Kake24 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hvordan er egentlig LEDs til en vifte koblet til? Kan man gjøre noe slik at diodene lyser, men samtitig så vil ikke viften bevege seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er vel bare å koble ut viften det, mens LED'ne for strøm. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Jeg er helt blank på dette. Kunne du ha forklart hvordan jeg gjør det? Jeg prøver å legge til en tegning av slik viften min ser ut, og hvordan ledningene er koblet til. Endret 13. februar 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Diodene lyser ikke av seg selv. Det må gå noen kabler ut til dem. (Ofte gjennom et slags bånd som ligger rundt siden på viften og har kontakt med diodene). Jeg bare tenkte at hvis diodene fikk strøm gjennom dette "båndet", og at båndet ikke hadde noen form for kontakt med koblingene i vifta. Da skulle det jo funket å "kutte" kablene som får selve vifta til å svive. Dette var bare noen tanker jeg gjorde meg nå i farten, så ikke gjør noe før du er HELT sikker på hva du gjør. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Ok, takk for svar Ja, det går noen ledninger (en sølvfarget og en gullfarget tråd) fra den sorte rundingen på tegningen ("hjertet" til vifta), og ut til hver diode. Jeg får se om jeg får flere svar. Endret 13. februar 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå