Lord-of-the-End-Times Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg har hørt at om man tar mobilen til øret over hele natten så får man feber. Stemmer dette? Er det andre måter å få "midlertidlig" feber på? Ja det er skolen som skal skulkes, men please hold det on topic og please ikke diskuter moraliteten i den fordi den er jeg klar over Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Gå utenfor, finn noe gammelt og rustent. Riv av noe i en nålestørrelse, stikk deg deretter i fingen eller noe. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 om det funker eller ikkje så høyrest det ivertfal ikkje smart ut... ta heller å lat som du er syk å bombadere hodet med stråling er nok ikkje det smartaste som finst.. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg er såpass heldig at jeg faktisk har feber denne uka Masse prøver jeg er glad for å slippe - er helt uforberedt.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Allfather, finne noe gammelt og rustent ? Og stikke seg selv med det ? man blir ikke syk av det, men får en mulighet til å få en infeksjon. Gå uten skjerf eller knepp opp jakka så er du syk på 5 timer, hvis du kjører moped, så kjør i vei. OT : Hvor gammel er vi ? hvis det er VGS kan du jo skulke som du vil, er det ungdomsskolen kan du iallefall skulke som du vil. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hvor mye fravær er egentlig "akseptabelt" på VGS? Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kommer vel ann på om man har tenkt å komme seg inn neste år det Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kommer vel ann på om man har tenkt å komme seg inn neste år det 7936264[/snapback] Går bare på karakterer det. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kommer vel ann på om man har tenkt å komme seg inn neste år det 7936264[/snapback] Går bare på karakterer det. 7936283[/snapback] nei! fettern min er 19 snart 20 og går i 2klasse fordi han har for mye fravær er 4 år yngre en han, gleder meg til jeg tar han igjen.. da skal jeg tenke meg at han får et sjokk Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 meiner å huske det samme, men er ikkje sikker, fråvær er ivertfall ikkje bra for jobb Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kommer vel ann på om man har tenkt å komme seg inn neste år det 7936264[/snapback] Går bare på karakterer det. 7936283[/snapback] nei! fettern min er 19 snart 20 og går i 2klasse fordi han har for mye fravær er 4 år yngre en han, gleder meg til jeg tar han igjen.. da skal jeg tenke meg at han får et sjokk 7936340[/snapback] Hvor mye fravær snakker vi? Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er minst en slik post her hver dag Hvorfor ikke bare spille syk sier jeg? Det er jo også bedre enn å ha feber da får du mere ut av dagen pga du orker mer Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hvor mye fravær er egentlig "akseptabelt" på VGS? 7936234[/snapback] Er vel fraværet du har opparbeidet deg i løpet av VGS som teller en del i arbeidslivet. Jeg som nettop har kommet meg ut i arbeid og ferdig med skole fikk jobb basert på middels karakterer og bra oppmøte på skolen. Kompisen min med litt bedre karakterer og masse fravært fikk ikke jobben Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Har null fraværstimer dette halvåret bare for å ha nevnt det, og har totalt normalt 4-5 i året så det er ikke snakk om mye skulk eller sykdom. Grunnen er 3 puggeprøver denne uka og jeg velger å ikke fokusere på den vi skal ha i morgen, men heller konse om 2MX-prøve siden jeg fikk dårlig karakter der forrige prøve(4) og må skjerpe meg for å komme opp igjen... Så jeg velger å kalle det prioritering og ikke skulk Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Du trenger ikke å være syk for å skulke VGS. Fravær er fravær uansett hva du sier til læreren, og jeg tviler på at du gidder å dra deg til legen for å få legeattest. Lærere har heller ikke rett til å få et dårlig inntrykk av deg fordi du mystisk nok var vekke på prøvedagen. Så lenge du har nok vurderingsgrunnlag når terminen er slutt, skal det ikke vurderes om du hadde gyldig eller ugyldig fravær på den prøven. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kommer vel ann på om man har tenkt å komme seg inn neste år det 7936264[/snapback] Går bare på karakterer det. 7936283[/snapback] nei! fettern min er 19 snart 20 og går i 2klasse fordi han har for mye fravær er 4 år yngre en han, gleder meg til jeg tar han igjen.. da skal jeg tenke meg at han får et sjokk 7936340[/snapback] Hvor mye fravær snakker vi? 7936366[/snapback] Over 40dager iallefall. Du trenger ikke å være syk for å skulke VGS.Fravær er fravær uansett hva du sier til læreren, og jeg tviler på at du gidder å dra deg til legen for å få legeattest. Lærere har heller ikke rett til å få et dårlig inntrykk av deg fordi du mystisk nok var vekke på prøvedagen. Så lenge du har nok vurderingsgrunnlag når terminen er slutt, skal det ikke vurderes om du hadde gyldig eller ugyldig fravær på den prøven. 7937451[/snapback] Ja, selvfølgelig ifølge reglemanget skal ikke lærere få et dårligere syn på deg som person, og stille karakterer og svare på feks spørsmål fra din side som normalt, men man kan umulig regne med personlig svikt/innblandelse. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 over 40 dager ja, da har jeg veldig veldig god margin Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Du kan ikke ha så mye fravær du vil. Tror det er 8% som er maks (med mindre det er 8 timer i hvert fag, det var). Men de kan godt se litt gjennom fingrene på denne regelen om du har en god grunn. Jeg hadde et par måneders fravær i 2. klasse (kyssesyke og postviralt trøtthetssyndrom), og kunne få fortsette og få karakterer, men jeg valgte å slutte for å gå om igjen pga de karakterene ble ikke verdens beste. Nå har jeg uansett sluttet på skolen, og holder på å få meg et fagbrev, så jeg sløste en del år på det tullet der, ja. hvis du vil ha feber over natten er det bare å besøke meg, sitter her med 40 i feber og tror nok jeg skulle klart å smitte deg. Man må vel forresten ikke ha feber for å fake syk. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 japp det har du... men erutrolig mye vannskelig å få jobb med mye fravær... arbeidsgivere vil ha arbeidstakere som møter på jobb.. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg hadde 12 timer ugyldig fravær og 8 - 9 anmerkninger og fikk NG Orden og oppførsels karakteren teller jo bra videre i arbeids livet så. Virker ikke som om de tåler for mye fravær. Men hvis du ikke tenker på O & O karakteren, kan du vel skulke en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå