Gå til innhold

Hjelp til nytt AGP skjermkort. Rundt tusenlappen.

Anbefalte innlegg

Mitt forrige Radeon X700 ble tatt av strømmen for ikke så lenge siden. Fant ikke ut dette før etter en lang stund da datamaskinen ikke ville loade BIOS etter reboot :ermm: Bruker per i dag et Ati Radeon Shappire 9200 256mb, noe som langt på nær holder for meg og mine krav. Det jeg ser etter i et skjermkort er å kunne spille spill som f.eks Oblivion, Counter-Strike: Source og Gta San Andreas uten for mye hakking. Aller helst skal det og se greit ut. Noen som har noen ideer til kort jeg kunne kjøpt meg?

Selv har jeg kikket litt på et Sapphire Radeon X1600 Pro AGP 8X 256 MB til rundt 8-900kr

et Sapphire Radeon X1600PRO 512MB AGP

og et Gainward GeForce 7600 GS 256 MB AGP

Vet ikke hvorfor, men jeg har en forkjærlighet for ATI kort :love:

Hvis noen har noen andre forslag å komme med så venligst si ifra! Spesielt erfaringer!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har testet alle de nevnte kandidatene minus X1650 Pro.

Min konklusjon:

7600GS er best med tanke på pris vs. ytelse kombinert med svært lavt strømforbruk.

7600GT er ett meget sterkt kort.. ganske så overlegent X1600/X1650, men det koster vesentlig mer enn kr. 1000 (av og til å få tak i til rett over 1000-lappen som demovare).

PS.

Trådstarter må sjekke den linken Caze viser til med tanke på de spill han har tenkt å spille.

Det er jo visse typer "spillmotorer" som favoriserer ATI og Nvidia (OpenGL=Nvidia f.eks).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Har testet alle de nevnte kandidatene minus X1650 Pro.

Min konklusjon:

7600GS er best med tanke på pris vs. ytelse kombinert med svært lavt strømforbruk.

7600GT er ett meget sterkt kort.. ganske så overlegent X1600/X1650, men det koster vesentlig mer enn kr. 1000 (av og til å få tak i til rett over 1000-lappen som demovare).

PS.

Trådstarter må sjekke den linken Caze viser til med tanke på de spill han har tenkt å spille.

Det er jo visse typer "spillmotorer" som favoriserer ATI og Nvidia (OpenGL=Nvidia f.eks).

7947580[/snapback]

har sjekket linkene ja!

men hva med et 7600GS.. er det veldig stor forskjell på det og GT kortet?

7600Gt =

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

7600GT yter like bra eller bedre enn 7800GT.

(Ser bort fra "7900GT AGP"-versjonen fra Gainward... som koster/kostet rundt kr.3000).

Så ja.. 7600GT "pryler" 7600GS.

PS.

Eldstedatter er WoW-fantast og var svært fornøyd med oppgradering fra 6600GT til 7600GS. Var som "natt og dag" ifølge henne (men dette er jo bare ett av flere spill å sjekke ut). Gikk ihvertfall fra 10-15 FPS til 40+ FPS i enkelte scenariorer + hun kunne samtidig kjøre med mer "eyecandy"(sannsynligvis mest pga. overgang fra 128MB til 256MB på kortet).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Ja, du vil merke stor forskjell.

7947857[/snapback]

Hvor stor forskjell?:innocent: Hvis X700 tar BF2 på medium, vil da 7600GT få det opp til High? Eller f.eks Hl2 uten lav fps...?

7948138[/snapback]

Ihvertfall HL2 uten lav fps. bf2 på high krever et bra skjermkort, god cpu, og 2gb ram. Skjermkortet er bra, men om det er SÅ bra vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

7947857[/snapback]

Hvor stor forskjell?:innocent: Hvis X700 tar BF2 på medium, vil da 7600GT få det opp til High? Eller f.eks Hl2 uten lav fps...?

7948138[/snapback]

Ihvertfall HL2 uten lav fps. bf2 på high krever et bra skjermkort, god cpu, og 2gb ram. Skjermkortet er bra, men om det er SÅ bra vet jeg ikke.

7948160[/snapback]

Kjørte hl2 akseptabelt med mitt forrige skjermkort. CPU er en Intel Celeron D 2,5ghz , og jeg har 1gb med ram. Krever BF2 virkelig 2gb?! Tror jeg kjenner noen som kjører det fint med 1gb.

Lenke til kommentar

7947857[/snapback]

7948138[/snapback]

7948160[/snapback]

Kjørte hl2 akseptabelt med mitt forrige skjermkort. CPU er en Intel Celeron D 2,5ghz , og jeg har 1gb med ram. Krever BF2 virkelig 2gb?! Tror jeg kjenner noen som kjører det fint med 1gb.

7948322[/snapback]

Med en intel Celeron 2.5 ghz, ville jeg heller vurdert å brukt pengene mine på en ny cpu, du vil merke en mye bedre flyt i spill og lignende. Ettersom at det er cpu'en din som er problemet her.

Jo, en kan kjøre det fint med 1gb ram, men for å kjøre alt på high er 2gb anbefalt.

Lenke til kommentar

7947857[/snapback]

7948138[/snapback]

7948160[/snapback]

7948322[/snapback]

Med en intel Celeron 2.5 ghz, ville jeg heller vurdert å brukt pengene mine på en ny cpu, du vil merke en mye bedre flyt i spill og lignende. Ettersom at det er cpu'en din som er problemet her.

Jo, en kan kjøre det fint med 1gb ram, men for å kjøre alt på high er 2gb anbefalt.

7948425[/snapback]

Hvis du hadde lest første post litt grundig hadde du sett at jeg ikke oppgraderer,

men jeg trenger det SÅRT siden X700 tok kvelden i et strømbrudd -_- For øyeblikket bruker jeg et Ati Sapphire 9200 128 mb.. det holder til cs 1.6 og websurfing..

Lenke til kommentar

Jeg har Sapphire Radeon X1600 Pro som jeg skal selge! Jeghar fått ny pc og den støtter bare PCI skjermkort! Jeg kjøpte min for: 1,698 kr på Datakjeden på stovner!

Kontakt meg på Mail: [email protected]

Jeghar kvittering og jeg har alle kablene! Jeg har TV-Out kablene og til og med esken! Vi prater om pris! Jeg kjøpte den i Desember den 26.12.06

Lenke til kommentar
Jeg har Sapphire Radeon X1600 Pro som jeg skal selge! Jeghar fått ny pc og den støtter bare PCI skjermkort! Jeg kjøpte min for: 1,698 kr på Datakjeden på stovner!

Kontakt meg på Mail: [email protected]

Jeghar kvittering og jeg har alle kablene! Jeg har TV-Out kablene og til og med esken! Vi prater om pris! Jeg kjøpte den i Desember den 26.12.06

7956136[/snapback]

Ikke intresert. .desverre :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...