Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chip, TS Racing vs. Audisentrum (MTM)

BlasterFX

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en A3 1,9 TDI (2007 mod.) og vurderer å chiptuning. Har lest her og der og har vel konkludert at jeg bør velge TS Racing eller Audisentrum (leverer MTM).

Hvem bør jeg velge, og hvorfor?

Setter også pris generelle erfaringer med tuning av VAG sine 1,9 motorer.

Takk for hjelpen!

Endret av BlasterFX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veit er at ts-racing går go jobb for det meste det sier folk fra volvoforumet. men de har kan ha dårlig service, men bcr er bedre chip trimming sier vertfall de...

Edit: digg bil du har da... tippe du får en go del ekstra hester ekstra men som sakt det er ikke alltid hester og moment på papiret som gjelder...

Endret av minigutt90
Lenke til kommentar
veit er at ts-racing går go jobb for det meste det sier folk fra volvoforumet. men de har kan ha dårlig service, men bcr er bedre chip trimming sier vertfall de...

Edit: digg bil du har da... tippe du får en go del ekstra hester ekstra men som sakt det er ikke alltid hester og moment på papiret som gjelder...

7992778[/snapback]

OffTopic: Et norsk kurs hadde kanskje vært en idè??

OnTopic: Når man ser på holdbarheten på ekstrem bilene til disse 2 firmaene, så er vel Audisentrum sine biler bedre en ts sine, men begge er jo seriøse firmaer, så jeg ville tatt en tlf til dem, og hørt hva de anbefaler til din bil, og ikke minst prisen, så finner du sikkert ut hvem du vil bruke ;)

Lenke til kommentar

Takk begge for svar!

En annen ting, hvor "vanlig" er tuning av TDI biler? Det har vært mye om det i media den siste tiden, men i praksis er det mange som gjør det?

Hvordan er det så nå jeg en gang skal selge bilen - vil den være mindre attraktiv om jeg har tunet den? Mao. legger man tilbake orginalprogrammet og holder "tett" når man selger...

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har en A3 1,9 TDI (2007 mod.) og vurderer å chiptuning. Har lest her og der og har vel konkludert at jeg bør velge TS Racing eller Audisentrum (leverer MTM).

Takk for hjelpen!

Mvh Atle

7935360[/snapback]

[/quote

Sjekk link, enkelt og greit og få litt ekstra !

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...1&pos=7&tot=362

Lenke til kommentar

Hei,

Takk for hjelpen!

Mvh Atle

7935360[/snapback]

[/quote

Sjekk link, enkelt og greit og få litt ekstra !

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...1&pos=7&tot=362

7998463[/snapback]

Hold powerbokser (dongle) langt vekk fra bilen. Dongle lurer ecu og motor til å yte mer. Masse feilkoder til ecu og ecu prøver å rette "feilene" - ender med at ecu eller motor raser. Vi bytter ut ødelagte ecu'er hver eneste uke pga. disse donglene . Dette er IKKE tuning !!

Lenke til kommentar

OT: Jeg blir aldri trøtt av å si dette ;)

JA det er mye tusk i dieselboksmarkede, MEN det finnes skikkelige produkter der også, KCR/Rapid er en av dem. Jeg har til dags dato ikke hørt om noen problemer med dette merket og de har et solid rykte. De er digitale og kan sammenlignes med en piggyback computer og er ikke farlige. Så lenge en holder seg unna de utallige "noname" resistorboksene på markede så er jeg ingen grunn for at en skal bli stående med en kokt ECU, rast girkasse eller ødelagt motor.

On topic:

For å svare på spørsmålet til trådstarter: MTM lang erfaring med VAG tuning og vil værte et trygt valg, TS-Racing er ganske nye, har ikke hørt noe negativt om dem enda (de laget "Rosa helikopter" audien for de som husker den) Men jeg holder en knapp på MTM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...