Gå til innhold

Nesten 100 000 flere innvandrere på 6 år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om man bytter religion eller ikke er da likegyldig for om man har definisjonen "innvandrer", vel?

Jeg tror du har misforstått litt, toazty: innvandring og invadering er på ingen måte det samme.

7975177[/snapback]

så du meine at invandrere ikke invadere norge? tror du kan ta deg ein kaffi å tenka litt på det... ordene betyr ikke det samme nei... men kan du med hånda på hjerte si at enkelte byer i norge ikke er invadert av innvandrere?

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Om man bytter religion eller ikke er da likegyldig for om man har definisjonen "innvandrer", vel?

Jeg tror du har misforstått litt, toazty: innvandring og invadering er på ingen måte det samme.

7975177[/snapback]

så du meine at invandrere ikke invadere norge? tror du kan ta deg ein kaffi å tenka litt på det... ordene betyr ikke det samme nei... men kan du med hånda på hjerte si at enkelte byer i norge ikke er invadert av innvandrere?

7975187[/snapback]

Nei, det vil iallfall ikke jeg si. Bare fordi det bor en stor andel med innvandrere i Oslo, Drammen f.eks. betyr ikke det at de har innvandert byen. :p

Lenke til kommentar
Jeg tror du skal ta deg litt mindre "kaffi", og se deg litt bedre om. Hadde du dratt til et annet land, ville også du menget deg med dine landsmenn og bosatt deg der det var mange andre i samme situasjon.

7975202[/snapback]

Ville han sågar hentet ektefelle i Norge og tatt med til sitt nye hjemland fordi de lokale var vantro og urene? :!:

Men er ikke det du skriver et argument for å gjøre innvandringen mer mangfoldig enn den er i dag, slik at vi får et reelt flerkulturelt samfunn og ikke et samfunn hvor muslimer klumper seg sammen og dominerer? De fleste menneskene i den tredje verden er tross alt ikke muslimer. Det er nok av andre kulturer der ute, som atpåtil er mye mer villige til å integrere seg og tilpasningsdyktige til den europeiske kultur. F.eks. bor de fleste kristne ikke i Vesten, noe man ofte kan få inntrykk av at folk tror. Hvor mange kinesere og indere bor det i Norge? Nesten 40% av verdens befolking bor i Kina eller India. Hundrevis av millioner bare i disse to landene ville gjort svært mye for å få lov til å komme til Norge. Disse kunne jo vært en stor ressurs for Norge nå i globaliseringens tidsalder. Hvorfor ikke gi noen av de en sjanse?

Endret av KGU
Lenke til kommentar

Selv ikke med sammenklumpinger i byer og bydeler og mangel på samfunnsintegrering vil jeg kalle det invadering i stedet for innvandring.

Jo mer fremmedfrykt man har mot innvandrere, jo verre blir det for de å integrere seg også. Ironisk nok, kaffidrikkaren?

Lenke til kommentar
Selv ikke med sammenklumpinger i byer og bydeler og mangel på samfunnsintegrering vil jeg kalle det invadering i stedet for innvandring.

Jo mer fremmedfrykt man har mot innvandrere, jo verre blir det for de å integrere seg også. Ironisk nok, kaffidrikkaren?

7975447[/snapback]

Hvem lider mest av fremmedfrykt? Er det muslimske innvandrere eller er det nordmenn? Sorry, men faktum er at de mest nasjonalistiske og etnosentriske menneskene jeg har møtt har vært muslimer.

Det er ikke mange som tør å si det, men i det store og hele så handler dette om assimilering. Før eller siden er vi nødt til å assimilere folkene, dersom de plent fortsetter med sammenklumpinga si og null egalitære blandingsekteskap. Da går det til slutt åt skogen. Dra en parallell til innvandringens hjemland, Amerika. Hele landet består av innvandrere. Nå er det Mexicanere flommer innover landet. Tidligere var det tyskere og irer. Mexicanske barn som blir født i landet gis ofte engelske navn, selvom begge foreldrene er mexicanske. Og mange latin-amerikanere gifter seg med amerikanere! De assimileres tilslutt. Det økonomiske systemet oppfordrer heller ikke til latskap, så der må man stå på og få seg jobb! Og dette er innvandrere fra den tredje verden vant til, da de ikke stoler på den korrupte og/eller fraværende staten der de kom ifra. Velferdssystemet gjør innvandrere en stor bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar

Norges problemer er:

1) Vannvittig naive politikere

2) Asylsøkere og flyktninger som i virkeligheten er økonomiske flyktninger, kriminelle, og krigsforbrytere, noe selv myndighetene våre erkjenner at mellom 90-95% er men alikevel slipper dem inn...

