madompa Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Har litt problemer med den stasjonære pc-en min her. Når jeg starter den får jeg opp denne: Bildet dukker opp sånn midt under lastingen når Windowslogoen kommer opp. Jeg prøver å restarte, men det kommer bare det samme. Hjelper heller ikke å starte i sikkermodus. Jeg har merket det problemet en gang før, men da hjalp det å bare restarte maskinen, så jeg tenkte ikke mer på det. Har hatt Dell-pc-en i ca. et halvt år. Hvis spesifikasjonene er relevante får dere spørre. Takk til alle som har tips som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Boot fra winxp cd'n, gå ut i gjenopprettingskonsollen og skriv: chkdsk /p /r Lenke til kommentar
madompa Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Boot fra winxp cd'n, gå ut i gjenopprettingskonsollen og skriv: chkdsk /p /r 7936072[/snapback] Sorry, mine nerdeferdigheter (unnskyld utrykket) strekker seg kun til webprogrammering og office-pakka.. Fikk jeg med winxp-cd med Dellen? =/ Edit: Og ikke for å glemme; hvordan booter man og hva er gjenopprettingskonsollen..? Endret 13. februar 2007 av madompa Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Mulig du har preinstaller windows. Mulig du i oppstarten har mulighet for å klikke en funksjonstast for å starte recovery. Faren med det er kanskje at hele pc'n blir reinstaller... Saken er i allefall den at når du starter med windowscd'n i, starter installasjonsprogrammet. Du vil i starten få valget med å kjøre en repair vha. noe som kalles gjenopprettingskonsollen. Der kan du bla. kjøre en sjekk av systemfiler. Med kommandoen chkdsk /p /r vil evt. korrupte file bli rettet og forhåpentligvis vil windows starte som normalt. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Mulig du har preinstaller windows. Mulig du i oppstarten har mulighet for å klikke en funksjonstast for å starte recovery. Faren med det er kanskje at hele pc'n blir reinstaller... Saken er i allefall den at når du starter med windowscd'n i, starter installasjonsprogrammet. Du vil i starten få valget med å kjøre en repair vha. noe som kalles gjenopprettingskonsollen. Der kan du bla. kjøre en sjekk av systemfiler. Med kommandoen chkdsk /p /r vil evt. korrupte file bli rettet og forhåpentligvis vil windows starte som normalt. 7936256[/snapback] Ok, takk, skal se hva jeg får til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå