Gå til innhold

Nesten 100 000 flere innvandrere på 6 år

Anbefalte innlegg

nei han e ikkje invandrer for han har ikkje invadert oss normenn med hærværk ol.  og han står heller ikke for de samme verdiene som mange muslimer gjør, hvis denne normannen finnes , setter han ikke på seg en bombevest og setter seg på flytoget og fyrer av bomba.. og blir martyr...  det e forkjell på en dum nordmann ( som helt sikkert har svenske foreldre) og en muslim som e  invandrer og driver dank og hærværk

7975044[/snapback]

Det du nå sier er jo et prakteksempel på hvor lite du kan om islam. Hvis du har fokusert litt på hvem som faktisk har utført disse terrorangrepene osv, så er det sånn at dette er snakk om ekstreme islamister, jeg håper du da også har tatt deg bry til og faktisk finne ut at blant alle muslimer i hele verden så er disse i enormt mindretall. Muslimer fortjener respekt på lik linje med hver og en, de kan ikke stå ansvarlig for det andre gjør. En muslim i klassen min er utrolig lei av at hun skal bli kalt for stygge navn, bare fordi hun tilhører en religion der det finnes et mindretall av de som har utført voldtekter, kjører fly inn i skyskrapere og andre fæle ting som muslimer generellt hever seg over. Hvis du leser Koranen så står det også at man skal heve seg over enhver hevnaksjon, og dette har muslimske ledere verden over gjort når al-Qaida eller andre grupperinger utfører noen terroroperasjoner. Du feier alle muslimene over samme kam, og det ville blitt det samme som å si at alle nordmenn skal stå ansvarlige for de grove brudd på menneskerettighetene som ble utført på Guantanamo Bay, bare fordi de amerikanerne som utførte det tilhørere kristendommen på lik linje med veldig mange nordmenn. Helt latterlig, og logikken din revner i stykker hvis man drar den ut.

7975055[/snapback]

Sammenlikningen med nordmenn som kristne og amerikanere som kristne svikter totalt. Innen islam har man den islamske Ummah, noe man ikke har noe tilsvarende av innen kristendommen. Ummahen er det store muslimske fellesskapet som står veldig sterkt hos muslimer flest. Hvorfor var det slik voldsom oppstandelse når noen lagde noen uskyldige tulletegninger av Muhammed, mens når islamister verden over halshugger og slakter uskyldige mennesker i Muhammeds og Allahs navn, hører vi ingenting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=10381

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.1294219

7975077[/snapback]

knappe 1000 nordmenn som har konvertert, og mange av dem har gjort det pga sin ektefelle.... finn ut kor mongen msulimer det finnes i norge da... det finners over 100.000 tusen... så andelen av muslimer som har konvertert fra kristendommen er 1%

så i det store så er muslimer INVANDRERE!

Lenke til kommentar
Sammenlikningen med nordmenn som kristne og amerikanere som kristne svikter totalt. Innen islam har man den islamske Ummah, noe man ikke har noe tilsvarende av innen kristendommen. Ummahen er det store muslimske fellesskapet som står veldig sterkt hos muslimer flest. Hvorfor var det slik voldsom oppstandelse når noen lagde noen uskyldige tulletegninger av Muhammed, mens når islamister verden over halshugger og slakter uskyldige mennesker i Muhammeds og Allahs navn, hører vi ingenting?

7975079[/snapback]

Det er jo klart, men logikken som har blitt trukket fram her er det snakk om religionen, og da ligger det faktisk ganske godt opp mot hverandre. Igjen så er det helt sant at muslimer er mye sterkere tilknyttet hverandre og religionen sin og jeg skal ikke forsvare det muslimene gjorde for et år siden, men jeg syns fortsatt at Magazinet burde vurdert ordentlig hva de gjorde, før de gjorde det.

Men det siste du nevner der, det er nesten bare å glemme fordi det er snakk om ekstreme muslimer og ikke snakk om den daglige muslim.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
"det e et veldig lite fåtall som som er nordmenne og konvertere til islam, me må snakka om 98% av dei som virkelig er muslimer her i norge.. og de er invandere...

7975073[/snapback]

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=10381

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.1294219

7975077[/snapback]

Flertallet konverterer fordi muslimer er imot religionsfrihet, ikke fordi etniske nordmenn liker islam.

Lenke til kommentar
knappe 1000 nordmenn som har konvertert, og mange av dem har gjort det pga sin ektefelle.... finn ut kor mongen msulimer det finnes i norge da... det finners over 100.000 tusen... så andelen av muslimer som har konvertert fra kristendommen er 1%

7975092[/snapback]

Og samlet sett i Norge er den muslimske andelen på 2,6%. Så da anser jeg dem ikke som noen som spesiel trussel.

Lenke til kommentar

7975079[/snapback]

Det er jo klart, men logikken som har blitt trukket fram her er det snakk om religionen, og da ligger det faktisk ganske godt opp mot hverandre. Igjen så er det helt sant at muslimer er mye sterkere tilknyttet hverandre og religionen sin og jeg skal ikke forsvare det muslimene gjorde for et år siden, men jeg syns fortsatt at Vidar Kleppe burde vurdert ordentlig hva han gjorde, før han gjorde det.

Men det siste du nevner der, det er nesten bare å glemme fordi det er snakk om ekstreme muslimer og ikke snakk om den daglige muslim.

7975094[/snapback]

Jeg vet ikke hva Vidar Kleppe har gjort eller sagt, og egentlig bryr jeg meg ikke heller...

Jeg tror ikke du helt forstod spørsmålet mitt. Hvorfor var det slik voldsom oppstandelse når noen lagde noen uskyldige tulletegninger av Muhammed, mens når islamister verden over halshugger og slakter uskyldige mennesker i Muhammeds og Allahs navn, noe som bør være en mye større krenkelse og fornærmelse mot islam enn noen skarve tegninger, så hører vi ingenting?

Lenke til kommentar

nei det tallet stemme ikkje,... gammalt referat.. dei har jo formert seg og flere har ankommet.... men det er vil fram til... i det store så er muslimer i norge invandrere... så ikkje gidd å diskuter det mer... for eg har rett..

"må slutta å greia alle under en kam... me må tenka i i det store" lol

Lenke til kommentar
nei det tallet stemme ikkje,... gammalt referat.. dei har jo formert seg og flere har ankommet.... men det er vil fram til... i det store så er muslimer i norge invandrere... så ikkje gidd å diskuter det mer... for eg har rett..

7975113[/snapback]

120 000 muslimer i Norge. 4 600 000 mennesker samlet her i Norge. You do the math.

Lenke til kommentar

7975092[/snapback]

Og samlet sett i Norge er den muslimske andelen på 2,6%. Så da anser jeg dem ikke som noen som spesiel trussel.

7975097[/snapback]

Det kan du kanskje si, men antallet muslimer i Norge har firedoblet seg på bare 15 år. Det er ekstremt, og tilsvarer en gjennomsnittlig årlig befolkningsvekst på ca. 10%! Dersom veksten i fremtiden er en brøkdel av det den har vært de siste 15 årene blir tallene enorme.

Lenke til kommentar

7975113[/snapback]

120 000 muslimer i Norge. 4 600 000 mennesker samlet her i Norge. You do the math.

7975115[/snapback]

120.000 muslimer sier du?

og knappe 1000 normenn som har konvertert til islam sier VG ...

då e vel prosent andelen under 1 % eller svikte mattekunnskapene meg nå?

ta deg ein kopp kaffi ...

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva Vidar Kleppe har gjort eller sagt, og egentlig bryr jeg meg ikke heller...

Jeg tror ikke du helt forstod spørsmålet mitt. Hvorfor var det slik voldsom oppstandelse når noen lagde noen uskyldige tulletegninger av Muhammed, mens når islamister verden over halshugger og slakter uskyldige mennesker i Muhammeds og Allahs navn, noe som bør være en mye større krenkelse og fornærmelse mot islam enn noen skarve tegninger, så hører vi ingenting?

7975108[/snapback]

Det skjønner jeg heller ikke hvorfor du spør meg om, da jeg ikke har spurt muslimene om hvorfor det er sånn. Men jeg syns det er litt rart, fordi dette er jo langtifra snakk om alle muslimer, dette er som har blitt repertert over flere ganger snakk om et fåtall av muslimene. Og de muslimene som var her i Norge under den tiden da Muhammed-karikaturstriden holdt på som værst prøvde faktisk å roe gemyttene ned. Så hvis du har inntrykk av at det er sånn at hvis muslimene ikke sier noe, så får du nesten snakke med en muslim.

Lenke til kommentar

7975113[/snapback]

7975115[/snapback]

120.000 muslimer sier du?

og knappe 1000 normenn som har konvertert til islam sier VG ...

då e vel prosent andelen under 1 % eller svikte mattekunnskapene meg nå?

7975121[/snapback]

Nei, 120 000*100/4600000 = 2,6. Og da tror jeg de faktisk har tatt med andelen av norske muslimer også, om antallet muslimer har økt til 120 500 eller noe, vil ikke gjøre noen spesiell prosent forskjell.

Lenke til kommentar

7975108[/snapback]

Det skjønner jeg heller ikke hvorfor du spør meg om, da jeg ikke har spurt muslimene om hvorfor det er sånn. Men jeg syns det er litt rart, fordi dette er jo langtifra snakk om alle muslimer, dette er som har blitt repertert over flere ganger snakk om et fåtall av muslimene. Og de muslimene som var her i Norge under den tiden da Muhammed-karikaturstriden holdt på som værst prøvde faktisk å roe gemyttene ned. Så hvis du har inntrykk av at det er sånn at hvis muslimene ikke sier noe, så får du nesten snakke med en muslim.

7975122[/snapback]

e du klar over at han nabben som prøvde å roe ned gemyttene var BARE pga av å få god PR... og detta e faktisk TV dokumentert at han gjorde det...

Lenke til kommentar
e du klar over at han nabben som prøvde å roe ned gemyttene var BARE pga av å få god PR... og detta e faktisk TV dokumentert at han gjorde det...

7975132[/snapback]

Har du noe som kan bevise det? Samtidig så var ikke det snakk om en person, det var snakk om flere. Og jeg syns det er litt synd når folk faktisk prøver å roe ned det hele, så blir de stemplet som oppmerksomhetssyke osv. Fæl jantelov!

Lenke til kommentar

7975108[/snapback]

7975122[/snapback]

Jeg spør deg, fordi du sier du kjenner muslimer som er lei av å bli bedt om å ta avstand fra hva muslimer gjør "langt borte". Det har vært to store massedemonstrasjoner av muslimer i Norge. Den ene var da Sataniske Vers kom ut, hvor mantraet var at Salman Rushdie var en ond mann. Tusenvis var i gatene. Mange mente han burde drepes. Den andre gangen var under karikatur-striden hvor 1500 muslimer gikk ut i gatene og var svært så opprørte over noen usle harmløse tegninger. Drapstruslene haglet. Jeg kjenner flere muslimer som var svært opprørte over disse tegningene og muslimenes representanter i Norge akket og bar seg i media om hvor fælt det var. Hvorfor er ikke disse muslimske representanter og grasrota i harnisk over TERRORISTER!?!? Hva er logikken her?

Endret av KGU
Lenke til kommentar
du ,... kan du ta deg ein kaffi! I DEN STORE SAMMENHENG SÅ ER MUSLIMER INVANDERE! under 1% av disse muslimene er tildigere norske kristne... og det var dette jeg ville fram til...  å du fortsette å diskutere.. fårstår kje at du gidde...

7975140[/snapback]

Ja, hvis du tenker på andelen med nordmenn som er muslimer, samt muslimer som har innvandret til Norge så stemmer det du sier. Hvis jeg misforsto det du mente, så var ikke det meningen.

Lenke til kommentar

Ja, hvis du tenker på andelen med nordmenn som er muslimer, samt muslimer som har innvandret til Norge så stemmer det du sier. Hvis jeg misforsto det du mente, så var ikke det meningen.

7975153[/snapback]

då va me enige muslimer er invandrere men det finnes 0,8% unntak hihi...

Lenke til kommentar
Jeg spør deg, fordi du sier du kjenner muslimer som er lei av å bli bedt om å ta avstand fra hva muslimer gjør "langt borte". Det har vært to store massedemonstrasjoner av muslimer i Norge. Den ene var da Sataniske Vers kom ut, hvor mantraet var at Salman Rushdie var en ond mann. Mange mente han burde drepes. Den andre gangen var under karikatur-striden hvor 1500 muslimer var svært så opprørte over noen usle harmløse tegninger. Drapstruslene haglet. Jeg kjenner flere muslimer som var svært opprørte over disse tegningene og muslimenes representanter i Norge akket og bar seg i media om hvor fælt det var. Hvorfor er ikke disse muslimske representanter og grasrota i harnisk over TERRORISTER!?!? Hva er logikken her?

7975152[/snapback]

Nei, jeg har aldri skrevet at de muslimene jeg kjenner til har blitt bedt om å ta avstand fra noe som helst, men de har bare blitt beskyldt for å støtte opp om saker de såklart tar avstand fra, utenom at noen har tvunget dem til det. Samtidig var det mange muslimer i Norge som jeg vet om, og som uttalte seg i media forrige februar som sa at de muslimene, spesielt i Syria, overreagerte noe fælt. Og jeg er helt enig i det, det er ikke rettferdig på noen som helst måte å gjøre det som Selbekk og Magazinet gjorde, men den salven muslimene i midtøsten ga Norge og Danmark var dramatisk og altfor unødvendig. Samtidig så syns jeg det med Sataniske Vers var veldig trist, for Salman Rushdie må få uttrykt seg utenom å bli så truet som han ble. Men nå tror jeg både du og jeg vet hvem det var som truet, Ayatollah Khomeini, og han er en av de mest ekstreme personene i etterkrigstiden som jeg kan tenke meg. Men dette er snakk om en person, og ikke hele den muslimske verden, fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...