torandres7 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Problemet er når jeg starter opp pc'n og kommer til det første skjermbilde der det er bilde av xp logo'n, og der den loader før man kommer helt inn i windows. Problemet er at den står og loader i over 1 min før den kommer inn i windows. Eller er dette helt normalt. Syns den bruker for lang tid i forhold det den gjorde på gamlepc'n min. Om noen har vært borte i dette er det bare å si ifra. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Problemet er når jeg starter opp pc'n og kommer til det første skjermbilde der det er bilde av xp logo'n, og der den loader før man kommer helt inn i windows. Problemet er at den står og loader i over 1 min før den kommer inn i windows. Eller er dette helt normalt. Syns den bruker for lang tid i forhold det den gjorde på gamlepc'n min. Om noen har vært borte i dette er det bare å si ifra. 7937699[/snapback] Kan være den leter etter noe, eller en driver som skaper problemer, e.l? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Start ---> Kjør ---> msconfig ---> oppstart Og så krysser du av det du vil skal starte opp sammen med windows... (se bilde) Lenke til kommentar
hahnium Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 hey! med eit par tastetrykk her på forumet, så fant eg ein guide som eg sjølv har brukt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=300772 all creds to eivindhg Det er sjølvsagt mange andre tips som funke vel så godt, berre ta noken søk på google : "Optimize boot xp" Håper dette hjalp, lykke til! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 bare vær forsiktig når du kødder med oppstarten! fulgte selv en guide på nettet som resulterte i at windows ikke starta lenger. (jada jeg veit LOL! pwned! etc. ) Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har samme problem med min XP installasjon, løsningen min er å kjøre PCen på 24/7. Skal kanskje prøve å fikse problemmet som folk anbefaler her. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Så lenge du veit hva du gjør, så er det ikke noe problem å kjøre en oppryddning i msconfig. Selv gjør jeg alltid det på datamaskiner for å få de kjappere. Har da aldri hatt problemer med det jeg. Senest i går tok jeg en opprydning på en XP Maskin. Det gikk fint det. Ikke noe problemer etter restart. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Så lenge du veit hva du gjør, så er det ikke noe problem å kjøre en oppryddning i msconfig. Selv gjør jeg alltid det på datamaskiner for å få de kjappere. Har da aldri hatt problemer med det jeg. Senest i går tok jeg en opprydning på en XP Maskin. Det gikk fint det. Ikke noe problemer etter restart. 7942135[/snapback] ja opprydning og sånt er jo greit, men jeg var dum nok til å messe med boot.ini (veit jeg skulle vist bedre ) Lenke til kommentar
torandres7 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Nå har jeg ordnet opp i problemet. Fant ut at jeg hadde begge diskene mine slik at begge booter i oppstarten. Hadde satt den ene på feil satakobling på hovedkortet. Så når jeg satte den til ene i koblinga for datadisk så fungerer pc'n helt perfekt. Oppstarten er unnagjort på ca 30sek nå i forhold til over 2 min som den har gjort tidligere. Så sjekk om det er koblet riktig på hovedkortet om noen har samme problem. Lenke til kommentar
Mr_Skull Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg har samme problem. Den gjør seg ferdig der windows logoen er så blir det svart i 10-15 min før logon screen kommer. Men jeg ser du sier du har satt datadisk kobling, hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå