Gå til innhold

Packard Bell Easynote MX66204, et godt tilbud?

Henrik_H

Anbefalte innlegg

Heisann. Skal kjøpe bærebar pc til mellom 7000 og 9000kr. Har da lett mye rundt, og funnet denne Packard Bell easynote MX66204. Synes ikke designet på pc'en er så fint, og er heller ikke stor fan av el-kjøp, men sliter med å finne andre tilsvarende maskiner med like mye minne og lagringskapasitet til denne prisen.. Noen som har noen meninger om denne maskinen?

Vurdert denne, Multinote Compal HEL80 også, men er jo halvparten av minne og halvparten av hardisken til packard bell'en. Hva er det som evnt er bedre på denne?

Takker for svar! Begynner å bli noen år siden jeg holdt på med data så er ikke helt oppdatert ;)

mvh Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Skal kjøpe bærebar pc til mellom 7000 og 9000kr. Har da lett mye rundt, og funnet denne Packard Bell easynote MX66204. Synes ikke designet på pc'en er så fint, og er heller ikke stor fan av el-kjøp, men sliter med å finne andre tilsvarende maskiner med like mye minne og lagringskapasitet til denne prisen.. Noen som har noen meninger om denne maskinen?

Vurdert denne, Multinote Compal HEL80 også, men er jo halvparten av minne og halvparten av hardisken til packard bell'en. Hva er det som evnt er bedre på denne?

Takker for svar! Begynner å bli noen år siden jeg holdt på med data så er ikke helt oppdatert  ;)

mvh Henrik

7937176[/snapback]

Den største forskjellen er jo skjermkortet som er i en helt annen verden, forskjellen på GO7300/GO7600 er et himmelhav og liker du å spille så bør valget være enkelt.

Skjerm er jo også en stor forskjell da HEL80 har en klart bedre oppløsning en PB maskinen.

Nå kan man jo konfiguere HEL maskinen med større hdd-cpu- mer ram osv men du har sikkert satt deg et tak på 9000,- ?

Hvis du vil legge litt til i maskinen så hadde jeg dobblet rammen-kjøpt T5600 prosessoren-samt 100GB harddisk 5400RPM men da kommer den på ca 10,300,- men man får mye for de 1300,- syntes nå jeg og da har du en bedre prosessor en PB maskinen, like mye ram, klart bedre skjerm , og en helt grei harddisk,men trenger du mer diskplass så hadde jeg heller kjøp en ekstern på 300 giga senere evt.

Greit at PB maskinen har stor harddisk og mye ram men det hjelper lite når skjermkortet suger samt prosessoren også har fått en avtager i Core2Duo selv om Core Duo holder for de fleste men uansett så har PB et dårligt rykte for sin kvalitet.

Ønsker du Vista så har du det også som et valg på HEL maskinen mens PB så følger XP mediasenter med, om du syntes dette er positivt eller negativt vet jeg ikke men personlig så hadde jeg neppe kjøpt en maskin uten Vista Premium pr dags dato.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...