DE1 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Heisann! EDIT: UTSATT FRIST. Jeg lager en film om klassen min, og jeg lurer på om noen kan lage en sang til filmen. Du kan bruke egen-produsert melodi, eller bruke andres. Men teksten skal liksom være til klassen min. Du får en liten liste med stikk ord som jeg gjerne vil at skal bli nevnt i sangen. Dette skal være litt humoristisk og kan godt være en liten tullesang. -Vinneren blir i uke 20. - Vinneren får navnet sitt på filmen samt 300 kroner rett inn på konto. - Sangen på leveres på MP3. Ble veldig vanskelig å ha en slags "konkurranse". Så hvis du melder deg som interessert så vil jeg forhøre meg med dere litt senere. I uke 20 velger jeg ut en sang. Den som blir valgt ut får navn på film og 300 kroner utlevert. Mvh Dag-Erik Endret 14. februar 2007 av DE1 Lenke til kommentar
Steina Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hehe... Nå er ikke jeg akkurat en musikkskaper, men vil tro 300kr er alt for lite til at noen skal orke å komponere en hel melodi med sang. ^^ Men for all del.. Lykke til med filmen. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hehe... Nå er ikke jeg akkurat en musikkskaper, men vil tro 300kr er alt for lite til at noen skal orke å komponere en hel melodi med sang. ^^ Men for all del.. Lykke til med filmen. 7939008[/snapback] Så musikkproduksjon dreier seg utelukkende om det kommersielle, er det det du sier? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har jeg sagt det? Kan ikke huske å ha sagt noe som helt jeg. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Heisann! Jeg lager en film om klassen min, og jeg lurer på om noen kan lage en sang til filmen. Du kan bruke egen-produsert melodi, eller bruke andres. Men teksten skal liksom være til klassen min. Du får en liten liste med stikk ord som jeg gjerne vil at skal bli nevnt i sangen. Dette skal være litt humoristisk og kan godt være en liten tullesang. -Vinneren blir utropt fredag 23.02.07 - Vinneren får navnet sitt på filmen samt 300 kroner rett inn på konto. - Sangen på leveres på MP3. Mvh Dag-Erik 7938390[/snapback] får vi se filmen da? så vi kan lage noe som passer Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Trailer kommer til helgen, så får dere se sånn ca hvordan den blir. Som jeg skrev, man må ikke lage melodi. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Er det ikke bedre å få levert sangen i wav, 48khz? mp3? wtf? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 mp3 / Wav.. Samme for meg. Var bare for at jeg ikke skulle få gp4 filer osv. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Blåser litt liv igjen i denne jeg, for å se om det er noen fler interesserte.. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Litt mer spesifikt hadde vært knall. Uke 20, hvilke datoer er det? Og musikk til film, dersom greia er å lage en sang med tekst som like godt kunne vært "på cd", hvis du skjønner greia, kan vurderes. Gidder dog ikke lage filmmusikk, er ikke god til å komponere stemningsmusikk etc. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Trenger ikke å være stemningsfullt på noen måte. Kan være en tullesang med postmann-pat melodien for den saks skyld. Bare det er noe saklig innhold. Uke 20 er litt sånn ca dato bare.Har den ikke i hodet men er vel et lite stykke ut i Mai tror jeg..? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hehe... Nå er ikke jeg akkurat en musikkskaper, men vil tro 300kr er alt for lite til at noen skal orke å komponere en hel melodi med sang. ^^ Men for all del.. Lykke til med filmen. 7939008[/snapback] Vi som driver mye med studiojobbing tar ofte en god del mer enn det. Er det snakk om komponering og innspilling som oppdrag blir det fort mange lilla Ibsen-lapper, for det er mye jobb. Det er også sjeldne oppdrag å få, stort sett filmmusikk og sånt. Men for all del, det går an å være grei også, spesielt om man har tid og syns det er gøy. Jeg regner med at denne filmen ikke håver inn millioner (på ingen måte vondt ment, men settingen skriker ikke oscar-nominasjon ), så da får man bruke det budsjettet man har, og se om noen gjør jobben for de penga. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg ligger allerede 1000 på minus. Så har ikke råd til mer. Når jeg får solgt filmen ligger jeg omtrent på 500-700 i pluss. Og det er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå