Kuldesjokk Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Hei. Skal flytte min pc over i nytt kabinett med vannkjøling som senere skal moddes, så tenkte jeg kunne lage en worklog på dette. Sponsorer. Vendur Blir sponset med 200 kroner. Jeg bestilte 5 grønne 120mm Mist vifter. tre til radiator en til kabinett innvendig og en til Psu. Komponenter som skal flyttes over er: Hk Skjermkort Dvd brenner Hdd Psu (skal byttes ut etterhvert. Når jeg får bestemt meg for hvilken jeg vil ha. Kom gjerne med anbefalinger i kommentar tråden.) Minne Cpu Alt dette skal flyttes inn i et Tt Kandalf med standard vannkjølingen + denne gpu blokka, cpu og nb blokk skal byttes til to swiftech blokker når lommeboka tillater det + diverse case mods etterhvert som de kommer susende inn i hodet mitt Kom gjerne med tips og kommentarer i kommentartråden, ideer til case mods er også velkomne... Første update av flytting kommer fredag natt, hvis posten gjør det den har lovet Nå er det bestemt at jeg skal være prøvekanin for testing av gummihansker som sikkerhet mot statisk elektrisitet. Tror det ikke vil bli vanskelig å montere. Men får se hvem som har rett. Stay tuned fredag natt for svaret... Dette er den stygge brøkebøtta som skal byttes ut.... Dette er den som skal få lov til å flytte inn hos meg Tilfelle noen trengte inspirasjon til å hjelpe meg med ideer og siden første post måtte ha bilder KOMMENTARTRÅD HER Endret 5. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Update 15/2/07 I dag ankom gpu blokk og kjølepastaen, komplett hadde sendt forsendelsen todelt så kabinettet kommer i morgen, men gjorde ihvertfall klar vannblokken Her har du blokka rett ut av esken Her har du blokka etter at jeg tok av de originale extenderne og festa 3/8 niplene rett innpå istedenfor etter den teite skjøten. Gjerne si meg hva dere synes om bildeoppløsning og kvalitet. Endret 15. februar 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Update 17/02/07 Hei. Da skulle pc'n vært oppe å gå, men neida. Skulle fyre i gang hva skjer? Jo ingenting. Skal feil søke i dag (tror det er vga) Så neste update blir når problemet er løst. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Update 21/02/07 Fikk tak i en data hvor jeg kunne lage en update av hva jeg fikk gjort fram til moroa tok slutt. Jeg lar bildene ta seg av mesteparten av praten. Her er nydelige pumpa og tanken. Her er kabinettet kommet ut av esken sin. Så begynte demonteringa. Rotete ja... Fått vekk Psu så nå kan jeg ta ut hk. Da var det ute av kabinettet. Cpu fulgte med blokka av Det skulle den jo ikke Skitten ja... Der var vannblokka på plass. Fikk ikke bilde når jeg tok av gamle kjøleren, men her settes vannblokka på. Den sitter litt dårlig siden, gpu'en hadde en sånn topp på midten Men den sitter greit nok... Så skulle Psu kablene sorteres. Blir fort rotete... Så monteres god sakene. Da var det kopla sammen. Så nå skal det fylles på væske. Psu jumpstartes for å få ut lufta før jeg starter opp. Her feilsøkes pc'n siden den ikke starter Fant feilen til slutt, hk var ødelagt så får nytt 1. Mars. Neste update blir av montering av nytt hk og litt klokking. Så kommer det updater etter som jeg kommer på ideer til modding... Kom gjerne med forslag i kommentar tråden Endret 21. februar 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Update 1/03/07 Da var pc'n oppe å gå. Skjedde ikke noe interesant under montering av nytt hk, men måtte fjerne gpu blokka siden den hadde en tendens til å løsne Slenger med et bilde av hk med cpu og ram montert, klokking kommer når jeg får dvd-rommen tilbake Kom gjerne med forslag til mods... Endret 1. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Måtte bare legge inn et bilde jeg likte veldig godt Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Da har jeg bestemt meg for noen ting som skal gjøres... Bytte ut alle vifter (de som er 120mm)det blir 5 stk tre framme en inni og en i psu, et par katoder, gravere inn et eller annet, men må skaffe utstyr og øve litt. Også skal jeg ha O-ringer til hdd... (ikke akkurat mod, men ) Fargen er grønn for de som lurer. Og vifter av typen Mist. Har satt sammen en handlevogn, 645 kroner skulle de har for vifter og stasj, dette før frakt men men får nå våge seg. Kommentarer mottas gjerne siden jeg ikke bestiller før at alt er helt bestemt. Så har følgende spørsmål til dere: Kan ledsa i viftene skrus av? holder det med 2 katoder inne i kassa? Kan den stanga på tvers av kassa tas av eller er det en avstiver? Hvor får jeg utstyr til gravering? Eller noen i bergens område som kan gjøre det for meg? Tror dere fargen grønn kan bli litt kul? Og hvor får jeg skaffa dremel? Et essensielt verktøy nå som moddinga begynner. Glemte og spørre om noen vet hva cfm er på standard Tt vifter? Sånn at ikke kjølinga av radiator blir dårligere Kommentartråden. Endret 4. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Update 14.03.07 Vel da var det tid for update av vifter og viftestyring! Her hadde pakken kommet i min besittelse (på vei hjem) Godt pakket inn var de også Hmmm. Plutselig begynte jeg å blø En del støv inne i psu! Her er psu tilbake der den hører hjemme. Her har jeg begynt å demontere radiatoren. Her er de tre viftene satt på. Kobles til viftestyringen for en liten test. Voila, her var den i gang! Et par bilder til av det ferdige resultatet. Skulle egentlig fikse litt mer på slangene og slikt, men radiatoren slo lekk så skrinla det prosjektet for denne gang. Edit: Nå er radiator fiksa, men fant ut at pumpa bråker for mye så bestiller ny pumpe og mulighet for fillport snarest mulig. Blir nok det og kanskje litt modding i neste update. Ta gjerne en tur inn i kommentartråden! Endret 16. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå