xD^^ Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Heisann. Jeg har alltid tegnet mye på hendene og armene mine, med vanlige penner, tusjer, og slike ting. Hvor mye jeg tegner varierer fra gang til gang. Det eneste jeg lurer på, er om det er farlig? Jeg har ikke merket noe ennå, men kan det være noe jeg ikke merker? Takk for svar. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Alle jeg kjenner har sagt at det er farlig å tegne på huden fordi huden absorberer blekket og lignende, men vet ikke virkningen av det. Jeg har tegnet en del på huden når jeg var yngre og har ikke tatt skade av det, men en jeg kjenner tegne mye på armene og ble til en idiot... Eller så var han bare en idiot fra starten av. "Penner for voksne kan være farlige å suge og slikke på eller å tegne på huden med." Stod på ei side angående 10 farlige ting å gjøre til jul. Dette er da penner for voksne som barn bruker på huden sin. Endret 14. februar 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Virker jo ikke som om huden absorberer det, for man vasker det jo fint av med en klut noen timer senere. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Tja, er vel ikke så bra med sprittusj, men ellers er det vel ikke så farlig? Alltid gjort det jeg Lenke til kommentar
pertm Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Det er jo det leger gjør noen ganger når de skal opperere, vet ikke hva slags penn det er men vanlig penn bør vel ikke være noe ille. Det står vel på til det blir vasket av eller huden faller av med strekene på seg. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 leger tar jo alltid å tegner med penn på huden når de skal stikke noe i deg. men det er ikke armen full. jeg tror hvis du dusjer det av er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg skriver alltid beskjeder og ting jeg må huske i hånden...håper jeg ikke blir blodforgiftet Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 leger tar jo alltid å tegner med penn på huden når de skal stikke noe i deg. men det er ikke armen full. jeg tror hvis du dusjer det av er det ikke noe problem. 7943821[/snapback] Uansett ville de brukt spesialpenn om det var farlig, så det forklarer ikke mye. Jeg tror ikke det er spesielt farlig. Allt er farlig i dag, jeg har hørt at hvis du spiser x-antall kvikklunsj i løpet av en månede får du kreft Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Sitter å tegner tatoveringer på armen/hånda på skolen hele tiden, veldig morro! Har ikke merket eller hørt at det er farlig i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Det er vel sansynligvis ikke det, hvis du har gjort det i årevis uten å merke noe. Kanskje lurt å unngå å tegne i åpne sår, men det skjønner vel de fleste. Endret 14. februar 2007 av Knut_ Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Tviler på at det er noe farlige saker. Altså, du tegner på et lite område med en tusj som i mengde består av nesten ingen ting. Det har ingen betydning for funksjonaliteten til huden. Så om du ikke dekker deg 100 % med tusj så er det ikke farlig. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Takk for alle svar. Var bare nyskjerrig. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 En venn av meg tegner armen sin fll av flotte mønstere nesten hver dag. Han tror jeg får litt skade av det. Han passer til å bli tatovør når han blir stor. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Håper det ikke er noe farlig nei skriver MYE på hendene mine når vi har prøver Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Da jeg var liten sa bestefaren min at jeg kom til å bli blodforgifta... Men jeg trodde aldri på det (; Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 farlig om du tegner deg plasser der det kommer rett i blodet trur eg, (for eks: under armene) men er ikkje sikker Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Tviler på at det er noe farlige saker. Altså, du tegner på et lite område med en tusj som i mengde består av nesten ingen ting. Det har ingen betydning for funksjonaliteten til huden. Så om du ikke dekker deg 100 % med tusj så er det ikke farlig. 7945023[/snapback] det blir noko anna for da får ikkje huden din puste eller noko sånt og da er det bare å ta farvell Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Med mindre du ikke heller blekk i åpne sår o.l. er alt fint. Problemstillingen med at det kan være farlig å tegne på seg gjelder de som er allergiske mot stoffer som finnes i blekket, for andre er det ufarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå