda og på alle andre typiske Nintendo spill fra tidligere.

 

forsåvidt enig ang lydene, mii osv, kan såklart leve med det, men for min del var ikke dette noe suksess.. jeg moret meg første uke, men etterhvert ble det "hmm, kanskje ikke så moro allikevel" Føler at det passer mer for lillebror..

Lenke til kommentar

Uff som jeg er lei Nintendo folkets "du er ikke voksen før du innrømmer å være barnslig" holdning. Nintendo lager spill primært for barn, det har de alltid gjort og det er ikke noe galt med det.

 

Men det betyr ikke at man er en uvitende tulling bare fordi man foretrekker Gran Turismo og Halo fremfor Mario Party 9.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...