Gå til innhold

N73 ME Vs. SE W880i

Anbefalte innlegg

hei

noen som kunne hjulpet meg med å velge en av disse?

har sett lenge på begge, og de er veldig gode spesifikasjoner begge to. og begge ser pene ut..

godt kamera er veldig viktig for meg, og er veldig opptatt av god skjerm med oppløsning.

helt litter mer mot n73 me i det siste..

man kan finne begge mobildene på deres hjemmesider.

nokia

sony ericsson

trenger hjelp...

noen som kunne tatt seg tid?

alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ville valgt nokia for den ha 3g og edge w880i har kun 3g,i n73 for du 2 gb i w880i kun 1gb og sist mye bedere kamra,så du bør gå for nokia selvom den er større :)

7938117[/snapback]

takk:) helt mer mot den i det siste ja :) så ser ut som det blir denne, :cool: venter litt til før jeg bestemmer meg ;P..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei : ))

Nokia N73ME har jo bedre kamera og 3g + edge

MEN

SEW880i har bedre mp3 spiller ( Walkman  2,0 ) og ikke mye dårligere kamera  :thumbup:

8020478[/snapback]

Kameraet på W880i er vesentlig dårligere enn N73 ME. I tillegg har N73 ME større (jeg synes det er bedre) skjerm, bedre videofunksjon og radio. Jeg ville helt klart valgt N73 ME, mer for pengene!

Lenke til kommentar
Hei : ))

Nokia N73ME har jo bedre kamera og 3g + edge

MEN

SEW880i har bedre mp3 spiller ( Walkman  2,0 ) og ikke mye dårligere kamera  :thumbup:

8020478[/snapback]

En walkmanlogo gjør ikke lydkvaliteten bedre.

Hentet dette fra testen av N73me:

Lydkvaliteten til både N73 og N73 ME er på høyde med Sony Ericssons Walkman-telefoner.

2.4 tommer, 3.2 Mpix, autofokus, 2 gb, S60.....

Velg N73me og du vil ha alt i en litt større boks ;)

Edit: Litt fiksing.

Edit2: Blir jeg aldri fornøyd?

Endret av Ty4on
Lenke til kommentar
godt kamera er veldig viktig for meg, og er veldig opptatt av god skjerm med oppløsning

7937823[/snapback]

Da er jo valget såre enkelt..

Nokia N73 Music Edition har jo et langt bedre kamera..

Tåler jo knapt sammenligning..

La oss ta skjermen først..

Her skiller det ikke stort..

Nokia N73 Music Edition: (Hentet fra Nokia)

Stort, klart 2,4 tommers TFT QVGA-display (240 x 320 piksler), med opptil 262 144 farger

Sony Ericsson W880i: (Hentet fra Sony Ericsson)

* TFT-skjerm med 262 144 farger

* 240x320 pixel

Som du ser.. Oppløsningen og antall farger er identiske på begge mobiltelefonene..

Dog har W880i en mindre skjerm enn N73ME, som resulterer i større pixel tetthet per centimeter på skjermen.. På den andre siden så har N73ME en større skjerm..

Så det er litt smak og behag, om du vil ha stor skjerm og litt færre pixel'er per centimeter, eller litt mindre skjerm med flere pixel'er per centimeter..

I bunn og grunn vil det ikke utgjøre store bilde forskjellen på de to forskjellige telefonene, så jeg selv ville helst hatt en N73ME med større skjerm, i og med at W880i med mindre skjerm ikke har noe merkbart bedre bilde av den grunn..

Også var det kameraet da.. Og det er jo her W880i detter fullstendig igjennom..

Nokia N73 Music Edition: (Hentet fra Nokia)

* Kamera med 3,2 megapiksler (2048 x 1536 piksler) og opptil 20x digital zoom

* Totrinnsknapp ved bildetaking gir autofokuskontroll

* 2,4 tommers kamerasøker i liggende retning og med aktiv verktøylinje

* Skyvedeksel som beskytter og aktiverer kameraet

* Innebygd blits (driftsområde på opptil 1 m)

o Modi: auto, av, på, reduksjon av røde øyne

* Avanserte kameramodi: stillbilder, sekvens, video

* Scener: automatisk, brukerdefinert, nærbilde, portrett, landskap, sport og natt

* Hvitbalanse: Automatisk, dagslys, overskyet, tungsten, fluorescerende

* Fargetone: Normal, sepia, svart-hvitt, sterk, negativ

* Lysfølsomhet: høy, middels, lav, automatisk

* Innstillinger for lysstyrkejustering, bildekvalitet, selvutløser, hvitbalanse og fargetoner

Sony Ericsson W880i: (Hentet fra Sony Ericsson)

* Bildeblogging

* Digital zoom 2,5x

* Kamera 2 megapiksler

* Videoinnspilling

Hvis vi da begynner med det mest åpen bare..

N73ME = 3.2MP, W880i = 2.0MP

Dette er ganske vesentlig da, det sies jo at 3.2MP er et minimum for å ta noe vi kan kalle for "skikkelige" bilder.. Og da ligger jo W880i temmelig dårlig ann..

Men det ligger jo mer enn bare pixler bak et vellykket og godt bilde..

N73ME har autofokus, 25x digital zoom, blits, alt hva du trenger mer eller mindre..

Mens W880i stiller opp med beskjedne 2.5x digital zoom (10ganger så lavt som N73ME), samt ikke noe blits, autofokus eller noe..

Med W880i har Sony Ericsson rett og slett bare stappet inn et kamera på 2.0MP, uten å gjøre noe mer med det.. Det er alt du kan gjøre, knipse et bilde på 2.0MP, autofokus, noe særlig zoom, blits og alt sånt har de droppet.. Og da sitter du igjen med et temmelig ubrukelig kamera.. N73ME har høyre oppløsning, samt alle funksjoner som kreves for å ta et skikkelig bilde..

Hvis vi skal se litt fort igjennom andre funksjoner..

N73ME har Symbian OS S60.. 2GB minne..

Eneste jeg kan se som er "bedre" med W880i konta N73ME..

Må være utseende og størrelsen.. Den er syltynn, og veier ingen ting.. Og ser veldig lekker ut.. Dog ser ikke N73ME så verst ut heller, og har en større skjerm..

En annen ting, er nok at "Walkman 2.0" spilleren i W880i er nok litt mer oversiktlig, og mer partisk ibruk enn avspilleren i N73ME.. Dog så er nok ikke lyden i W880i noe bedre, kanskje bare hakket bedre lyd på stereohøyttalerene på selve telefonen.. Men det har ikke stort å si.. Kobler du til et headsett, så er det nok ikke noe forskjell..

Jeg selv ville gått for en Nokia N73ME, den er billigere og helt klart bedre på så godt som alle områder enn en W880i.. Ser ikke noen grunn til å betale mer for en W880i da.. Da hadde jeg heller tatt en K810i..

EDIT: N73ME har jo også EDGE, noe som W880i ikke har.. De har jo begge 3G, som du helt sikkert benytter deg av fremfor EDGE, men nå er det utrolig begrenset med 3G nett her i Norge enda, og når du er utenfor 3G nett rekkevidden (kanskje du ikke bor så nære Oslo at du har 3G muligheter i det hele tatt) så er jo EDGE en stor fordel..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...