Gå til innhold

Uhell med Canon Ixus 60 kamera - trenger tips


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

I helga var jeg så uheldig å miste kameraet i bakken ved et uhell. Det er et Canon Ixus 60 som jeg var så heldig å få for 1000kr på Elkjøp da det var nyttårssalget. På internett koster det 2100kr i skrivende stund. Kameraet er ikke det beste, men greit nok til å ha med på turer, fester o.l.

 

Nå går det dessverre ikke å bruke kameraet for det landet uheldigvis på objektivet :cry: (se bilder) Man får beskjed om å slå av og på kameraet for det er en objektivsfeil, men siden objektivet er ganske skeivt, så vil det ikke bevege seg i det hele tatt.

 

Jeg var så dum og ikke skaffet meg egen forsikring til kameraet (noe jeg selvfølgelig skal gjøre neste gang). Men har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre nå?

- Dra til en fotobutikk eller Elkjøp og sende det inn til reparasjon?

- Bruke reiseforsikring?

- Eller er alt håp ute så jeg like greit må bruke siste rest av lønning på et nytt kamera?

 

Takknemlig for alle tips og forslag :blush:

 

Mvh Isabel

post-27803-1171390085_thumb.jpg

post-27803-1171390108_thumb.jpg

post-27803-1171390126_thumb.jpg

post-27803-1171390140_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme skjedde med min brors i julen.

 

Vi klart å få objektivet i rett spor med et lite "puff", funket helt fint etterpå.

 

Det skal være sagt at kamaret var dødt inntil objektivet var på plass igjen.

7939828[/snapback]

 

 

Hei

 

Hvis du tar sjansen, så er det mulig å få dratt linsen inn i sitt rette spor igjen, klarte å reparere en kollegas kamera med å skru det opp og brekke/vippe forsiktig linsen tilbake, fungerte helt fint etterpå.

 

hilsen Tom

Lenke til kommentar

Jeg gjorde akkurat det samme som trådstarter, mistet det på verandagulvet en nyttårsaften (så mye for fine rakettbilder!). Heldigvis hadde jeg spesialforsikring fra Elkjøp (fra den gang denne var kjekk og billig), så jeg turte ikke å åpne den selv. Sendte inn kameraet, og fikk det tilbake reparert og fint, med helt nytt objektiv, faktisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...