Wubbable Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Altså, som topic sier, jeg vil lese commandline parameterene fra et annet program, VLC for å være spesifiserende Dim myProcesses() As Process Dim instance As Process myProcesses = Process.GetProcessesByName("VLC") For Each instance In myProcesses NOE KODE HER.... Next Vil ha en spesiell instance av VLC, altså den som ble launcha av programmet mitt... Eneste som "identifiserer" den er de unike commandline argumentene... (Når jeg bruker Shell(VLCPath) for å launche, vil ikke bruke system diagnostic process) Eller er det mulig å lagre PIDen i en string når VLC startes? (Husk, Shell(), ikke system diag process) Endret 13. februar 2007 av Vigilant Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er du som starter VLC? Og du vil vite hvilke parametere du har startet den med? Eller er det jeg som har problemer med å forstå spørsmålet ditt? Og... kan du gi meg en GOD grunn til at du ikke vil bruke Process? (Du vet at Shell bare er for bakoverkompabilitet i VB.Net og at den under panseret bruker Process?) Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Og for å være litt snill (selv om jeg ikke har lyst)... Shell(...) returnerer ProcessID.. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Og for å være litt snill (selv om jeg ikke har lyst)... Shell(...) returnerer ProcessID.. 7936083[/snapback] Aaah, så hva er koden for å få den i en string Dim PID as string PID = Shell().? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Aaah, så hva er koden for å få den i en string Dim PID as string PID = Shell().? 7936091[/snapback] Riktig! Men... den er Integer, hvorfor vil du ha den i en string? Dim PID as String = Shell("VLC.EXE") (siden VB.Net har implicit konversjon av int -> string) eller bedre: Dim PID as Integer = Shell("VLC.EXE") Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Fant det ut rett før du sa det Men takker uansett ^^ Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Jaok, den fungerte perfekt, brukte den til noen ting i programmet mitt... MEN Jeg trenger fortsatt en måte å lese parameterne til VLC på... Liksom: Starte programmet Starte VLC Gå utav programmet Gå inn igjen Gå utav VLC <--- Hvis det er mange instances av VLC, må jeg ha en måte å finne den riktige på... Det er derfor jeg vil lese parameterne... Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jaok, den fungerte perfekt, brukte den til noen ting i programmet mitt... MEN Jeg trenger fortsatt en måte å lese parameterne til VLC på... Liksom: Starte programmet Starte VLC Gå utav programmet Gå inn igjen Gå utav VLC <--- Hvis det er mange instances av VLC, må jeg ha en måte å finne den riktige på... Det er derfor jeg vil lese parameterne... 7938017[/snapback] Kan du ikke bare lagre "Last_VLC_PID" i registry/fil/etc. Og så sjekke om det finnes en process med den PID'n som også er VLC når programmet starter igjen? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Jeg brukte den metoden, men den ble så rotete.. Alt ble bare kryss og tvers EDIT: Tok en skikkelig code cleanup og la til litt flere moduler for mer ryddighet... Så brukte jeg den metoden med å lagre PIDen i registeret Endret 14. februar 2007 av Vigilant Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Da var det ferdig.. Har hatt det "ferdig" en stund, men nå med en GOD DEL nye funksjoner Last det ned fra linken i signaturen min Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Takker så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå