Gå til innhold

Installering av ny software trigget aktivering

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som har vært ute for dette før ?

Jeg installerte ny software, CutePDF, og etter en reboot, som gikk galt (Windows låste seg, skjemen slo seg av og sånt...), når jeg etter et kjapt trykk på reset knappen kom

meg inn i windows igjen så fikk jeg en fin melding om at "Maskinvaren har endret seg betydelig siden aktivering av windows" og at det måtte reaktiveres ??

Hva pokker er det for noe dritt ? CutePDF legger jo bare til en "Virtuell" printer som

konverterer dokumentet til PDF.

Når ble det en stor hardware endring ?

Er en smule irritert. Mye bry å måtte ringe de, dette blir 5. gangen jeg aktiverer.

De 4 først var for så vidt ok, siden det var ved større hardware endringer, men

dette syns jeg er å trekke det litt langt.

Tenkte jeg skulle prøve å kopiere inn aktiveringsfilene som jeg har på USB sticken min, for å se om det går, så jeg slipper å aktivere igjen.

Noen andre som har vært borti noe lignende og har noen tips ?

Og til alle som sikkert lurer :

JA! Jeg har faktisk KJØPT Windows XP PRO OEM. Har til og med kvittering.

Gjør det bare enda surere når M$ 'forsiktig' anklager meg for "piracy" gjennom

den lille WGA stjernen som dukker opp.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort en endring for 3 uker siden.

Da byttet jeg ut min gamle dvd brenner med en ny en.

Men det er da lovlig seint å reagere på det nå, da. Vil ikke akkurat anse det som en betydelig endring heller :-/

Får se om jeg kommer meg rundt å aktivere igjen ved å legge inn de aktiveringsfilene. Hater å måtte bruke MER penger på å bruke programvare som jeg allerede har betalt for.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Tja,

for de som liker å vite slikt så gikk det HELT fint å legge inn igjen aktiveringsfilene. Plutselig var alt som gode gamle dager igjen.

Lurer på hvorfor den skulle ha meg til å reaktivere da...

Slitsomt å være MS kunde.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

hm..

installerte xp home på en pc til en kunde i går.

driten skulle ha aktivering etter install..

greit nok. ringte og ordna.

mens jeg ventet på aktiveringskoden vel så skulle jeg svare på noen spm i spørreundersøkelse. (morro? hehe)

et av spm var "hvor mange pc'r har du med winxp?"

svarlaternativene var "1", "eller mer enn 1" :hmm:

siden jeg har flere pc'r med sine respektive lisenser osv så svarte "dumme" meg "mer enn 1" .. :tease:

hm.. skulle jeg ikke gjort.. han grinebiteren sa at jeg ikke kunne få aktiveringskode pga at jeg bare fikk lov til å ha en windows xp pc.. hm.. for en policy.

snakka med kundeservicen demmes og de beklaget seff det som hadde skjedd og lurte egentlig selv på hva som hadde skjedd med MS-aktiveringsgreia hehe..

det værste med hele aktiveringsgreia er som flere er inne på. at hvis du har lovlig programware så blir du mistenkt for piracy og hvis du har "pirat"-utgaver så vel.. da slipper du alt stresset.. hm.. sånn burde det ikke være..

Lenke til kommentar

Måtte bytte skjermkort (gammle tok kvelden).

Nye kortet virka bra og alt var ok til jeg kjørte WoW. Etter at jeg var ferdig med WoW, fikk jeg beskjed om at det var foretat så store endringer at jeg måtte reaktivere vista i løpet av 3 dager.

Prøvde å aktiver, men fikk beskjed om at den brukte keyen var allerede aktivert på en annen maskin. Ringte MS og fikk ordnet aktiveringen etter å ha snakket med en type der.

Neste gang jeg hadde brukt WoW skjedde akkurat det samme igjen. Aktiver i løpet av 3 dager. Tok en reboot av maskina og sjekket aktiveringen. Alt OK og vista var fortsatt aktivert.

Ser ut som WoW får hikke etter skjermkort byttet og gjør ett eller annet med maskina slik at vista tror den må reaktiveres. Har googlet litt, men ikke funnet andre med samme problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...