3) At arbeidsløse blir uføretrygdet, særlig blandt innvandrere, bønder og langs kysten hvor fisket osv. svikter

4) Tollbarrierer på mat, og en stor anndel av de 250.000 bøndene som kunne ha gjort noe mer vettugt enn å lage kjøtt til flere hundre kroner kiloen når langt bedre kjøtt banker på døra og ber om å få slippe inn til svært lave priser

Vi kan ikke bare skylde på innvandrerne. Eller muslimene for den sakens skyld. Det er klart de forsøker å utnytte systemet når de kommer fra det stedet de gjør til et av verdens rikeste, mest moderne og siviliserte land, at vi TILLATER dem å gjøre det. Vi kan egentlig bare skylde oss selv.

Jeg blir omtrent like overrasket over all dritten de finner på som jeg blir av at sola står opp hver dag.

Lenke til kommentar
Dette går til helvete. Hva skal skje med landet vårt?! SÅ MANGE INNVANDRERE! SÅ MANGE NEGRE! NEI OG NEI! Det værste er att vi tar i mot alle sammen og. Vi trykker de mot vårt bryst, vi gir de oppholdstilalse, penger, jobb, ett trygt hjem. Vi passer på barna deres, vi gir barna de rettighetene de har krav på, i følge genekonvesjonen. Huff og huff.

Eller?

7939679[/snapback]

Oi, du dro jo ikke alle under en kam.

7962016[/snapback]

Inlegget mitt av kokt sammen av pur ironi, krydret med sarkasme.

Forøvrig en genial karakter du har som avatar!

"Du har afro" :love:

Lenke til kommentar
Dette går til helvete. Hva skal skje med landet vårt?! SÅ MANGE INNVANDRERE! SÅ MANGE NEGRE! NEI OG NEI! Det værste er att vi tar i mot alle sammen og. Vi trykker de mot vårt bryst, vi gir de oppholdstilalse, penger, jobb, ett trygt hjem. Vi passer på barna deres, vi gir barna de rettighetene de har krav på, i følge genekonvesjonen. Huff og huff.

Eller?

7939679[/snapback]

VI gir dem ikke det, staten gjør det. Er du som enkeltperson staten? Du må vel ha jobbet ekstra hardt for dem. Og alt de gjør er vel å sitte på rævva. don't think so

(vet at det var ironsik, men måtte bygge på en annen tekst)

Lenke til kommentar
Norges problemer er:

1) Vannvittig naive politikere

2) Asylsøkere og flyktninger som i virkeligheten er økonomiske flyktninger, kriminelle, og krigsforbrytere, noe selv myndighetene våre erkjenner at mellom 90-95% er men alikevel slipper dem inn...

3) At arbeidsløse blir uføretrygdet, særlig blandt innvandrere, bønder og langs kysten hvor fisket osv. svikter

4) Tollbarrierer på mat, og en stor anndel av de 250.000 bøndene som kunne ha gjort noe mer vettugt enn å lage kjøtt til flere hundre kroner kiloen når langt bedre kjøtt banker på døra og ber om å få slippe inn til svært lave priser

Vi kan ikke bare skylde på innvandrerne. Eller muslimene for den sakens skyld. Det er klart de forsøker å utnytte systemet når de kommer fra det stedet de gjør til et av verdens rikeste, mest moderne og siviliserte land, at vi TILLATER dem å gjøre det. Vi kan egentlig bare skylde oss selv.

Jeg blir omtrent like overrasket over all dritten de finner på som jeg blir av at sola står opp hver dag.

7989843[/snapback]

ja, for til syvende og sist er de jo bare noen ukristne villdyr uten moral...liker ikke denne tankegangen

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg går i 8. klasse på en skole midt i byen som sikkert inneholder et stort antall prosent av alle innvandrere i norge  :!:

I dag var jeg på møte med lærer, foreldre, svartingen, og hans foreldre.

