Gavekort Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 *kremt* faktisk betyr qouatro fire (4) på spansk og italiensk Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Og enda et *kremt*...det skrives quatro... Quoatro er i alle fall ikke fire på spansk. Og desuten skriver Audi det slik: Quattro. Quoattro er et permanent firehjulssystem som Audi bruker på enkelte modeller. På spansk er quatro "fire" (4) Endret 24. februar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
mammut Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Har Intel QX6700 ES Sample her på et asus p5w64 pro. Fungerer veldig bra og cpu er klokka til 3,7 ghz. Men må jo si prisen står jo ikke helt til ytelsen enda...Når det ikke er så mye som støtter flere cpu er Men morro er det Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Og enda et *kremt*...det skrives quatro...Quoatro er i alle fall ikke fire på spansk. Og desuten skriver Audi det slik: Quattro. Quoattro er et permanent firehjulssystem som Audi bruker på enkelte modeller. På spansk er quatro "fire" (4) 8017045[/snapback] arrrrrgg..... OK! samma @£$&. dessuten har jeg TYSK! Endret 25. februar 2007 av Bob_mafia Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 I "proffenes verden" blir 4 kjernede systemer ofte kalt Quadcore, mens de nye 8 kjernede systemene blir kalt Octocore. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hallo. Hvilken plattform/socket kjører en 4-kjernet CPU fra Intel på? Om jeg kjøper dobbelkjernet CPU på en 775 socket,, kan jeg i framtiden da bare bytte ut 2-kjerneCPU-en med en 4-kjernet CPU? Eller må jeg ha et spesielt HK til 4-kjernet? Takker for svar. 7935383[/snapback] ja du må ha et 775-hk med core 2 qouatro støtte (dessuten tror jeg ikke 4-kjernet prossesorer er til pc ennå, det finnes 8-kjernet til ps3) 7935410[/snapback] Litt OT, men PS3 prosessoren (IBMs CELL) har 9 kjerner. Av disse er det 6 spesialkjerner (mener jeg) men i PS3, er bare en av disse er aktivert i PS3. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Litt OT, men PS3 prosessoren (IBMs CELL) har 9 kjerner. Av disse er det 6 spesialkjerner (mener jeg) men i PS3, er bare en av disse er aktivert i PS3. PS3 sin Cell har en PPE (PowerPC CPU) og 8 SPE (Synergistic Processing Elements) hvorav 7 SPE er aktive i PS3. http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_processor This Cell configuration will have one Power processing element (PPE) on the core, with eight physical SPEs in silicon. In the PlayStation 3 one SPE is locked-out during the test process—a practice which helps to improve manufacturing yields—leaving seven SPEs operational in PS3 software. Endret 26. februar 2007 av Flippo Lenke til kommentar
ss1108 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hallo. Hvilken plattform/socket kjører en 4-kjernet CPU fra Intel på? Om jeg kjøper dobbelkjernet CPU på en 775 socket,, kan jeg i framtiden da bare bytte ut 2-kjerneCPU-en med en 4-kjernet CPU? Eller må jeg ha et spesielt HK til 4-kjernet? Takker for svar. 7935383[/snapback] Hallllllooooo...... Intel har allerede 4 kjerner`s CPU til S775 - Intel Core 2 Extreme QX6700 https://prisguiden.no/product.php?productId=54853 - Intel Xeon X3210 https://prisguiden.no/product.php?productId=63829 8009939[/snapback] Det har jeg sett men flere steder står det at AMD's Barcelona blir den første ordentlige 4-kjerne prosessor. Det skulle bety at vi idag kun har 2 + 2, altså: - Ett hovedkort med to sokler - En CPU i hver sokkel - To kjerner på hver CPU Men på hovedkort som støtter quad er det ofte bare en sokkel, og da må det jo nødvendigvis være 1 CPU med 4 kjerner? (1X4) Eller er det bare et hovedkort som er klart for 1X4 når den tid kommer? Er Intels Core2Quad en 1X4-prosessor? Litt mye å spørre om her men det er litt uoversiktlig synes jeg.. Takker og bukker for opplysende virksomhet fra de kyndige Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Intel sine "quads" er vel strengt tatt 2stk 2 dualcore kjerner i en sokkel. Skikkelige quads fra Intel i samme forstand som AMD Barcelona er en ekte quad kommer dem med senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå