daggerfall Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei! mange av de men såkalt peiling på data har kunskaper så kort tilbake at de ikke veit at en må til med oppstartsdisket når en skal instalere win98 på nytt, ikke bare slenge i CD'en, men jeg prøver likevel for folk fra hardware.no har kommet med god hjelp før.. Jeg har et spil som heter Strike Commander som jeg gjerne vil få spilt på min gamle PC, men win 95. Problemet er at jeg mangler sånn 10kb i basememory, og spillet vil ikke kjøre. Heller ikke med bootdisk. Da jeg hadde win98 på min nåværende marskin fikk jeg det faktisk til med en bootdisk. Da mangla jeg vel 6kb eller noe... Nå som jeg har winXp fordi andre brukere har iPod osv. funker det ikke lenger. Nå mangler jeg over 1000kb. Hvorfor sørger ikke Aple for at iTunes funker på eldre windows foresten? Skulle ikke tro de skulle ha interesse av at folk må kjøpe ny windows. Uansett, denne posten er ikke en rant om PC verdenens kapitalist jævler... Har sett denne overføringen blitt gjort en gang for over ti år sia. Var et blått skjermbilde, muligens i bios, og man kunne flytte basememory i mellom to "pools". Er det noen som har hengt med en stund og har god hukomelse som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Husker jeg på Win9x måtte redigere autoexec.bat, config.sys og msdos.sys for å flytte ting fra low-memory (base-memory?) til high-memory, og dermed få mer ledig low-memory. Jeg har ingen av disse filene tilgjengelig her, så om du poster de skal jeg se om jeg kommer på kommandoene for å flytte ting rundt. I Win2k/XP så eksisterer ikke dos lenger (den som er der er ikke fullstendig og er emulert), man kan dermed selv spesifisere hvor mye minne hver emulering skal ha. Ellers anbefaler jeg DosBox for å spille gamle dos spill på nyere maskiner. Target Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå