Gå til innhold

CPU og skjermkort oppgradering

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i dag på følgende utstyr:

Asus A7V133-C

T-Bird 1200

512 Apacer SDRAM

MSI Geforce2Ti 64mb

Western Digital 40gb

Skulle selvfølgelig ha kjøpt nytt hele greia, men det har jeg ikke råd til. Har foreløpig tenkt å kjøpe ny CPU og nytt skjermkort, og har funnet følgende:

AMD Athlon XP2000

Asus V8420S GeForce4 Ti4200 128MB DDR.

Dette vil vel være en oppgradering som jeg kan leve med en stund vel? Til jeg får nok gryn til nytt HK, minne, osv.. også?

Mener på at hovedkortet mitt støtter denne prosessoren. Har siste BIOS oppdatering.

Spiller en del, men driver ikke med overklokking.

[ Denne Melding var redigert av: RustyNail på 2002-12-04 19:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det utstyret du har valgt ut nå er vel neppe kompatible med det Hovedkortet du har fra før.

Det hoverdkortet du har støtter neppe XP2000.

Og skal du først ha nytt Hovedkort så bør du nesten ha et hovedkort som støtter DDR-ram, og ikke sdram.

Men skjermkortet kan du kjøpe uten de store problemene :smile:

Lenke til kommentar

For å komme med et forslag...

Jeg ville ha oppgradert hovedkort og ram nå og ventet til over nyttår når XP2800 kommer med å kjøpe ny cpu ... ikke for å investere i den men da faller nok prisene på XP2600 med 333MHz FSB litt :smile:

Mitt forslag :

ASUS A7N8X - 1.383,- Hos Komplett.no

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

TwinMOS 2 x 256MB DDR - 1.238,- Hos Komplett.no

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

B|Real: Når jeg kjøper nytt HK, kjøper jeg selvfølgelig med DDR støtte og ikke SDRAM. Planen med denne oppgraderingen var bare å få delt utgiftene litt utover. Jeg har ikke råd til full pakke med en gang. Så jeg tenkte først å invistere i CPU og skjermkort.

mvh.

RustyNail

Lenke til kommentar

Neotech, hvorfor gjøre det så dyrt?

Skjermkortet holder vel strengt tatt, med mindre du har veldig store krav til grafikk. Ville ventet med det til prisene datt på noe som støttet dx 9.0, ellers må du oppgradere fort...

kjøp et KT333 basert kort til rundt 7-800kr. Twinmos PC2700 ram og så er du klar for oc/XP med 166mhz fsb.

En Xp2000+ kan du jo oxo slenge med.

Totalpris: 2500? kanskje mindre. (kommer ann på hvor mye ram) TwinMOS er billig&bra...

Dette er min mening.

Btw, hvis du absolutt skal selge det gf2 kortet, hvor mye skal du ha for det? send meg en PM!

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så dumt å oppdatere HK, CPU og minne nå, for så å ta skjermkortet senere. Kan jo tross spille de aller fleste spill med et brukendes resultat foreløpig.

Hva er å anbefale mellom disse to hovedkortene:

* Asus A7V333 Hovedkort for Socket A DDR

* MSI KT3 ULTRA2 Hovedkort for Socket A

Hovedkortet fra MSI kommer jo med lydchip integrert

(VIA VT8233A - 16-bit - stereo) Er dette brukandes lyd for litt MP3 og spilling? Har ett Soundblaster Live 5.1 i maskina nå.

Angående minne; Er det stor forskjell på

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2 og CL2.5?

Har som tidligere sagt ikke tenkt å gi meg ut på noe overklokkingsprosjekt.

[ Denne Melding var redigert av: RustyNail på 2002-12-04 23:22 ]

Lenke til kommentar

Xvani - Dyrt og dyrt, du må tenke litt over hva du får for pengene også da, og litt på hva som kommer fremover.

Greit nok det forslaget mitt kostet litt,(2.621,-) men da får han jo også det ARGESTE hovedkortet som er på markedet i dag... Team det sammen med 2 minnebrikker som yter 333MHz på FSB'n slik at du kan utnytte den doble minnekontrollern som sitter på det kortet og vips ... du har en vinner :smile:

Fordelen med dette oppsettet er at han da ved en senere cpu oppgradering allerede er klar for bare å smekke inn en CPU med 333MHz FSB. Eller enda bedre, hvis han nå koster på 200,- ekstra og kjøper 400MHz rambrikker vil han være klar for Barton også som ettersigende vil kjøre på 400MHz FSB, det klarer ikke et KT333 kort.

Legger ved en link til en dyptgående test av dette hovedkortet slik at dere kan sikle litt : http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...d=a7n8xd&page=1

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...