De har vært på meg siden vi begynte der, så i går bestemte ejg meg for å sette en stopper.

Jeg kom inn i klasserommet, går bort til han og slår han rett i trynet.  Han reiser seg og prøver å kaste en stol på meg, men bommet og traff lærer i bakhodet.

Så slår jeg han igjen, og setter meg oppe på han og sier at han kan se til helvete å komme seg ut av landet.

Senere på dagen kommer 11 stk og slår meg med balltre og true meg med kniv.

Få dem UT!

8212575[/snapback]

Få "dem" ut?! Så du mener et enkelttilfelle rettferdiggjør å straffe alle innvandrere. Vil du da si at hvis Ole, som er nordmann, oppe i Finnmark slår ned Ali, så skal du også straffes for det på en eller annen måte, fordi du har samme hudfarge eller nasjonalitet som han?

Den logikken henger ikke på greip, og blir faktisk nær en form for rasisme.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser at det stikker innom en og annen kropp som ikke har sans for "svartinger". Her er en svarting som ligger et skyhøyt nivå over disse når det gjelder humor.

JEI BO I NORGE FAMILE OG JEI HETE HEISMANN HÅ, OG BLE DRAT IN I SÅN ASYLMOTAK! MIN MAMA BLE IJEN I KENYA FÅR Å SE OM DE VAR MANGE KROKODILE I ELVER. JEI HA SPILE FLØYTE SOM FÅ SÅNE SLANGE TIL Å REISE SEI. DE JEI HOLDE PÅ ME PÅ FRITID ÆR Å TRIKSE ME BASKETBALL OG SPILE FLØYTE. JEI DRIKE OG SPISE VELDI MYE. JEI KAN IKE HA SEKSUEL KONTAKT ME ANRE, FOR DA FÅR DI HIV! VIS DU VIL BESOKE MEI, SÅ BAR KOM OTAFOR OVERLANDSMINE UNDER TRIBUNE, DER JEI SOVE. KANSJE DO KAN LIGG OVER EN GANG ;D;D;D;D

TOP 5 MAT

1 - BRODSJIVE MED BAKEPULVER

2 - SJOKOLADE

3 - MUFINS

4 - BOLLA

5 - GODTERI

TOP 5 DRIKKE

1 - SALPETERSYRE

2 - EDDIK

3 - KLORVANN

4 - SMELTA IS

5 - SNØ

TOP 5 FARGA

1 - GUL

2 - GRØNN

3 - RØD

4 - BLÅ

5 - LILLA

TOP 5 LAND

1 - NORSKE

2 - KENYA

3 - DANMARK

4 - EGYPT

5 - ÅLAND

TOP 5 FOTBALLAG

1 - AIK

2 - STROMSBLODET

3 - BRYNE

4 - FULHAM

5 - WOLVERHAMPTON

TOP 5 PLANETA

1 - MARS

2 - JORDA

3 - MIN EGENOPFUNE (KORKO' DAYE)

