Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tegne på seg selv med tusj/penn - farlig?

xD^^

Anbefalte innlegg

Heisann. :)

Jeg har alltid tegnet mye på hendene og armene mine, med vanlige penner, tusjer, og slike ting.

Hvor mye jeg tegner varierer fra gang til gang.

Det eneste jeg lurer på, er om det er farlig?

Jeg har ikke merket noe ennå, men kan det være noe jeg ikke merker?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle jeg kjenner har sagt at det er farlig å tegne på huden fordi huden absorberer blekket og lignende, men vet ikke virkningen av det. Jeg har tegnet en del på huden når jeg var yngre og har ikke tatt skade av det, men en jeg kjenner tegne mye på armene og ble til en idiot... Eller så var han bare en idiot fra starten av.

"Penner for voksne kan være farlige å suge og slikke på eller å tegne på huden med."

Stod på ei side angående 10 farlige ting å gjøre til jul. Dette er da penner for voksne som barn bruker på huden sin.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

leger tar jo alltid å tegner med penn på huden når de skal stikke noe i deg. men det er ikke armen full. jeg tror hvis du dusjer det av er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
leger tar jo alltid å tegner med penn på huden når de skal stikke noe i deg. men det er ikke armen full. jeg tror hvis du dusjer det av er det ikke noe problem.

7943821[/snapback]

Uansett ville de brukt spesialpenn om det var farlig, så det forklarer ikke mye. Jeg tror ikke det er spesielt farlig. Allt er farlig i dag, jeg har hørt at hvis du spiser x-antall kvikklunsj i løpet av en månede får du kreft

Lenke til kommentar

Tviler på at det er noe farlige saker. Altså, du tegner på et lite område med en tusj som i mengde består av nesten ingen ting. Det har ingen betydning for funksjonaliteten til huden.

Så om du ikke dekker deg 100 % med tusj så er det ikke farlig.

Lenke til kommentar

En venn av meg tegner armen sin fll av flotte mønstere nesten hver dag. Han tror jeg får litt skade av det. Han passer til å bli tatovør når han blir stor.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Tviler på at det er noe farlige saker. Altså, du tegner på et lite område med en tusj som i mengde består av nesten ingen ting. Det har ingen betydning for funksjonaliteten til huden.

Så om du ikke dekker deg 100 % med tusj så er det ikke farlig.

7945023[/snapback]

det blir noko anna for da får ikkje huden din puste eller noko sånt og da er det bare å ta farvell :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...