EirikO Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg vil gjerne sette flere bilder sammen til ett bilde i photoshop, slik mange små bilder delvis over hverandre danner et nytt større bilde. Måten jeg gjør det på nå er at jeg drar hvert bilde over til det nye bildet slik at det blir kopiert over.. Men kvaliteten blir helt håpløs.... Føler dette kan gjøres på en bedre måte.. slik at jeg ikke mister kvalitet... Lenke til kommentar
BMP Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 en måte å gjøre dette på er vel en automatefunksjon. Se på denne siden for å lære ner im dette.http://www.haraldbjellvag.com/photoshop.html Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Er det ikke mulig å bare kopiere et par bilder inn til et fellesbilde uten at kvaliteten blir elendig? Lenke til kommentar
FrodeSlettum Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er det ikke mulig å bare kopiere et par bilder inn til et fellesbilde uten at kvaliteten blir elendig? 7951224[/snapback] Jo, det er mulig. Det er likevel vanskelig å svare på spørsmålene dine ut fra opplysningene du har gitt. Generelt kan jeg vel si at den enkleste å greieste løsninger er å benytte et program spesielt beregnet på å sammenføye bilder. Eventuelt at man har et program med en slik funksjon. Jeg tror de fleste kameraprodusenter legger ved et slikt program når man kjøper kamera. Det finnes gratisprogrammer man kan laste ned. Noen oversikt har jeg dessverre ikke. Gjør et søk på google. f. eks. free photo stich, kan kanskje hjelpe. Selv bruker jeg Photoshop til det meste, og Photoshop CS3 har en utmerket funksjon til dette formålet. I Photoshop kan man også gjøre dette manuelt. Da dreier det seg om bruk av lag, lagmasker og transformeringsverktøy. På veien bør man også jobbe med ulike blandemodus for å få ting til å stemme. Generelt vil jeg si at fremgangsmåten ved å gjøre dette manuelt, blir for omfattende til å svare i forumet her. Likevel kan det å sette seg inn i nevnte verktøy være et bra sted å starte. Lykke til! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Eg trudde no ikkje kvaliteten skulle verte noko dårlegare om ein drog bilete over i eit anna. Om ein skalerer det, so kan kvaliteten sjølvsagt synke, men berre å dra det over skulle vel ikkje gjere noko med kvaliteten? Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 tja, man kan enten bruke et større kanvass å sette bildene på, bruke autofunksjon, eller om du vil ha mange bilder i ett kan du jo bruke layers. Bildet under er laget ved at bakgrunnen er fjernet (bakgrunnsviskelær er flott..), klipt ut og lagt til det første bildet som var tatt. Menneh.. jeg vil gjerne ha tilbakemelding på bildet, det er det første jeg har laget i fotosjåpp. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Eg trudde no ikkje kvaliteten skulle verte noko dårlegare om ein drog bilete over i eit anna. Om ein skalerer det, so kan kvaliteten sjølvsagt synke, men berre å dra det over skulle vel ikkje gjere noko med kvaliteten? 7951979[/snapback] Mulig du har rett... Har det noe å si om man skalerer bilder nedover? Altså fra. feks. 1200X600 px til 150X75 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå