alexols Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Jeg driver nu å skal lage en hjemmeside for en bedrift i et prosjekt som jeg har på skoln.. Siden er heilt ferdig kan man vel si da, men di som skal ha denne siden trenger å ha et panel som di kan da endre litt eks på siden.. jeg har laget et innloggingssystem men for ikke til at når man logger inn at det skal komme opp noe nytt!, det bare står (du er logget inn som andministrator som jeg har skrivet, men det skol da komme opp diverse linker eller noe sånnt at di kan da endre lit tosv osv... Dere kan da se på hvordan koden for innlogging ser ut her...! <?phpob_start(); session_start(); $username = 'admin'; $password = 'admin'; if($_SESSION['LoggedIn'] == 1) { $LoggedIn = true; } else { $LoggedIn = false; } if($_GET['msg']=="feil") echo '<b>Feil brukernavn eller passord</b>'; if(!$LoggedIn) { ?> <form action="login.php?action=login" method="post"> <input type="text" name="name"><br> <input type="password" name="pass"><br> <input type="submit" name="submit" value="Logg inn"> </form> <?php } if($_GET['action']=="login") { $name = htmlspecialchars($_POST['name']); $pass = htmlspecialchars($_POST['pass']); if(($name == $username) && ($pass == $password)) { $_SESSION['LoggedIn'] = "1"; header("Location: login.php?action="); } else { header("Location: login.php?msg=feil"); } } if($LoggedIn) { echo 'Du er logget inn som administrator'; } ?> Endret 14. februar 2007 av alexols Lenke til kommentar
cronic Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Du kan du evt. bruke header() eg videresende til en ny side,der linkene og sånn ligger. Men da må du selvsagt sjekke innloggingstatusen på hver side. f.eks sånn : if($Loggedin) { //vis side her } else { echo " Du er ikke innlogget! " } got it ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå