Hellemyr Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Da risikere du å brenne motoren til vifen, siden da får motoren mere strøm. Gjorde det med en 120mm Aerocool vifte, den stoppa dagen etter. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Diddern sendte Pm med det samme Men takker for svaret. Jeg lager noen brytere på ledsa. Kan bli en fin detalj, men blir nok en update denne eller neste uke med litt modding. Edit: Kan jeg ikke bare skru ned vifta litt på viftestyringen når jeg kutter de ut? Edit2: viftestyring og 5 vifter er på vei i posten så miniupdate en av dagene nå... Og jeg har funnet gjengestørrelse på pumpe og blokk! pumpr var 1/4bsp og blokk var 1/8bsp, så nå blir det en update av selve vannkjølingen i løpet av de nærmeste ukene også! Endret 6. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Da er de fem Mist viftene sendt! Så blir update denne uka! Kanskje mest spennende for meg denne vifte upaten, men men Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Altså. Det har ingenting å si om du kutter av kablene til led-ene eller monterer bryter for å skru dem av. Viften får tilsvarende mye strøm uansett. Så dersom viftemotoren brennes av å gå uten leds, vil det samme skje med en bryter. Goscinny Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Tenkte de fikk for mye volt når leds ble kutta ut.... derfor skru ned på viftestyirnga... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ah, sånn ja Det burde jo gå fint. Goscinny Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Men noen som vet hvor mange volt motstand fire leds gir? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Men noen som vet hvor mange volt motstand fire leds gir? 8093902[/snapback] Hvis de er 3V hver, koblet i parallell så tar de til sammen 3V. I serie, 12V. De er sikkert i parallell, så det er 9V igjen til vifta. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Så viftene mine går egentlig på 9 volt ikke 12? Gjelder dette Mist vifter også? Edit: Ser at kabelen går inn til motoren først, så kanskje de faktisk kjører på 12 volt uansett? Endret 6. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Dersom viften og led-ene er koblet i serie (led-ene parallelt) led-ene tar 3 volt, vil det som ErikFS sier bli 9 volt på viften - samme hva som er plassert først. Dog har ikke spenningen alt å si, akkurat. Du kan få en vifte til å snurre mye fortere enn det som er standard (ta f.eks. de bråkete papst-viftene som snurrer sabla fort rundt) ... Goscinny Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Begynner å bli i tvil på om jeg skal koble brytere på de Vil ikke ødelegge fem flunk nye vifter Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Hei. Beklager for at det ikke ble noen update, men pakken fra vendur er enda ikke ankommet! Satser på update i løpet av de nærmeste dagene. Edit: inlegg nummer 400 Endret 12. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Vel vel, kommer update senere i dag, men har støtt på problemer, radiatoren har slått lekk! Så må investere i ny radiator fortest mulig! Se tråden i vannkjølings delen av forumet. Med tips til reparasjon eller hvilken jeg bør kjøpe, selvfølgelig trippel rad Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Da var oppdateringen på plass! Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Ble heftig det der vettu! =) Skikkelig lekkert faktisk, vurderer å kjøpe et kandalf selv. Skal da røske ut alle komponentene i vannkjølinga den kommer med, å erstatte den med importerte deler. Og da følger jo litt obligatoriske "mods" med, skal gjøre litt som deg tenker jeg. Bare at jeg tenker å sette inn 3 røde vifter i front! Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Siden du nevnte godt innpakket burde du vell vist dem bilde av pakka viftestyringa kom i pakka ikke mye gaffa rundt den nei ser bra ut dette =) Stå på Gjør det, Gjør det, Igjennomfør det Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hehe, glemte bilde av pakka jeg fikk fra deg (viftestyringen) Men kan kommentere at den var veldig fint pakket inn! Men skal se hva jeg får gjort de nærmeste ukene. Mye tentamener og prosjekt uke på skolen, så vil gå litt tregt! Edit: Da har jeg også sendt ut litt søknader om sponsing, nå krysser jeg fingrene for at jeg får noen positive svar Endret 16. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Vel, har fått svar fra Psdata nå... De sa jeg skulle få alt til laveste prisen. Noe som ville si innkjøps pris. Så skal samle sammen kronene å legge inn en fin bestilling hos de i nær fremtid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå