Gå til innhold

Øke lysstyrke/kontrast i windows

KGU

Anbefalte innlegg

Hei!

Skjermen jeg bruker klarer ikke å stille inn lyst nok bilde når jeg stiller inn på max. brightness og kontrast. Er det noen små-programmer eller noen innstillinger i windows jeg kan gjøre slik at skjermbildet generelt blir en god del lysere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet du hvilket skjermkort du bruker? Driverene/programvaren til de fleste skjermkort har mulighet for å endre fargeinnstillinger.

7939167[/snapback]

Bruker Geforce2 GTS skjermkort (ca. 5-6 år gammelt). Skal laste ned nyeste driver/programvare og se om det fungerer! Takk for tipset.

Maskinen er stasjonær.

Lenke til kommentar

Ja, da laster du bare ned driverpakken fra www.nvidia.com og så skal det være tut og kjør når du høyreklikker på skrivebordet, velger egenskaper -> skjerm/innstillinger -> avansert og finner forceware arkfanen.

EDIT: De nye versjonene av driveren har vel faktisk et eget kontrollpanel under windows kontrollpanelet.

Endret av shabador
Lenke til kommentar
Ja, da laster du bare ned driverpakken fra www.nvidia.com og så skal det være tut og kjør når du høyreklikker på skrivebordet, velger egenskaper -> skjerm/innstillinger -> avansert og finner forceware arkfanen.

EDIT: De nye versjonene av driveren har vel faktisk et eget kontrollpanel under windows kontrollpanelet.

7939242[/snapback]

Lastet ned driverpakken men får beskjed om at "couldn't find drivers that are compatible with current hardware"?!?! Det samme skjedde når jeg valgte en litt eldre versjon.

Jeg VET at jeg har et Geforce2 GTS kort. Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Avinstaller alt av gamle skjermkortdrivere du har (bruk DriverCleaner), og prøv på nytt - er du sikker på at du lastet ned korrekt versjon?

8001931[/snapback]

Ja, lastet ned fra denne siden: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html

Har ingen gamle skjermkortdrivere installert. Jeg VET at jeg bruker WinXP og jeg VET at jeg har Geforce2 GTS kort. Jeg skjønner ikke hva som er problemet...

Lenke til kommentar
GF2 GTS er faktisk ikke i listen over skjermkort som er støttet i den driveren. Prøv den siste omegadriveren i stedet.

8058756[/snapback]

Helt utrolig at jeg ikke har sett det. Var sikker på at det stod at GF2 GTS var støttet i den driveren, men jeg begynner vel å bli blind. :) Takk skal du ha ihvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...