aUrrang Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei, Jeg skal sansyneligvis kjøpe nytt skjermkort og lurer på om jeg kan bruke radeon x1950 pro med mitt hovedkort ? Har hørt en del om at jeg bare kan kjøre nVidea kort med det hovedkortet pga. brikkesettet eller noe sånn, er det bare tull? Ikke svar med mindre du er sikker, vil helst ikke kaste bort 1500,- på et kort som ikke passer Og er det mulig å kjøre crossfire med det hvis jeg finner ut at det blir for svakt ? Har 550W strømforsyning. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 det funker nok, tviler sterkt på at man i dag lager et hovedkort med pciex som ikke funker med andre produsenter mens du kan ikke kjøre crossfire med et SLI hovedkort, da trenger du et Crossfire hovedkort. (Xpress 200\1600\3200) så skal du bare ha et skjermkort så trenger bare hovedkortet støtte sokkelen som skjermkortet har (agp \ pciex) skal du kjøre 2 skjermkort som ett (SLI\Crossfire) må du ha et brikke sett som støtter det respektable systemet (Sli med Nvidia, og crossfire med ATi) skal du derimot ha 2 skjermkort individuelt (for å f.eks. bruke mer en 2 skjermer) så mener jeg at du bare trenger et HK med 2 Pciex..) Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 det funker nok, tviler sterkt på at man i dag lager et hovedkort med pciex som ikke funker med andre produsentermens du kan ikke kjøre crossfire med et SLI hovedkort, da trenger du et Crossfire hovedkort. (Xpress 200\1600\3200) så skal du bare ha et skjermkort så trenger bare hovedkortet støtte sokkelen som skjermkortet har (agp \ pciex) skal du kjøre 2 skjermkort som ett (SLI\Crossfire) må du ha et brikke sett som støtter det respektable systemet (Sli med Nvidia, og crossfire med ATi) skal du derimot ha 2 skjermkort individuelt (for å f.eks. bruke mer en 2 skjermer) så mener jeg at du bare trenger et HK med 2 Pciex..) 7936957[/snapback] Tror ikke du kan kjøre Crossfire på SLI-hk, men vet at det er mulig å kjøre SLI på Crossfire-hk da (Modda drivere selvfølgelig) Men det er ihvertfall fullt mulig å kjøre ET ATI kort på et nForce-hk Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei, Jeg skal sansyneligvis kjøpe nytt skjermkort og lurer på om jeg kan bruke radeon x1950 pro med mitt hovedkort ?Har hørt en del om at jeg bare kan kjøre nVidea kort med det hovedkortet pga. brikkesettet eller noe sånn, er det bare tull? Ikke svar med mindre du er sikker, vil helst ikke kaste bort 1500,- på et kort som ikke passer Og er det mulig å kjøre crossfire med det hvis jeg finner ut at det blir for svakt ? Har 550W strømforsyning. 7936854[/snapback] hei jeg har samme hovedkort og har x1900xtx skjermkort. er ganske sikker på at det funker for jeg bruker det selv men å kjøre crossfire på et sli hovedkort går ikke da må du bytte til et crossfire hovedkort Lenke til kommentar
Changis Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 det funker nok, tviler sterkt på at man i dag lager et hovedkort med pciex som ikke funker med andre produsentermens du kan ikke kjøre crossfire med et SLI hovedkort, da trenger du et Crossfire hovedkort. (Xpress 200\1600\3200) så skal du bare ha et skjermkort så trenger bare hovedkortet støtte sokkelen som skjermkortet har (agp \ pciex) skal du kjøre 2 skjermkort som ett (SLI\Crossfire) må du ha et brikke sett som støtter det respektable systemet (Sli med Nvidia, og crossfire med ATi) skal du derimot ha 2 skjermkort individuelt (for å f.eks. bruke mer en 2 skjermer) så mener jeg at du bare trenger et HK med 2 Pciex..) 7936957[/snapback] Tror ikke du kan kjøre Crossfire på SLI-hk, men vet at det er mulig å kjøre SLI på Crossfire-hk da (Modda drivere selvfølgelig) Men det er ihvertfall fullt mulig å kjøre ET ATI kort på et nForce-hk 7936978[/snapback] leste du ikke hva jeg skrev da? mens du kan ikke kjøre crossfire med et SLI hovedkort, da trenger du et Crossfire hovedkort. (Xpress 200\1600\3200) skal du kjøre 2 skjermkort som ett (SLI\Crossfire) må du ha et brikke sett som støtter det respektable systemet (Sli med Nvidia, og crossfire med ATi) Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 takk, da går jeg for det, trenger vell ikke nytt før om en stund da? Kommer bare til å spille cs, cs promod, bf2 og slike spill, takler også å ikke kjøre på full grafikk etter som jeg vaneligvis sitter på en crappy familiepc.. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 det funker nok, tviler sterkt på at man i dag lager et hovedkort med pciex som ikke funker med andre produsentermens du kan ikke kjøre crossfire med et SLI hovedkort, da trenger du et Crossfire hovedkort. (Xpress 200\1600\3200) så skal du bare ha et skjermkort så trenger bare hovedkortet støtte sokkelen som skjermkortet har (agp \ pciex) skal du kjøre 2 skjermkort som ett (SLI\Crossfire) må du ha et brikke sett som støtter det respektable systemet (Sli med Nvidia, og crossfire med ATi) skal du derimot ha 2 skjermkort individuelt (for å f.eks. bruke mer en 2 skjermer) så mener jeg at du bare trenger et HK med 2 Pciex..) 7936957[/snapback] Tror ikke du kan kjøre Crossfire på SLI-hk, men vet at det er mulig å kjøre SLI på Crossfire-hk da (Modda drivere selvfølgelig) Men det er ihvertfall fullt mulig å kjøre ET ATI kort på et nForce-hk 7936978[/snapback] leste du ikke hva jeg skrev da? mens du kan ikke kjøre crossfire med et SLI hovedkort, da trenger du et Crossfire hovedkort. (Xpress 200\1600\3200) skal du kjøre 2 skjermkort som ett (SLI\Crossfire) må du ha et brikke sett som støtter det respektable systemet (Sli med Nvidia, og crossfire med ATi) 7937038[/snapback] nei da jeg begynte å skrive så hadde ingen svart og når jeg var ferdig hadde dere svart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå