Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm ved oppstart

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med den stasjonære pc-en min her. Når jeg starter den får jeg opp denne: post-105542-1171391736_thumb.jpg

Bildet dukker opp sånn midt under lastingen når Windowslogoen kommer opp. Jeg prøver å restarte, men det kommer bare det samme. Hjelper heller ikke å starte i sikkermodus.

Jeg har merket det problemet en gang før, men da hjalp det å bare restarte maskinen, så jeg tenkte ikke mer på det.

Har hatt Dell-pc-en i ca. et halvt år. Hvis spesifikasjonene er relevante får dere spørre.

Takk til alle som har tips som kan hjelpe meg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boot fra winxp cd'n, gå ut i gjenopprettingskonsollen og skriv: chkdsk /p /r

7936072[/snapback]

Sorry, mine nerdeferdigheter (unnskyld utrykket) strekker seg kun til webprogrammering og office-pakka.. Fikk jeg med winxp-cd med Dellen? =/

Edit: Og ikke for å glemme; hvordan booter man og hva er gjenopprettingskonsollen..?

Endret av madompa
Lenke til kommentar

Mulig du har preinstaller windows. Mulig du i oppstarten har mulighet for å klikke en funksjonstast for å starte recovery. Faren med det er kanskje at hele pc'n blir reinstaller...

Saken er i allefall den at når du starter med windowscd'n i, starter installasjonsprogrammet. Du vil i starten få valget med å kjøre en repair vha. noe som kalles gjenopprettingskonsollen. Der kan du bla. kjøre en sjekk av systemfiler. Med kommandoen chkdsk /p /r vil evt. korrupte file bli rettet og forhåpentligvis vil windows starte som normalt.

Lenke til kommentar
Mulig du har preinstaller windows. Mulig du i oppstarten har mulighet for å klikke en funksjonstast for å starte recovery. Faren med det er kanskje at hele pc'n blir reinstaller...

Saken er i allefall den at når du starter med windowscd'n i, starter installasjonsprogrammet. Du vil i starten få valget med å kjøre en repair vha. noe som kalles gjenopprettingskonsollen. Der kan du bla. kjøre en sjekk av systemfiler. Med kommandoen chkdsk /p /r vil evt. korrupte file bli rettet og forhåpentligvis vil windows starte som normalt.

7936256[/snapback]

Ok, takk, skal se hva jeg får til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...