Mirror Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Bare satt å så på noe, satt brikkene på 800mhz i bios, men for å få de til 800mhz ordentlig hastighet, må jeg sette de til 1600 mhz? For etter å ha satt de til 800 viser brikkene 400. Eller ser det riktig ut på dette bildet? Legger ved et bilde av CPU-Z så dere kan se om det er feil.. memory_2400.bmp Endret 13. februar 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Bare satt å så på noe, satt brikkene på 800mhz i bios, men for å få de til 800mhz ordentlig hastighet, må jeg sette de til 1600 mhz?For etter å ha satt de til 800 viser brikkene 400. Eller ser det riktig ut på dette bildet? Legger ved et bilde av CPU-Z så dere kan se om det er feil.. 7936921[/snapback] Det tallet skal ganges med to når det gjelder ddr minne så tipper det er samme for deg Lærte det for 30 sekunder siden av Brian_n Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 ja fant ut det jeg også, da jeg fant ut at brikkene kjørte på 890mhz(445mhz i cpu z) :!: Men er jo litt viktig å ha 1:1 ratio da,eller? (FSB:DRAM) Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Hehe, fikk svar av Pacman på msn, så det løste seg! Takk, var deilig å få til ram'en Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Men er jo litt viktig å ha 1:1 ratio da,eller? (FSB:DRAM)7937664[/snapback] Nei, det vil jeg ikke si - ihvertfall ikke hvis minnet kjører asynkront oppover. Det er fordi kontrolleren i ganske stor grad veksler mellom kanalene, dvs at de ikke alltid leses i paralell. Derfor skal det mye til før FSB blir en flaskehals i praksis - egentlig vil jeg si at jo høyere minneklokke jo bedre. (Men det er ikke så veldig mye å hente). Interleaved Mode This mode provides maximum performance on real applications. Addresses are ping-ponged between the channels, and the switch happens after each cache line (64 byte boundary). If two consecutive cache lines are requested, both may be retrieved simultaneously, since they are on opposite channels. The drawbacks of Interleaved Mode are that the system designer must populate both channels of memory such that they have equal capacity; however, the technology and device width may vary from one channel to the other. Test av forskjellige minnehastigheter/timings: http://xbitlabs.com/articles/memory/displa...mory-guide.html Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 hvis det står 1:1 i cpuZ hva betyr det og står det 24/7 til noen? tar det i samma slengen jeg Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 hvis det står 1:1 i cpuZ hva betyr detog står det 24/7 til noen? tar det i samma slengen jeg 7938844[/snapback] (1:1) er foholdstallet til Minne hastigheten, sett i forhold til FSB hastigheten. denne kan styres automatisk i BIOS eller tvinges ved å overstyre verdien Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Bare satt å så på noe, satt brikkene på 800mhz i bios, men for å få de til 800mhz ordentlig hastighet, må jeg sette de til 1600 mhz?For etter å ha satt de til 800 viser brikkene 400. Eller ser det riktig ut på dette bildet? Legger ved et bilde av CPU-Z så dere kan se om det er feil.. 7936921[/snapback] Det tallet skal ganges med to når det gjelder ddr minne så tipper det er samme for deg Lærte det for 30 sekunder siden av Brian_n 7937310[/snapback] Hehe bra du og har lært det nå da trådstarter så du skal ikke klokke til 1600 Mhz, det går nok ikke med dine brikker osv men som sagt - 400 Mhz DDR er effektivt 800 Mhz Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Hehe, har klart 1300mhz stabilt med to vifter lagt oppå hittil da, kan jo ikke klage på det. Men tror jeg i alle fall skal kunne få de opp til 1500 mhz med rett kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå