Gå til innhold

Nesten 100 000 flere innvandrere på 6 år

Anbefalte innlegg

http://www.ssb.no/emner/00/00/10/innvandring/

Helt nede, hold musen over utvikling 1970-2006

Norge har fått 100 000 flere innvandrere fra den tredje verden på kun 6 år. Det vil si at fra rundt 280 000 innvandre fra den tredje verden i 2000 til rundt 380 000 i 2006. Selfølgelig har de andre gruppene under denne også økt en del som gir en egentlig mindre økning, men denne blir kompansert med innvandringen fra øst-europa og land som Albania, Kosovo, Bosnia osv.

Og da er ikke tredjegenerasjonsinnvandere telt med. Fortsetter en slik økning så når vi millionen ganske raskt, trolig innen rundt 10-20 år. Og vi vet alle at de enorme gettoene som da vil oppstå på østlandet vil bringe landet ut i mye trøbbel.

Hva synes dere om denne økningen? Tid for litt FRP styre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette går til helvete. Hva skal skje med landet vårt?! SÅ MANGE INNVANDRERE! SÅ MANGE NEGRE! NEI OG NEI! Det værste er att vi tar i mot alle sammen og. Vi trykker de mot vårt bryst, vi gir de oppholdstilalse, penger, jobb, ett trygt hjem. Vi passer på barna deres, vi gir barna de rettighetene de har krav på, i følge genekonvesjonen. Huff og huff.

Eller?

Lenke til kommentar
Dette går til helvete. Hva skal skje med landet vårt?! SÅ MANGE INNVANDRERE! SÅ MANGE NEGRE! NEI OG NEI! Det værste er att vi tar i mot alle sammen og. Vi trykker de mot vårt bryst, vi gir de oppholdstilalse, penger, jobb, ett trygt hjem. Vi passer på barna deres, vi gir barna de rettighetene de har krav på, i følge genekonvesjonen. Huff og huff.

Eller?

7939679[/snapback]

Ja det stemmer. Og alle levde lykkelig til sine dagers ende.

Klart vi ikke vil oppleve de samme problemene som man sliter med i tyskland, frankrike, sverige, england osv. vi som er så flinke til å stille krav til og integrere våre innvandrere!

Nei, norske politikere burde tenkt litt mer som 'rasistlandet' finland.

Lenke til kommentar

Når det gjelder innvandring ble jeg for ett par år siden oppmerksom på att noen av mine forfedre kom fra grensen Tyskland / Danmark på 1700- tallet ( slektsforskning ), er jeg da en Nordmann eller hva..jeg har også fått nyss i at min morfar muligens hadde aner fra Sverige...kan det bli være?

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke at det skal komme så mange nye.

Jeg går på en flerkulturell ungomds skole midt i byen, og jeg må si; det er mye bråk med de.

Purken er innom stadig vekk og henter noe av de. Jeg skal ikke si at vi nordmenn er helt perfekte, for all del, men på min skole er det de som er opptøyerne.

Jeg ble selv dratt inn i slåsskamp for et par måneder siden. grunnen? - Jo, jeg kom til dunke borti skulderen hans i en gang som er helt full av folk.

Ikke nok med det, han skulle ikke sloss alene, men sammen med de 10 stygge kompisene sine. Heldigvis brøt lærere inn, men det jeg sier er at de er altfor hissige, og når de kommer til Norge, får de faen i meg se å lære seg å oppføre seg!

Det var stooooor gjengkamp på skolen for 2 uker siden, da en av afrikanerne, knuste nesa på en kosovo-albaner med et knokjern. Han løper sammen med alle de andre kosovo-abanerne ut av skolegården. Og negerne samler seg og klapper og viser seg frem.

Helt til vi hører fra hjørnet nede i skolegården "Vi dreper de jævlene!" Så kommer hele gjengen med Sykkelseter, filer, kniv sliper, kjøkken redskaper av alle slag, jern stenger, pinner, alt som kan brukes til å slå med.

Siden dette har det vært avhør hos politiet med vitner med jevne mellomrom.

De er altfor hissige!

Jeg syns alle skal få en sjanse, men da skal de faen i meg rett på ræva og ut herfra med en gang det blir bråk! :yes:

Lenke til kommentar

Men kan være tilbøyelig til og være enig i at ett sted må det være en grense, så får man da ta bedre vare på de som ER kommet inn i landet.

Dette er jo også ett politisk spørsmål eller var det før Høyre og Venstre med haleheng etterspurte innvandrere i jobber.

Og så har vi jo dem som mener det ikke kan komme NOK innvandrere til Norge.

Lenke til kommentar
Haha, jeg regner med at dere ikke har noe imot de vestlige innvandrerne som kommer hit?

7957690[/snapback]

Da har man ikke det samme problemet med kulturkonflikter og vanskelig integrering.

De vestlige innvandrerene har en kultur som likner vår, derfor godtar de enklere vårt verdier og regler. For innvandrere fra den tredje verden er det jo en mye større overgang, og de har i mye større grad tendenser til å klumpe seg sammen, for å slippe å tilpasse seg.

Lenke til kommentar

Altså, dette her er egentlig enkel logikk. Innvandrer søker innvandrer. Akkurat samme som om du feks hadde mangla en arm og du hadde flyttet til en by og begynt i klasse med en annen som mangla en arm, det skjer jo egentlig automatisk. Men ikke dermed sagt at det skjer i alle tilfeller.

Begrepet 'kultur' synes jeg blir litt feil å bruke, det er et alt for vidt begrep. Kan du gå nærmere inn på hva du mener med dette? Og, for å slippe å tilpasse seg? Hah, tror nok dessverre det ikke er så jævla enkelt å tilpasse seg eller å i det hele tatt få lyst til det når noen jævla idioter rakker ned på dem og ser stygt på dem pga hudfarge.

En del her er satt litt på spissen, men jeg vil gjerne høre hva du mener med kulturforskjellen.

Lenke til kommentar
Altså, dette her er egentlig enkel logikk. Innvandrer søker innvandrer. Akkurat samme som om du feks hadde mangla en arm og du hadde flyttet til en by og begynt i klasse med en annen som mangla en arm, det skjer jo egentlig automatisk. Men ikke dermed sagt at det skjer i alle tilfeller.

7959121[/snapback]

Selvfølgelig er det logisk, og jeg er fullstendig klar over at det ikke skjer i alle tilfeller. Men det skjer i stor grad, og det er uheldig at man ikke klarer å tilpasse seg det samfunnet man bor i.

Begrepet 'kultur' synes jeg blir litt feil å bruke, det er et alt for vidt begrep. Kan du gå nærmere inn på hva du mener med dette?

7959121[/snapback]

Jeg synes begrepet kultur er helt kurant i denne sammenhengen. Kultur er et vidt begrep, men man kan alikevel si med stor sikkerhet at det er større kulturforskjeller mellom en pakistaner og en nordmann, enn en tysker og en nordmann. Hvilket begrep mener du jeg burde erstatte det med?

Og, for å slippe å tilpasse seg? Hah, tror nok dessverre det ikke er så jævla enkelt å tilpasse seg eller å i det hele tatt få lyst til det når noen jævla idioter rakker ned på dem og ser stygt på dem pga hudfarge.

7959121[/snapback]

Jeg har ikke sagt noe om at det er enkelt å integrere seg. Jeg forstår godt hvorfor innvandrere søker til det kjente og det trygge. Men det å bruke det faktum at det er vanskelig og det at noen diskriminerer deg som en grunn for å ikke tilpasse seg et samfunn synes jeg blir å undervurdere seg selv. De innvandrerene som oppfatter alle hvite som rasister synker automatisk ned på rasistenes nivå. De generaliserer også på bakgrunn av hudfarge.

Det er helt naturlig at man søker seg til folk en oppfatter som like seg selv, og at integrering i så måte er en utfordring, men det er ikke heldig for noen av partene i et samfunn.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det kulturforskjell, men kultur er nesten alt nå om dagen, og jeg synes bare det blir litt et litt for vidt begrep å bruke når man feks skal si hvorfor ikke innvandrerne klarer å tilpasse seg her i Norge. Det er forresten sant at det er uheldig at man ikke klarer å tilpasse seg i samfunnet, selvfølgelig. Men det er ikke alle innvandrerne som er slik heller. Og andregenerasjons innvandrere og tredjegenerasjons innvandrere tror jeg egentlig ikke har noe problem med å tilpasse seg, med tanke på at de vokser opp i Norge også. Men det kan hende det blir litt mer trasig med innvandrere som flytter inn hit i voksen alder. Men jeg har iallefall ingenting imot innvandrere, og selv om noen av innvandrerne gjør kriminelle handlinger betyr det ikke at alle innvandrere gjør det, og det er også flere grunner til at statistikken på kriminalitet bla innvandrere er så høy. Selv om jeg egentlig ikke tror denne topicen handlet om innvandrere og kriminalitet ;p

Forresten et bra svar av deg ;)

Lenke til kommentar

Eller?

7939679[/snapback]

Oi, du dro jo ikke alle under en kam.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
kultur kultu'r m1 (fra lat., av colere 'dyrke') 

1 dyrking av jord, skog, planter el. vann frilandsk- / jorda er i god k- / legge land, skog under k- 

2 rendyrking av organismer bakteriek- 

3 resultatene av en periodes, et samfunns, en gruppes samlede åndelige og materielle virksomhet (på et visst trinn) steinalderk- / lære fremmede k-er å kjenne / Kina med sin eldgamle k- / Vestens k- / åndelig og materiell k- / barnek-, bondek-, fink-, folkek-, popk-, ungdomsk- / vår politiske k- / ofte særl om vitenskap, opplysning, kunst, litteratur, religion osv: myndighetene må bevilge mer til k-(en) 

4 forfinelse, dannelse opptre med k- / en mann blottet for k- / motsetningen mellom natur og k- / møtek-, trafikk-k- / pleie og utvikling av fysiske el. åndelige evner kroppsk- 

5 holdninger, verdier og normer som er rådende hos en viss gruppe mennesker, i en organisasjon, en etat e l jeg møtte en helt annen k- i den nye bedriften / det utviklet seg en k- i etaten som godtok visse former for smøring 

Hvorfor kan ikke begrepet kultur brukes for å beskrive forskjeller?

Kultur er så enkelt som: "slik vi gjør det"

:)

Lenke til kommentar
kultur kultu'r m1 (fra lat., av colere 'dyrke') 

1 dyrking av jord, skog, planter el. vann frilandsk- / jorda er i god k- / legge land, skog under k- 

2 rendyrking av organismer bakteriek- 

3 resultatene av en periodes, et samfunns, en gruppes samlede åndelige og materielle virksomhet (på et visst trinn) steinalderk- / lære fremmede k-er å kjenne / Kina med sin eldgamle k- / Vestens k- / åndelig og materiell k- / barnek-, bondek-, fink-, folkek-, popk-, ungdomsk- / vår politiske k- / ofte særl om vitenskap, opplysning, kunst, litteratur, religion osv: myndighetene må bevilge mer til k-(en) 

4 forfinelse, dannelse opptre med k- / en mann blottet for k- / motsetningen mellom natur og k- / møtek-, trafikk-k- / pleie og utvikling av fysiske el. åndelige evner kroppsk- 

5 holdninger, verdier og normer som er rådende hos en viss gruppe mennesker, i en organisasjon, en etat e l jeg møtte en helt annen k- i den nye bedriften / det utviklet seg en k- i etaten som godtok visse former for smøring 

Hvorfor kan ikke begrepet kultur brukes for å beskrive forskjeller?

Kultur er så enkelt som: "slik vi gjør det"

:)

7962122[/snapback]

Hehe, slik som du la det fram nå så ser det egentlig helt greit ut ;p

Men jeg tenker på, selvfølgelig er kulturforskjeller en stor grunn til at noen ikke klarer å tilpasse seg, men kultur kan jo være alt fra film til bollebaking, selv om jeg nå ser at det egentlig er et dårlig poeng. Jeg beklager ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...