kentiver Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har satt ihop en server nå, kjører Windows xp på den (Media center pc). Bruker et remote program slik at jeg kan styre pcen fra bærbar pcen min og slipper og dra til pcen hver gang. Men problemet er i oppstarten av pcen, når windows påloggingen kommer opp, finnes det noen måte å få den til og logge på automatisk? Så jeg slipper å trykke ok? Brukernavnet er Kent, men er ikke passord, så trenger bare trykke ok. Litt irriterende at pga det må jeg fysisk til maskinen. Noen tips? Lenke til kommentar
shabador Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Her står det vel den infoen du trenger: http://8help.osu.edu/2063.html Lenke til kommentar
johnj Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Les posten min i denne tråden. I og med at MCE i praksis er Professional burde det vel fungere her også. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Takk Funket kjempebra Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Doh, fikk et nytt problem nå. Den logger seg på Administrator, mens jeg skal ha den logget på en annen konto når den starter, åsn fikser jeg det? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Doh, fikk et nytt problem nå. Den logger seg på Administrator, mens jeg skal ha den logget på en annen konto når den starter, åsn fikser jeg det? 7939631[/snapback] Start, Run..., control userpasswords2, fjern haken ved 'Users must enter...', Apply, velg deretter brukeren du vil skal logges på automatisk og skriv inn et eventuelt passord for denne. Altså; gjenta prosedyren og skriv inn brukernavnet Kent hvor maskinen som standard foreslår Administrator. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Danke=) Har drevet med pc i mange år nå, men lærer meg noe nytt hele tia;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå