Ludde Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 vel, trøbbelet er som følger: har satt i hop en liten leksak for en vennine av meg til omlag 16k med et logitech 5.1-sett og creative audigy-lydkort. greit nok, jeg får seff ikke lyd på alle 6 kanaler når jeg spiller av (stereo) mp3 og slikt, men heller ikke når vi ser på dvd.. og det er litt mer irriterendes har jo tross alt betalt for alle høytalerne, ikke bare 2 + sub'en. anyways.. har enablet 5.1 lyd i souds->hardware på kontrollpanel (windows 2000) samt installert creative driverne.. fortsatt ingen respons (ja, ledninger er iii noen forslag ? Lenke til kommentar
daggis85 Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hva bruker du til å spille av dvd med? Kan anbefale windvd.. Bra 5.1 codec. Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Kontrollpanel--soundgreier---ta på det oppsettet du bruker, ev. restart programmet/pcen... Lenke til kommentar
jag Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Tilkoples settet via 1)SPDIF eller 2)med tre analoge ledninger? 1) Les denne tråden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=32494&forum=79 2) Sjekk at du har enabla AC3 hardware dekoding i innstillingene til lydkortet. Softwaren for DVD-avspilling må støtte 5.1 lyd, sjekk i innstillingene i avspillingsprogrammet for lyd at du har valgt 6-speakers output eller noe sånt. Personlig bruker jeg PowerDVD 4.0 XP. Sjekk for n`te gang at alt er kopla rektig. Håper dette hjalp litt. Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 brukte windvd (de har grimlende svcd codec veit jeg vaffal under testingen.. kjørte også en test i selve windvd for 5.1-lyd uten videre hell. -de er koblet i via 3 analoge ledninger (hihi.. første gangen kobla jeg den 3. inn i mic'en så det er ikke så rart det ikke virka), men blei ikke noe bedre på rektig plass heller :-/ boota gjorde vi flust av ganger, men får teste neste gang jeg er innom der. hadde vært gøy å fått til, for liker ikke tape hardware-ansikt forran pene jenter som henne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå