Sund Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei, er en gutt som er født i 1991 er ca 1.80 høy og veier ca. 80 kg. Trener av og til, men merker egentlig ikke så stor forskjel. Men jeg har tenkt å bygge kroppen min STOR til sommeren. Trenger tips til hva jeg bør spise, hvilke øvelser jeg bør ta osv.? Jeg regner med at jeg begynner på 3T snart. Spiser også egentlig mye mat, men er ikke lubben og heller ikke alt for tynn! Har også to typer protein pulver som jeg tar av og til!(Optimum Pro-90 +40g whey og et noni produkt) Ingen faller helt i smak, har noen noe å anbelfale? Har også noen vekter liggene som jeg bruker. Hvordan bør jeg bruke disse? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Skal du bli stor, så nytter det ikke å og bare trene "av og til". For å bli stor, så må man ha god tålmodighet. Man er ikke stor etter bare 4-6månder. Men man er man flink å trene regelmessig, så vil du kunne se forskjell;) Tren 3 ganger i uken. spis masse bananer, egg, yogurt, og ting som innholder proteiner. Med en gang du har trenet er det eksta viktig at du får kjørt i deg proteiner, ta med deg et parr bananer, og proteindrikke på treningssenteret. og stapp det i deg med en gang du er ferdig. Liker du ikke proteinpulveret, kan du prøve å blande det med melk.. Jeg kan annbefale whey tech, den har proteiner som virker med en gang, og litt over tid. Ta proteindrikke 3 gang for dag. Og de dagene du ikke trener, så slapper du av. Musklene vokser når du hviler.. Sett deg ned, finn ut hva du ønsker, orde deg et treningsprogram.. Mange helsestudioer vil kunne hjelpe deg med dette Endret 13. februar 2007 av Navitas87 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Har trent masse i et snart halvt år nå.. først nå begynner jeg å se resultater.. så ikke gi opp etter noen måneder.. de fleste gjør.. ta på en stram t-skjorte og se på musklene dine bli pumpa.. hjelper på motivasjon.. tren og tren.. som sagt 3 ganger i uken pluss en joggetur.. spis sunt, ikke ta noe slanke greier.. vent med proteiner til du har trent 3-4 måneder.. Gjør dette og du vil se bra ut til sommern.. Lenke til kommentar
Sund Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Skal du bli stor, så nytter det ikke å og bare trene "av og til". For å bli stor, så må man ha god tålmodighet. Man er ikke stor etter bare 4-6månder. Men man er man flink å trene regelmessig, så vil du kunne se forskjell;) Tren 3 ganger i uken. spis masse bananer, egg, yogurt, og ting som innholder proteiner. Med en gang du har trenet er det eksta viktig at du får kjørt i deg proteiner, ta med deg et parr bananer, og proteindrikke på treningssenteret. og stapp det i deg med en gang du er ferdig. Jeg kan annbefale whey tech, den har proteiner som virker med en gang, og litt over tid. Ta proteindrikke 3 gang for dag. Og de dagene du ikke trener, så slapper du av. Musklene vokser når du hviler.. Sett deg ned, finn ut hva du ønsker, orde deg et treningsprogram.. Mange helsestudioer vil kunne hjelpe deg med dette 7937050[/snapback] Takk for svar! Trur jeg skal sette meg ned og lage et treningsprogram. Jeg spille fotball og har 4 treninger i uka, så trur jeg trener vekter før eller etter dem? Lenke til kommentar
Sund Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Spiseplaner 7.00-8.00 2 brødskiver til frokost + banan. 11.45-12.00 Lunsj på skolen, minst 3 brødskiver + noe frukt. 3.00-4.00 Lunsj etter skolen, omelett med 1 brødskive. 5.00-5.30 Middag, vanlig middag vis det ikke er noe usunt. 7.00-9.0 Kveldsmat, noe godt og sunt. NB: Kun en god middag i uka! (Pizza, Kebab osv.) (Lørdag) Kun brus en dag i uka! (Lørdag) ALDRI godteri! Treningsprogram Mandag: Armer før spinning kl. 20.00 Tirsdag: Fotball trening kl. 18.15, rygg etter det. Onsdag: Fridag. J Torsdag: Fotball trening kl. 16.45, alternativ trening etter det. (overkropp) Fredag: Fridag. J Lørdag: Kosedag. J Søndag: Fotball trening kl. 16.45, alternativ trening etter eller før. Laget noe litt i farta. Er dette noe som kan fungere, eller skal alt være litt mer avansert? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Du spier ikke mye og du spiser alt for lite måltider og venter for lenge mellom hver måltid. . . Spis proteinrik, karbohydratrik, sunntfettrik mat hver 3 time 5-6 ganger om dagen og din vekt vil øke! Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Spis karbohydrater den først delen av dagen, feks: havregryn til frokost, brødskiver til lunsj. Resten av dagen er det viktig å få i deg nok protein, tunfisk, kylling, kalkun, og kanskje en shake mellom måltidene. I treningen er det viktig å lære seg riktig utørelsese og form, særlig i baseøvelsene (Benkpress, Markløft,Knebøy og Militærpress). Fokuser mest på baseøvelsene og sørg for at du får i deg noen karbohydrater og proteiner så raskt etter trening som mulig. Ta en shake rett etter trening og lag et skikkelig måltid når du kommer hjem fra treningen. Sørger du for å trene riktig og effektivt, øke vektene du trener med over tid , spise nok næringsrik mat og få nok søvn over tid så garanterer jeg at du får skikkelige resultater. Bare husk at det tar tid Endret 13. februar 2007 av Compsognathus Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei, man kan få like mer enn nok proteiner enn hva man trenger ved å spise et normalt kosthold. Disse "proteintilskuddene" er det bare ca 1/3 som har skikkelig utnytte av. Ikke begynn med tilskudd før du har i det minste trent noen måneder. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei, man kan få like mer enn nok proteiner enn hva man trenger ved å spise et normalt kosthold. Disse "proteintilskuddene" er det bare ca 1/3 som har skikkelig utnytte av. Ikke begynn med tilskudd før du har i det minste trent noen måneder. 7940165[/snapback] Second that. Du oppgjer å vera fødd i -91, det vil seie at du blir 16 dette året, og kroppen din er i stor nok forandring som han er, kva muskelmasse angår. Du kan stimulera veksten meir enn godt nok med berre trening og eit balansert kosthald. Eit proteintilskudd kan vera greit å få i seg rett etter trening, men prøv då gainomax, eller protein plus (Har dei på dei fleste gym.) Meir protein enn dette kan eg ikkje tenka meg at du treng. Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Riktig, riktig. Jeg mener det er en grunn til at det heter kostTILSKUDD, maten er viktigst bare bruk proteinshake rett etter trening, mellommåltid eller hvis du ikke har fått i deg nok protein gjennom mat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå