Gå til innhold

skjermkort, hva skal jeg velge? budsjett: max 1600

dopus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I den prisklassen blir det vel ratt et gf4ti4200 m/128Mb RAM. Dette er jo et kort som allerede begynner å bli litt langt i tenna - så dersom du gidder å vente en måned eller to til ville jeg slått til på et radeon 9500PRO når det kommer til lille, kalde Norge (tipper dog prisen vil ligge rundt 1800-1900...)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-04 16:02, skrev dopus:

har sett ATI kortet kan leveres midt i desember

. Hvordan er det med ATi og driver kvalitet. Kan disse kortene klokkes noe?

Har ATI kort selv og har ikke hatt noen problemer med driverne. 9500PRO er jo bare en noe dårligere modell enn 9700, og dette kan klokkes til ca. 15-20% bedre ytelse. Tror de kan klokkes cirka like mye.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-04 16:02, skrev dopus:

har sett ATI kortet kan leveres midt i desember

. Hvordan er det med ATi og driver kvalitet. Kan disse kortene klokkes noe?

Jeg venter på å kjøpe samme kort selv, så vet ikke så mye om dem... Driverne skal etter sigende være veldig bra - alt loket fra tidligere versjoner skal være borte.

En test av kortet finner du her http://www6.tomshardware.com/graphic/02q4/...1202/index.html (står ikke noe om overklokking - vet ikke helt hvorfor)

Pass forøvrig på at du virkelig får PRO-varianten - 9500 kortet er endel under pari...

Lenke til kommentar

ELLER......

Du kan være smart å kjøpe et:

Hercules 3D Prophet FDX8500LE 128MB DDR til 1190Kr

Vanlig R8500 kort bortsett fra at den ikke støtter 2 analoge skjermer samtidig, men den støtter en analog og en digital skjerm samtidig.

Dette er mest ytelse for pengene akkurat nå, ellers er jeg enig i at du kan gå for et Ati 9500PRO kort når det kommer, men det blir nok 2000Kr....

Lenke til kommentar

Det er ikke noe mer problemer med ATI sine drivere enn det er med nVidia sine nå om dagen så det trenger du ikke bekymre deg for. ATI har faktisk fått veldig bra drivere i det siste. Dessuten støtter R8500(LE) to analoge skjermer så lenge du har et dvi->vga adapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...