Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Beta-testing av Windows Home Server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
edit: det eg har tatt opp er foresten ikkje problem. har ikkje funne nåke problem med whs, utenom at det er nytteløst. og veldig lett å kræsje heile systemet

8049482[/snapback]

Jeg skjønner at det ikke er noen vits i å installere WHS på en virtuell maskin, i hvert fall.

Men det er vel neppe slik det kommer til å bli brukt av majoriteten av kundene heller.

Lenke til kommentar

eg skjønnar ikkje ka det har med saka å gjere, produktet er, etter _mi_ meining nytteløst, virtuell server eller ikkje. eg kjører det i virtual server kun for testing då det er mindre styr enn å sette opp en box med et utall tomme harddiskar for testing av expandable storage for eksempel.

Lenke til kommentar
eg skjønnar ikkje ka det har med saka å gjere, produktet er, etter _mi_ meining nytteløst, virtuell server eller ikkje. eg kjører det i virtual server kun for testing då det er mindre styr enn å sette opp en box med et utall tomme harddiskar for testing av expandable storage for eksempel.

8056453[/snapback]

Men da kan du heller aldri vite om virtual server programvaren faktisk er kompatibel med f.eks. filsystemet. Unyttig med slike konklusjoner du har kommet med igrunn. for å si det sterkt.

Nå har jeg håpet på å kunne teste Home Server selv på en 1u jeg har liggende :(

Men ingen invitasjon foreløbig...

Lenke til kommentar

filsystem ligg ikkje i maskinvare, men programvare. windows home server er en helt vanlig windows 2003 small business server med et helt vanlig NTFS filsystem. det er ingen kompabilitetsproblem som går ut over funksjonaliteten til programvaren.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest på " windows home server blog" og evalueringa av WHS hos Computerworld , så ser det ut til at WHS ikke vil bli solgt som kun programvare men kun med ferdige løsninger levert av bl.a. HP :thumbdown: . Da forsvinner en del av vitsen syns eg når eg ikke kan bruke en av pc,ene eg har til server men må kjøpe en ferdig "server" av HP

Lenke til kommentar
Etter å ha lest på " windows home server blog" og evalueringa av WHS hos Computerworld , så ser det ut til at WHS ikke vil bli solgt som kun programvare men kun med ferdige løsninger levert av bl.a. HP :thumbdown: . Da forsvinner en del av vitsen syns eg når eg ikke kan bruke en av pc,ene eg har til server men må kjøpe en ferdig "server" av HP

8066874[/snapback]

Det går imot hva Microsoft har indikert tidligere, at de vil selge den som både ferdige løsninger og som ren programvare.

Jeg skummet igjennom noen av artiklene på Computerworld og kunne ikke finne opplysningen...

Det er verdt å nevne at de tok feil når det gjaldt backup artikkelen om WHS; du kan gjenopprette individuelle filer som du selv vil, og ikke bare låst til full gjenoppretting.

(Det gjøres ved at den valgte kopien blir montert som en virtuell disk på PC'en så du kan plukke filene du vil ha)

Jeg fikk jo endelig tak i WHS for testing, med gyldig nøkkel selvfølgelig. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er det noen som har problemer med bruk av "User Accaount" Som det står.... "Choose a logon name that matches this user`s account on their computer" Går man litt vider og leser står det at man bør lage samme passord osv. Men hver gang eg starter pcen og taster inn passordet som er likt med WHS står det at dei ikke matcher. Men når eg trykker på "Shared Folders" har eg likvel tilgang - hvorfor??

Lenke til kommentar

Kanskje et dumt spørsmål, men.. Beta test av windows produkter har ikke de visse begrensninger innen tid.. Så det jeg lurer på, er om jeg laster ned betaversjonen, vil den da feks slutte å virke i oktober??

I så tilfelle gidder jeg ikke å legge den inn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...