4 - JUPITER

5 - SATURN

TOP 5 FOTBALSPILERE

1 - ABDI FARHAN

2 - ABDI MORHAN

3 - ABDI BRORHAN

4 - ABDI MORZA'N

5 - ABDI FARZAN

TOP 5 SKOSTØRELSER

1 - 41

2 - 26

3 - 51

4 - 95

5 - 13

TOP 5 TALL

1 - 1

2 - 2

3 - 3

4 - 5

5 - 4

TOP 5 GANGETABELLER

1 - DEN FRA 1 TE 10

2 - 9 GANGEN

3 - 3 GANGEN

4 - DEN FRA 1 TE 100

5 - 6 PÅ GANGEN

TOP 5 SYKLER

1 - DEN JEI TOK FORRIGE UKE

2 - DEN NYE MAMA FIK

3 - DEN PAPA FIK ME FRA JOBEN

4 - DEN SOM FULGET ETER MEI HJEM FRA TORGKVARTALET

5 - DEN SOM DATT UTAFOR TRIBUNEN, DER JEI SOVE

TOP 5 ORD

1 - SNAKKE

2 - KJØLESKAP

3 - TREHJULSSYKKEL

4 - BANKRAN

5 - NAVLE

TOP 5 VENER

1 - ABDI

2 - URFA

3 - G'NAYE

4 - NAYFRIM

5 - DUANG'E

TOP 5 UVENER

1 - KURCI

2 - MUSCHAL

3 - GRYTZNEI

4 - DRAUZIT

5 - LOUSSJIT

TOP 5 SLANGESPYTT

1 - DE I HAGEN VORES

2 - DE I BASENG

3 - DE UNDER JORDA

4 - DE SOM E I KROPEN MEI

5 - DE SOM ER I SOVEPOSE MI, SOM JEI FANTE

MINE ØNSKER:

- Å FÅ RØDT HÅR

- Å FÅ TRE KALKULATORA I BURSDAGSGAVE

- Å BLI VERDENS BESTE CURLINGSPILLER

- Å FÅ EKSTRALEKSER I MATEMATIKK!

- Å BLI EMO

- Å FÅ OVER 30 KNIVER (TIL EMO-PROSESSEN)

- Å BLI CURLINGTRENER

- Å HILSE PÅ NABOEN

- Å SPYTTE LENGRE ENN TOTTI

- Å KASTE TREKANTER

- Å BØYE FIRKANTER

- Å BORRE HULL I ALLE TENNENE

- Å SE UT SOM EN ZEBRA

- Å LEKE MED GRAVEMASKINER

- Å GRAVE I SANDKASSER

- Å HOPPE HØYERE ENN HØYEST

- Å HOPPE OVER 0,42 METER

- Å HOPPE OVER 0,41 METER

- Å HOPPE OVER 0,40 KILOMETER

- Å HOPPE OVER 0,39 KUBIKKLITER

- Å SPARKE OVER 2 SPARKSYKLER

Lenke til kommentar
ikkje kom å fortel meg at du kjenne ein muslim som har olderforeldre som er født i norge....

7974951[/snapback]

Er man nødt til å ha oldeforeldre som er født i Norge for å kunne kalle seg norsk? hmmf, da er ikke jeg norsk heller.

8213589[/snapback]

Testen på om man er norsk eller ikke, er om man føler mer gruppeidentitet med nordmenn enn med det landet dine forfedre kom fra, og at du ikke har noen problemer med å gifte deg med en nordmann. Det er skremmende å høre folk her i landet som er 3.generasjons innvandrere som føler mye mer tilhørighet med besteforeldrenes hjemland enn Norge og som ikke vil gifte seg med norske mennesker. Nordmenn som har oldeforeldre, besteforeldre e.l. fra Skottland, Sverige eller Tyskland tenker bare ikke sånn. Ikke om de har foreldre derifra heller vil jeg konsekvent påstå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
ikkje kom å fortel meg at du kjenne ein muslim som har olderforeldre som er født i norge....

7974951[/snapback]

Er man nødt til å ha oldeforeldre som er født i Norge for å kunne kalle seg norsk? hmmf, da er ikke jeg norsk heller.

8213589[/snapback]

Testen på om man er norsk eller ikke, er om man føler mer gruppeidentitet med nordmenn enn med det landet dine forfedre kom fra, og at du ikke har noen problemer med å gifte deg med en nordmann. Det er skremmende å høre folk her i landet som er 3.generasjons innvandrere som føler mye mer tilhørighet med besteforeldrenes hjemland enn Norge og som ikke vil gifte seg med norske mennesker. Nordmenn som har oldeforeldre, besteforeldre e.l. fra Skottland, Sverige eller Tyskland tenker bare ikke sånn. Ikke om de har foreldre derifra heller vil jeg konsekvent påstå.

8213636[/snapback]

De føler kanskje mere tilhørighet til sine besteforeldres kultur, og ikke landet i seg selv. Hva er så galt med det? Hvorfor er det truende at noen foretrekker andre kulturer enn den vi har? Er det et tegn på egen usikkerhet? Hva med alle de godt voksne nordmenn som foretrekker en Thailandsk kone, fremfor våre perfekte?

Å sammenligne med vestlige naboer blir feil, fordi "kløften" er mye mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...