Gå til innhold

Noen som kjenner igjen denne e-posten?

Anbefalte innlegg

er kansje feil å poste denne i off topic, men vet ikke hvor ellers den kan være, men altså jeg fikk denne E-posten, virker ganske snål, så lurte på om noen av dere har sett den før.?

Greetings,

Before I start,I must firstly,apologize for this

unsolicited proposal to you.I am aware that this is certainly an

unconventional approach to starting a relationship,but as time goes on

you will realize the need for my action.

My name is Mr Larry Douglas,

Solicitor to Gerald Welsh,who died with his wife in an air crash on the

31st October 1999 in an Egyptian airline flight990.Before the death of

Gerald Welsh, he maintained a fixed deposit account with a Financial

services Company here in Europe (details of which I will disclose to

you later).

Based on this discovery,I now seek your permission to have

you stand in as a next of kin to the deceased,as all documentations

will be carefully worked out by me for the release of these funds all

amounting to the tune of(US15,340,000.00) to any nominated account of

your choice.Contact me immediately through email.

takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm jeg svarte å jeg fikk svar i dag: Dear Thomas,

Thanks for your response to this project which will be of mutual beneficial to both parties. Please go through the content of my mail so that you can understand me better.

I wish to let you know that the funds in question is still in the bank account of the deceased person who is the original account holder.I only request your assistance to work colsely with me to claim the funds.We can only get the money when the bank have approved our claims and make transfer of funds to your bank account.I am lawyer based in U.K,happily married with 3 kids.I am a reputable and honourable person.I assure you you will be glad having me as your partner because we both will smile at the end of this transaction.

I got your email contact from the internet during my search for a foregin partner.I contacted you because I am seeking for a partner who will work closely with me as my partner so that you can receive the funds in your bank account.The funds belongs to my late client who has died with his family in an air crash.Over the years I have been great efforts to locate the relatives of my client but could not find any one,now I have decided to seek for a foregin partner to claim the funds,otherwise the bank will transfer the funds to the bank's reserve.

I want you to work with me to claim the funds and have it transfered to your bank account in your country.I plan to travel to meet you once the funds is transfered into your bank account so that we will share the funds accordingly and if possible go into a lucrative business venture in your country.Please understand that the funds is still in the bank account of the deceased person who is the original owner of the funds.

I expect you to provide me with your full name,contact address,occupation,mobile,tel/fax numbers,date of birth.

Once I receive the information,I will go ahead to proceed on the modalities needed so that the bank will make approvals of the funds in your favour and have the funds transfered to your nominated bank account.This transaction is going to be of great benefit to both parties because it will mark a great change in our livelihood.

I will arrange and perfect the legal documents needed to back up our claims.I will arrange and perfect the relevant and necessary legal documentations such as a sworn affidavit in your favour to prove that you are the next of kin to the deceased.This will enable the bank approve and release the funds to be transfered safely to your nominated bank account.

I expect you to give me total assistance and support so that together we will achieve success in this very important transaction.It is worthy to reassure you that once you work closely with me,we will achieve success in less than 21 working days.I also expect you to take my directives and instructions all through this transaction.

I look forward having a good partnership relationship with you in the nearest future.Waiting your urgent response. Call me immediately on my direct line:+44 7040114887.

Thank you &Best wishes.

Mr.Larry Douglas

:S:S

Lenke til kommentar

Ganske så tydelig at dette her er rein svindel, hvorfor skulle en annerkjent advokat ha hjelp av 15-16åring til og hente et par milliarder pund...

Ikke gi ut noe informasjon til denne luremusen her og bare glem hele greien ;)

Evt ring han og hør om du vil ta dette her serriøst :)

Lenke til kommentar
Ganske så tydelig at dette her er rein svindel, hvorfor skulle en annerkjent advokat ha hjelp av 15-16åring til og hente et par milliarder pund...

Ikke gi ut noe informasjon til denne luremusen her og bare glem hele greien ;)

Evt ring han og hør om du vil ta dette her serriøst :)

7941813[/snapback]

joda, men har aldri hat planer om å legge ut opplysninger nei :nei:

Edit: men vil liksom finde ut litt mer om denne kødden å da :p

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

Den første posten var standard svindelmail, hørt om samme greia (andre navn+ hendelser, men ellers likt) og noen gikk på...

btw, hva slags mail bruker han? hadde han vært seriøs (noe som ikke er sansynlig) kan man nok finne hvilket firma han jobber for utifra mailadressen (ofte har firmaer egne type mail)

edit, les her, dette var det første jeg fant da jeg søkte om flyet på internett. Interessant :hmm:

edit2 se her du!!!

og her!!!

Dette er ren scam... godte internettsøk *FTW*

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Her er det flere ting:

1) ren svindel. Hensikten er å lure deg fro penger. Etter en liten stund trenger han penger for papirarbeidet, off. dokuemnter etc. Beløpene øker og etter kort tid har de loppet deg for penegr.

2) Du er med på hvitvasking av penger fra krimiell virksomhet. Dette er straffbart etter norsk og internasjonal lovgiving.

3) Du er med på terrorfinansiering (eller bistår til). Strenge straffer.

Lenke til kommentar
Bare jeg som får 10 av disse mailene om dagen?

Hvis ingen svarer så kanskje de slutter? (Hint trådstarter)

7944832[/snapback]

nja, men jeg vill jo ha SVAR da :)

Edit: som sakt, jeg skal Grave meg dypt ned i dette, graver til opplysninger må bli lakt på bordet, da får det stoppe, som sakt, er ikke den e-mailen jeg bruker til vanlig, mer SPAM ;)

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
Bare jeg som får 10 av disse mailene om dagen?

Hvis ingen svarer så kanskje de slutter? (Hint trådstarter)

7944832[/snapback]

nja, men jeg vill jo ha SVAR da :)

Edit: som sakt, jeg skal Grave meg dypt ned i dette, graver til opplysninger må bli lakt på bordet, da får det stoppe, som sakt, er ikke den e-mailen jeg bruker til vanlig, mer SPAM ;)

7945250[/snapback]

Hva er det du vil oppnå egentlig? Få de straffet for forsøk på svindel og spam? Eller tror du fortsatt at dette er noe du kan tjene penger på?

Lenke til kommentar

Hvis du bare har lyst til å kødde med folka: Heia, men de bruker bare standardiserte eposter, så du kaster nok bare bort din egen tid.

Hvis du fortsatt tror dette er seriøst:

Dette er ikke en mann (som det står i mailen) dette er en gjeng med kriminelle lykkejegere som sender denne til alle epost-kontoer de kommer over i håp om at noen biter på.

Hvis du synes dette er en fin måte å kaste bort tid på, så vær så god og jatt med, men det er sånne som deg som gjør at de får motivasjon til å fortsette å lure folk.

Og ja, jeg har fått akkurat denne mailen selv.

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Hvis du bare har lyst til å kødde med folka: Heia, men de bruker bare standardiserte eposter, så du kaster nok bare bort din egen tid.

Hvis du fortsatt tror dette er seriøst:

Dette er ikke en mann (som det står i mailen) dette er en gjeng med kriminelle lykkejegere som sender denne til alle epost-kontoer de kommer over i håp om at noen biter på.

Hvis du synes dette er en fin måte å kaste bort tid på, så vær så god og jatt med, men det er sånne som deg som gjør at de får motivasjon til å fortsette å lure folk.

Og ja, jeg har fått akkurat denne mailen selv.

7945512[/snapback]

Guud :thumbup: men altså hadde greid å LOPPE MEG FFS så hadde det vært for sånne så meg!! men jeg GIR IKKE UT PERSONOPPLYSNINGER FFS!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...