Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 De er altfor hissige! Oppfører de seg som dyr - behandle dem som dyr da. 7964829[/snapback] Og da blir du? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 jeg har absolutt ingenting i mot innvandrere, men regjerningen burde komme opp med en bedre måte å behandle trøbbel-folk på. reagerer litt på den kommentaren i tråden her hvor det ble dratt linjer mellom det å være funksjonshemmet og å finne andre som er det samme. jeg hadde aldri søkt en gjeng [bevisst] som også var funksjonshemmet og jeg var det. jeg hadde heller gjort det beste ut av livet sånn som det er. ta eks. han her min personlige mening er at innvandrere ikke burde samle seg sammen i gjenger for å beskytte sin kultur i små gettoer. det blir helt feil. lær dem å intigere seg. det er ikke til å overse at en stor del av de større kriminelle gjengene også er gettogjenger. hells angeles og vigrid er noen av unntakene da... det er greit å henge i gjenger, men det er den agressiviteten mange innvandrere utstråler, jeg ikke liker. her i bergen har jeg en hel haug med venner, og driver ofte å spøker med folk. uansett alder, kjønn og hudfarge. de eneste som blir voldelige og agressive er utlendinger, det er rett og slett skremmende. går jeg inn i en diskusjon så ender det som oftest med at utlendingene blir agressive. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 jeg har absolutt ingenting i mot innvandrere, men regjerningen burde komme opp med en bedre måte å behandle trøbbel-folk på. reagerer litt på den kommentaren i tråden her hvor det ble dratt linjer mellom det å være funksjonshemmet og å finne andre som er det samme. jeg hadde aldri søkt en gjeng [bevisst] som også var funksjonshemmet og jeg var det. jeg hadde heller gjort det beste ut av livet sånn som det er. ta eks. han her min personlige mening er at innvandrere ikke burde samle seg sammen i gjenger for å beskytte sin kultur i små gettoer. det blir helt feil. lær dem å intigere seg. det er ikke til å overse at en stor del av de større kriminelle gjengene også er gettogjenger. hells angeles og vigrid er noen av unntakene da... det er greit å henge i gjenger, men det er den agressiviteten mange innvandrere utstråler, jeg ikke liker. her i bergen har jeg en hel haug med venner, og driver ofte å spøker med folk. uansett alder, kjønn og hudfarge. de eneste som blir voldelige og agressive er utlendinger, det er rett og slett skremmende. går jeg inn i en diskusjon så ender det som oftest med at utlendingene blir agressive. 7972452[/snapback] JEPP! Jeg er absolutt enig med deg om at regjeringen bør gjøre noe med bråkmakerne. Alle på skolen min er det ikke annet enn faenskap med.. De får gjennomgå, men det hjelper ikke, for de skal ta hevn. De knuser bilen til læreren med balltre, henter familien. Det er ikke måte på heller. Få dem ut! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Problemet er ikke innvandrere. Problemet er flyktninger, asylsøkere, henteekteskap med andre øyemed, vannvittig naive politikere, og mange andre grunner til at landet tjener mye mindre penger enn det det burde... som f.eks arbeidsløse fiskevær, innvandrere og bønder som settes på uføretrygd. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Skremmende å se hvor mange som setter likhetstegn mellom innvandrere og muslimer... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Skremmende å se hvor mange som setter likhetstegn mellom innvandrere og muslimer... 7974931[/snapback] e ikkje muslimar invandrere da? ikkje kom å fortel meg at du kjenne ein muslim som har olderforeldre som er født i norge.... men eg e for at FRP ska komma t makta, og holda litt styr på den invandrings politikken... greit med invandrere som gjør nytte for seg og og har faste jobber, men de som driver dank og voldtar våre fremtidige hustruer kan henges på tollstasjonen ! Lenke til kommentar
KGU Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Skremmende å se hvor mange som setter likhetstegn mellom innvandrere og muslimer... 7974931[/snapback] e ikkje muslimar invandrere da? ikkje kom å fortel meg at du kjenne ein muslim som har olderforeldre som er født i norge.... men eg e for at FRP ska komma t makta, og holda litt styr på den invandrings politikken... greit med invandrere som gjør nytte for seg og og har faste jobber, men de som driver dank og voldtar våre fremtidige hustruer kan henges på tollstasjonen ! 7974951[/snapback] Innvandrere er ikke det samme som muslimer! De fleste innvandrere er IKKE muslimer! Likevel betegnes innvandrere som nettopp det! Muslimer! Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Skremmende å se hvor mange som setter likhetstegn mellom innvandrere og muslimer... 7974931[/snapback] e ikkje muslimar invandrere da? ikkje kom å fortel meg at du kjenne ein muslim som har olderforeldre som er født i norge.... men eg e for at FRP ska komma t makta, og holda litt styr på den invandrings politikken... greit med invandrere som gjør nytte for seg og og har faste jobber, men de som driver dank og voldtar våre fremtidige hustruer kan henges på tollstasjonen ! 7974951[/snapback] Du har kanskje fått med deg at det finnes norske muslimer. Kjenner en muslim som har konvertert til islam, han er norsk og har oldeforeldre her. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hvis du tar deg ein kopp kaffi og våkne litt så har ingen sagt at invandrere = muslimer , men muslimer e fortsatt invandrere... Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hvis du tar deg ein kopp kaffi og våkne litt så har ingen sagt at invandrere = muslimer , men muslimer e fortsatt invandrere... 7975024[/snapback] Så du mener da et en person med norsk statsborgerskap som bor og er oppvokst i Norge, men har konvertert til islam er innvandrer? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 ingen som konvertere t islam?!?!?!.... og hvis noen har gjort det.. så e det enda et eksempel på "hærværk" disse invandrene driver... Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 ingen som konvertere t islam?!?!?!.... og hvis noen har gjort det.. så e det enda et eksempel på "hærværk" disse invandrene driver... 7975032[/snapback] Nei, men ærlig talt, finnes mange nordmenn som konverterer til islam, men det var ikke spørsmålet, spørsmålet var ville du karakterisert en nordmann, som er født og oppvokst i Norge med norsk familie men som da har konvertert til islam altså er han da muslim, som innvandrer? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 nei han e ikkje invandrer for han har ikkje invadert oss normenn med hærværk ol. og han står heller ikke for de samme verdiene som mange muslimer gjør, hvis denne normannen finnes , setter han ikke på seg en bombevest og setter seg på flytoget og fyrer av bomba.. og blir martyr... det e forkjell på en dum nordmann ( som helt sikkert har svenske foreldre) og en muslim som e invandrer og driver dank og hærværk Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 nei han e ikkje invandrer for han har ikkje invadert oss normenn med hærværk ol. og han står heller ikke for de samme verdiene som mange muslimer gjør, hvis denne normannen finnes , setter han ikke på seg en bombevest og setter seg på flytoget og fyrer av bomba.. og blir martyr... det e forkjell på en dum nordmann ( som helt sikkert har svenske foreldre) og en muslim som e invandrer og driver dank og hærværk 7975044[/snapback] Det du nå sier er jo et prakteksempel på hvor lite du kan om islam. Hvis du har fokusert litt på hvem som faktisk har utført disse terrorangrepene osv, så er det sånn at dette er snakk om ekstreme islamister, jeg håper du da også har tatt deg bry til og faktisk finne ut at blant alle muslimer i hele verden så er disse i enormt mindretall. Muslimer fortjener respekt på lik linje med hver og en, de kan ikke stå ansvarlig for det andre gjør. En muslim i klassen min er utrolig lei av at hun skal bli kalt for stygge navn, bare fordi hun tilhører en religion der det finnes et mindretall av de som har utført voldtekter, kjører fly inn i skyskrapere og andre fæle ting som muslimer generellt hever seg over. Hvis du leser Koranen så står det også at man skal heve seg over enhver hevnaksjon, og dette har muslimske ledere verden over gjort når al-Qaida eller andre grupperinger utfører noen terroroperasjoner. Du feier alle muslimene over samme kam, og det ville blitt det samme som å si at alle nordmenn skal stå ansvarlige for de grove brudd på menneskerettighetene som ble utført på Guantanamo Bay, bare fordi de amerikanerne som utførte det tilhørere kristendommen på lik linje med veldig mange nordmenn. Helt latterlig, og logikken din revner i stykker hvis man drar den ut. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 har du et eksempel på ekstreme kristne som bruker vold og masseødeleggelses våpen til å tvinge andre til å tro det samme som dem selv (i vår tid)? Lenke til kommentar
KGU Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 nei han e ikkje invandrer for han har ikkje invadert oss normenn med hærværk ol. og han står heller ikke for de samme verdiene som mange muslimer gjør, hvis denne normannen finnes , setter han ikke på seg en bombevest og setter seg på flytoget og fyrer av bomba.. og blir martyr... det e forkjell på en dum nordmann ( som helt sikkert har svenske foreldre) og en muslim som e invandrer og driver dank og hærværk 7975044[/snapback] Jeg minner deg på at det var nettopp det som var tilfelle da de fikk stoppet flybomberne som skulle sprenge 10 fly over Atlanteren. De som konverterer er som oftest mer ekstreme enn den som blir født inn i Islam. Men jeg ber deg vennligst om å kalle muslimer for muslimer og innvandrere for innvandrere. Det store flertallet av innvandrere er ikke muslimer og har like lite med islam å gjøre som en hvilken som helst nordmann. Allikevel settes de i samme bås. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) "det e et veldig lite fåtall som som er nordmenne og konvertere til islam, me må snakka om 98% av dei som virkelig er muslimer her i norge.. og de er invandere... Endret 19. februar 2007 av toazty Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 har du et eksempel på ekstreme kristne som bruker vold og masseødeleggelses våpen til å tvinge andre til å tro det samme som dem selv (i vår tid)? 7975063[/snapback] Nå overser du det jeg faktisk skriver, og uansett hvordan man bryter menneskerettighetene så er det like grotekst. Brudd på menneskerettighetene som å piske og slå folk som amerikanerne gjorde i Abu Ghraib og på Guantanamo Bay er helt forferdelig, og hvis man skulle dratt den logikken utover om muslimene så ville det da altså vært rettferdig at nordmenn skulle blitt karakterisert som fæle osv, bare fordi vi tilhører samme religion som disse amerikanerne det er snakk om. Samtidig så er det du nevner om masseødeleggelsesvåpen ikke bevist, så det kan du egentlig trekke tilbake først som sist. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 me må bruka vold mot vold.. nytte kje å væra gandhi her... guantanamo er flott.. tenk hvor mange mennesliv det har spart... til og med spart muslimer... Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 "det e et veldig lite fåtall som som er nordmenne og konvertere til islam, me må snakka om 98% av dei som virkelig er muslimer her i norge.. og de er invandere... 7975073[/snapback] http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=10381 http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.1294219 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå