lelvemo Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Fra å lese om disse to blitsene på diverse nettbutikker er det jo tydelig at supern har litt mer å by på. Jeg ser på tidligere diskusjoner at Sigma blits anbefales, men at man da bør man gå får super modellen. Jeg har liten erfaring med bruk av ekstern blits, og jeg lurer på hva forskjellen på disse to modellene vil ha å si for meg i praksis? Jeg vurderte også SB 600 blitsen til Nikon, men ser at jeg får mer for pengene med Sigma super modellen. Spørsmålet blir om ST modellen mer enn nok dekker en hobbyfotografs behov for å ta bedre bilder av kneipen? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Prisforskjellen mellom de to er vel ikke så stor (det var bare et par hundrelapper da jeg kjøpte for snart to år siden)? Én ting du aldri kan få er en for kraftig blitz, så den ekstra kraften er alene verdt noen kroner. Om du i tillegg har en Nikon med CLS (D70 og høyere), så kan man ha det mye moro med å bruke Superen som trådløs. Meg bekjent går ikke det med ST. Lenke til kommentar
lelvemo Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Høres ut som det blir superen! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
tottoen Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Var i samme situasjon selv. Fikk DG ST, som det var noe feil på, og valgte å oppgradere til SUPER. Det har jeg ikke angret ett sekund på. LCD skjermen i bakkant, og muligheten til å stille styrke, frekvens osv er gull verdt. Samt trådløs styring, mulighet til å trigge blitzen med den interne blitzen i kameraet ++++ Så er den helt klart verdt mellomlegget.. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ja, Super er klart verdt pengene. Den har flere funksjoner, og er mer avansert, en bedre blits generelt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå