Varmo Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det har i de siste dagene gått en debatt, andgående proffboksing i Norge. Ryktene sier at det jobbes for en tittelkamp i tungvekt her i Norge. Meningene er delte, jeg har fått intrykk av at bokserene selv er for dette, mens en del andre, blant annet medisinsk personell stiller seg i mot og ser med skepsis både på det medisinske og det etiske med boksing. Personlig mener jeg at vi Norge bør gjennomføre et slikt arrangement både med tanke på den sportslige begivenheten og "showet" rundt. Hvis en slik kamp kommer til Norge i nær fremtid kommer jeg til å gjøre mitt ytterste for å komme meg ringside og oppleve begivenheten på nært hold. Hva mener du? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg er generelt for at fullkontaktsport burde være lov, og fryder meg over at det endelig har blitt litt blest rundt temaet igjen. At A-kamper blir tillatt er et enormt steg for fullkontaktskampsport i Norge. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ikke bump tråden takk. Eg er naturligvis FOR at fullkontakt boksing og kampsport skal være lovlig i norge. Skjønner ikke korfor det skulle være ulovlig egentlig. Amatør boksing ser helt idiotisk ut. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Skjønner ikke hvorfor det er ulovlig når sporter som fallskjermhopping er helt greit. Lenke til kommentar
oleboo Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 jeg syns boksing er en dårlig unskyldning for en sport. å sammenligne den med fallskjerm hopping er jo absurd. det blir jo nesten som å si "hvilke epler liker du best ? grønne eller appelsin ?" Alle "sporter" der det ultimale målet er å slå motstanderen så hardt at vedkommende blir slått helt ut. Ikke er i stand til å stå på beina. boksing er jo vold. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 jeg syns boksing er en dårlig unskyldning for en sport.å sammenligne den med fallskjerm hopping er jo absurd. det blir jo nesten som å si "hvilke epler liker du best ? grønne eller appelsin ?" Alle "sporter" der det ultimale målet er å slå motstanderen så hardt at vedkommende blir slått helt ut. Ikke er i stand til å stå på beina. boksing er jo vold. 7975743[/snapback] Å sammenlikne boksing med vold synes jeg er å overdrive litt, men jeg kan skjønne hva du mener. Det med epler og appelsiner skjønte jeg heller lite av Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Alle "sporter" der det ultimale målet er å slå motstanderen så hardt at vedkommende blir slått helt ut. Ikke er i stand til å stå på beina. boksing er jo vold. 7975743[/snapback] Bare tenker siden folk synes det burde være ulovlig siden det er farlig for deltagerne, så er jo fallskjermhopping like farlig, om ikke farligere. Boksing er blant de mest krevende sportene som finnes, kanskje til og med den mest krevende blant mainstreamsportene, hvis folk har lyst til å gjøre det synes jeg de burde få lov til å gjøre det i et kontrollert miljø. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Fullkontaktboksing er ikke det samme som pannebruskskader og hjerneblødning, i motsetningen til det mange folk virker å tro. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Fullkontakt burde vært lov for lenge siden.. Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg mener det helt klart burde vært lov. I alle fall boksing som er en nokså moderat kampsport i forhold til mye annet. Når det blir til at norske boksere bokser i utlandet uansett ser jeg ikke helt poenget. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 jeg tror det dør en god del folk hvert år som dør på fottball kamper selv driter jeg i boksing da jeg syns all sport er kjedelig, men jeg er villig til å å lage en revulusjon for at andre folk skal få se på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå