jonanders102 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) holder på med en liten nettside og kunne trenge et system der du "poster" nyheter. kanskje et script eller noe som kan brukes. takknemelig for alle svar Endret 19. mars 2007 av jonanders102 Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Wordpress, eller cutenews? Lenke til kommentar
jonanders102 Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Wordpress, eller cutenews? 7936882[/snapback] Har prøvd cutenews,...fikk det ikke til å virke av en eller annen merkelig grunn. Får prøve wordpress da. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Wordpress, eller cutenews? 7936882[/snapback] Har prøvd cutenews,...fikk det ikke til å virke av en eller annen merkelig grunn. Får prøve wordpress da. 7936910[/snapback] Phpnews er et utrolig godt alternativ! Prøv det Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Får man ikke til cutenews er det antagelig vanskeligere å få til Wordpress. Du er klar over at du trenger en webserver med php for å få begge disse systemen til å virke? Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg liker http://textpattern.com ganske godt. Enkelt å legge ditt design i det. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Forslat til emnetittel: Forslag til gratis og enkelt nyhets-CMS. (evt. blogg-CMS) Lenke til kommentar
attach Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Et veldig enkelt et: Du kan prøve Magic News Lite. Reklameteksten (Powered by Magic News v1.2.3) som de plasserer under nyhetene, kan du skjule ved å stille tekststørrelsa ned i tillegg til at du endrer fargen. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Et veldig enkelt et: Du kan prøve Magic News Lite. Reklameteksten (Powered by Magic News v1.2.3) som de plasserer under nyhetene, kan du skjule ved å stille tekststørrelsa ned i tillegg til at du endrer fargen. 7948271[/snapback] Er dette det eneste CMSet som genererer slik tekst? Lenke til kommentar
attach Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nei, blant annet velkjente Cute News gjør det. Det finnes selvsagt bedre alternativer, men Magic News Lite fungerer veldig bra for folk som ikke er inne i det kodemessige. Lenke til kommentar
jonanders102 Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Skifta til en server som tar php....Da gikk det fint med wordpress. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Man må vel også ha en med MYSQL også Men du fant ut å det var vel mysql på den også Lenke til kommentar
lobster Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Vet ikke om du fremdeles ønsker tips, men jeg har lekt meg med Joomla en liten stund. Det virker fornuftig oppbygget og det finnes ett hav av tillegsmoduler Sjekk ut http://www.joomla.org Lenke til kommentar
jonanders102 Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Vet ikke om du fremdeles ønsker tips, men jeg har lekt meg med Joomla en liten stund. Det virker fornuftig oppbygget og det finnes ett hav av tillegsmodulerSjekk ut http://www.joomla.org 7983282[/snapback] Er det vanskelig a bruke da? For eksempel må du kunne en del php osv? Har grei nok snøring på html og slik og sist gang jeg prøvde joomla var det slik at jeg ente opp med å ikke greie annet enn å skifte overskrift , litt tekst, menyer osv. Fikk ikke lagt mye egendefinert design i det....... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har noen Joomla-sider, og det er vel et av de mer fleksible systemene. Nye versjon 1.5 har vel også kastet ut siste rest av table-basert Mambo-kode. Det som kan være vanskelig er å forstå er admin-biten, med masse rare moduler, samt at en må huske å definere css-kode for alle entitetene som er innebygget i CMS'et (link-klasser, table-klasser og div'er som Joomla alltid vil produsere. Om du har husket å style dem eller ikke) Forsiden til det jeg leker med nå ser slik ut, og det eneste en bruker php til er å fortelle hvilken modul Joomla skal legge i den div'en, og evt hvilken metode den skal legges ut med. Ellers er det kun css : <body> <div id="wrap"> <div id="header"> <div id="sidetittel"><h4>MinLogo</h4></div> <div id="pathway"><?php mosPathWay(); ?></div> <?php mosLoadModules ( 'user3', -1 ); ?> </div> <div id="topmenu"> <div id="topmenu_right"><?php mosLoadModules ( 'top' , 0 ); ?></div> </div> <div id="leftcol"><?php mosLoadModules ( 'left', -1 ); ?></div> <div id="rightcol"><div class="inside"><?php mosLoadModules ( 'right', -1 ); ?></div></div> <div id="content"><div class="inside"><?php mosMainBody( -3 ); ?></div></div> <div id="footer"><div class="inside"><?php include_once( $GLOBALS['mosConfig_absolute_path'] . '/includes/footer.php' ); ?></div></div> </div> </body> Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Slik jeg har forstått er det sånn at Joomla gjerne er noe man bygger opp design med - altså når man designer har man i tankene at dette skal jeg bruke med Joomla. Stemmer dette? Og er det vanskelig å implementere Joomla i et design som er nesten ferdig? Endret 5. mars 2007 av The_Fire Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jepp. Man tenker Joomla når man designer, og det vanligste er å modifisere et ferdig template man liker. Men det er ikke vanskelig å utgå fra en egen generisk template. id="topmenu" ovenfor (der en generisk template har en eller annen include-funksjon for topp-meny) kaller jeg opp modul "user3" hvor jeg har bedt Joomla servere 1. nivå av en meny. 2. og 3. nivå har jeg bedt Joomla servere til modul "left", og plassert i id="leftcol". Nesten litt enkelt. Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jepp. Man tenker Joomla når man designer, og det vanligste er å modifisere et ferdig template man liker. Men det er ikke vanskelig å utgå fra en egen generisk template. id="topmenu" ovenfor (der en generisk template har en eller annen include-funksjon for topp-meny) kaller jeg opp modul "user3" hvor jeg har bedt Joomla servere 1. nivå av en meny. 2. og 3. nivå har jeg bedt Joomla servere til modul "left", og plassert i id="leftcol". Nesten litt enkelt. 8088551[/snapback] Det vil si at når jeg designer og lager en side, må jeg ta hensyn til at jeg skal designe news rutene i joomla, eller tar jeg feil? /Jan tore Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Om du bruker wysiwyg-editor som DW eller Adobe GL så må du tenke på det ja. Joomla setter inn såkalt core-kode (tabeller, div'er og lister) inn i modulene du plasserer, så om du har glemt å style noe av dette kan det se relativt teit ut. I eksempel-koden over forteller tallene etter modulnavnet hvordan modulen skal settes inn (rent innhold, inni en tabell, inni en div eller inni flere div'er for styla hjørner) Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Får man noen systemer der man kan sette opp til å endre sidene sine og ikke bare nyhetene og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå