sixx Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) heisann! Jeg har ikke noe som helst peiling på web design. Men jeg lastet ned en mal av noe å prøvde å fikse det slik at det passer for bandet vårt... Jeg vil at det skal gå ann å trykke på linkene til venstre og ansiktene til medlemmene osv. Problemet er bare hvordan i huleste klarer jeg å få til det? Jeg klarer ikke skrive så mye som en liten tekst engang på siden. Alt er slik jeg designet det i photoshop bare. Det ligger der som et bilde uten noen effekt. Alt er gjort i photoshop cs2. Jeg bruker Dreamweaver 8 til å fikse siden... gikk greit med vår gamle side...men der er det et utrolig dårlig design. så vi fant ut at vi må ha noe nytt.... legger ved et bilde av hvordan vårt nye design skal være Endret 13. februar 2007 av sixx Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Du kan slice siden i PS. SÅ kan du bruke overskriftene i forskjellige <div>s som bakgrunn. edit; leif Endret 13. februar 2007 av Ståle Lenke til kommentar
sixx Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 kan du forklare hvordan jeg gjør det litt bedre? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Mja, beklager for dårlig svar. Litt bedre svar her forhåpentligvis. her er en tut om slicing. http://www.subcide.com/tutorials/csslayout/index.aspx Kanskje du kan bruke noe av det på siden din. Men =/ feks. du har slicet av overskriften og lagret det som overskrift1.png, og 1px høy av "midten" av boksene så kan du gjøre sånn: <h2 id="overskrift1"></h2> <p id="overskrift1"> masse tekst 1 </p> Det er bare koden for toppen og midten. Kommer ikke på hvordan jeg skal lage slutten. og i css filen: h2 .overskrift1 { background-image: url(bilder/overskrift1.png); background-repeat: no-repeat; width: 200px; /*bredden på tekstboksen */ } p .overskrift1 { background-image: url(bilder/overskrift1-repeat.png); background-repeat: repeat-y; width: 200px; } edit; åja. så ikke avrundet på slutten av boksene.. =/ Endret 13. februar 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå