burger`n Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei. Jeg har lest og fulgt guiden til ATI. Likevel får jeg ikke til å installere skjermkort driver. Driver filen ligger på skrivebordet men jeg får opp i terminal at filen kan ikke åpnes/kjøres. Jeg bruker Ubuntu 6.10 og skjermkortet er et ATI x300. Jeg har prøvd å avinstallere andre drivere men det finnes tilsynelatende ingen. Er det også snakk om at jeg må opprette en egen mappe for den? Går det an å kjøre den med synaptic? Jeg er takknemlig om noen kan ta seg tid til å leie meg gjennom denne prosessen... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg har lest og fulgt guiden til ATI. Likevel får jeg ikke til å installere...klipp... Er dette en binærfil (ekseverbar)? Sjekk fra terminalvinduet: cd /home/dittbrukernavn/Desktop file * Se også om den er kjørbar: ls -l Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 ****@*****-desktop:~$ cd /home/*****/Desktop *****@*****-desktop:~/Desktop$ ati-driver-installer-8.33.6-x86_64.run bash: ati-driver-installer-8.33.6-x86_64.run: command not found *******@******-desktop:~/Desktop$ ls -l totalt 57308 -rw-r--r-- 1 ****** ****** 58620730 2007-02-13 19:48 ati-driver-installer-8.33.6-x86.x86_64.run *******@*****-desktop:~/Desktop$ Dette er det som er gjort og skjedd. ***** betegner brukeren min. Det sier meg ikke så mye, hehe Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 funker ikke: sudo sh ./ati-driver-installer-8.33.6-x86_64.run på samme måte som nvidia driverne? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 I de fleste tilfeller er det vel både enklest og best å bruke Ubuntu-driverne som ligger i Synaptic, skal vel bare være å installere pakken xorg-driver-fglrx og deretter trykke Alt+F2 og kjøre "gksu aticonfig --initial" Mer komplett guide her: http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Ed..._the_Ubuntu_Way Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg gjorde det i synaptic. Da jeg kjørte "gksu aticonfig --initial" skjedde det ikke no spesielt, men fikk heller ikke opp noen feilmelding så jeg tenker at alt er i orden. Takk skal dere ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå