Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få feber over natta?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Allfather, finne noe gammelt og rustent ? Og stikke seg selv med det ? man blir ikke syk av det, men får en mulighet til å få en infeksjon.

Gå uten skjerf eller knepp opp jakka så er du syk på 5 timer, hvis du kjører moped, så kjør i vei.

OT : Hvor gammel er vi ? hvis det er VGS kan du jo skulke som du vil, er det ungdomsskolen kan du iallefall skulke som du vil.

Lenke til kommentar
Kommer vel ann på om man har tenkt å komme seg inn neste år det :p

7936264[/snapback]

Går bare på karakterer det.

7936283[/snapback]

nei! fettern min er 19 snart 20 og går i 2klasse fordi han har for mye fravær :p er 4 år yngre en han, gleder meg til jeg tar han igjen.. da skal jeg tenke meg at han får et sjokk :p

Lenke til kommentar

7936264[/snapback]

7936283[/snapback]

nei! fettern min er 19 snart 20 og går i 2klasse fordi han har for mye fravær :p er 4 år yngre en han, gleder meg til jeg tar han igjen.. da skal jeg tenke meg at han får et sjokk :p

7936340[/snapback]

Hvor mye fravær snakker vi?

Lenke til kommentar
Hvor mye fravær er egentlig "akseptabelt" på VGS?

7936234[/snapback]

Er vel fraværet du har opparbeidet deg i løpet av VGS som teller en del i arbeidslivet. Jeg som nettop har kommet meg ut i arbeid og ferdig med skole fikk jobb basert på middels karakterer og bra oppmøte på skolen. Kompisen min med litt bedre karakterer og masse fravært fikk ikke jobben :)

Lenke til kommentar

Har null fraværstimer dette halvåret bare for å ha nevnt det, og har totalt normalt 4-5 i året så det er ikke snakk om mye skulk eller sykdom. Grunnen er 3 puggeprøver denne uka og jeg velger å ikke fokusere på den vi skal ha i morgen, men heller konse om 2MX-prøve siden jeg fikk dårlig karakter der forrige prøve(4) og må skjerpe meg for å komme opp igjen... Så jeg velger å kalle det prioritering og ikke skulk :p

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være syk for å skulke VGS.

Fravær er fravær uansett hva du sier til læreren, og jeg tviler på at du gidder å dra deg til legen for å få legeattest.

Lærere har heller ikke rett til å få et dårlig inntrykk av deg fordi du mystisk nok var vekke på prøvedagen. Så lenge du har nok vurderingsgrunnlag når terminen er slutt, skal det ikke vurderes om du hadde gyldig eller ugyldig fravær på den prøven.

Lenke til kommentar

7936264[/snapback]

7936283[/snapback]

7936340[/snapback]

Hvor mye fravær snakker vi?

7936366[/snapback]

Over 40dager iallefall.

Du trenger ikke å være syk for å skulke VGS.

Fravær er fravær uansett hva du sier til læreren, og jeg tviler på at du gidder å dra deg til legen for å få legeattest.

Lærere har heller ikke rett til å få et dårlig inntrykk av deg fordi du mystisk nok var vekke på prøvedagen. Så lenge du har nok vurderingsgrunnlag når terminen er slutt, skal det ikke vurderes om du hadde gyldig eller ugyldig fravær på den prøven.

7937451[/snapback]

Ja, selvfølgelig ifølge reglemanget skal ikke lærere få et dårligere syn på deg som person, og stille karakterer og svare på feks spørsmål fra din side som normalt, men man kan umulig regne med personlig svikt/innblandelse.

Lenke til kommentar

Du kan ikke ha så mye fravær du vil. Tror det er 8% som er maks (med mindre det er 8 timer i hvert fag, det var). Men de kan godt se litt gjennom fingrene på denne regelen om du har en god grunn. Jeg hadde et par måneders fravær i 2. klasse (kyssesyke og postviralt trøtthetssyndrom), og kunne få fortsette og få karakterer, men jeg valgte å slutte for å gå om igjen pga de karakterene ble ikke verdens beste. Nå har jeg uansett sluttet på skolen, og holder på å få meg et fagbrev, så jeg sløste en del år på det tullet der, ja.

hvis du vil ha feber over natten er det bare å besøke meg, sitter her med 40 i feber og tror nok jeg skulle klart å smitte deg. Man må vel forresten ikke ha feber for å fake syk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...