Sturlis Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Hei. Tenkte jeg kunne dele mitt casemod-prosjekt med dere, som jeg har holdt på med i et par år... Greia var å få en kul, vannkjølt og stille pc. Det hele begynte med en hp pc jeg kjøpte av broren min. Tenkte jeg skulle modde dette kabinettet, men siden det var så idiotisk laga kjøpte jeg heller et annet kabinett av en kamerat. Det var et hvitt Aopen fulltower. Det var stygt som juling da jeg fikk det, men hadde masse potensiale... Satt over delene fra hp'en og inn i det, og begynte å eksperimentere litt etterhvert med vinduer, katoder, kabelstrømper og de andre vanlige casemods'a. Det hele endte opp i et ganske vilt prosjekt, 1. plass i Casemod compo'n på DigiLab de 2 åra jeg har vært der, og satser på 1. plass i år og Er derfor jeg begynner åmodde mer påkabinettet nå. DigiLab er den 20. feb, så jeg har ikke mange dagene på meg til å få det ferdig. To do list: [x] Rense vannkjølinga og bytte slanger [x] Lage Hdd-oppheng i Uv-grønn plexi [x] Lage viftetunnel foran [x] Blå Led's i viftetunnelen [x] Modde vifta med en tupp så det ser ut som en jetmotor [x] Lakke vifta [x] Uv-grønn plexi over diskettstasjonen [x] Pusse ned alle deksler og dører [x] Lakke alle deksler,dører og føtter (svart) [x] Blå power-led [ ] Stealth'e diskettstasjonen [x] Skjære ut større vinduer + vindu på høyre sida [x] Finpusse hjørnene i vinduene [x] Nye plexi-glass [x] Lakke eller polere Cd/dvd romene Oi, trykte før posten er ferdig Kommer ørten bilder snart... Så begynte moddinga: ( i kronologisk rekkefølge) Så ble den lakket svart metallic,og vant 1. plass i casemod compo'n @ DigiLab 2005 Etter DigiLab, og gatewatch'en montert: Så kjøpte jeg nytthovedkort: Så ble den lakket svart blank/ blå og uv-grønn inni Og vannkjøling og div snacks ble montert :wub: Så ble den lakka lyseblå metallic / sølv og fikk nye plexiglass Så lagde jeg vindu og led's i harddisken :wub::wubfeit: Så vant jeg 1. plass på casemod compo'n @ DigiLab 2006 Og vant en revoltec 450w chromus II strømforsyning :wub: og en minnebrikke Sånn så den ut for litt siden for noen dager siden før moddinga begynte igjen: Vannkjølinga tatt ut (full av alger, slangene var helt brune inni): Satt delene inn igjen, rensa vannkjølinga og bytta slanger: :wub: Alt satt tilbake i kabinettet igjen, og rydda i kablene så det er helt strøkent Lagd hdd-oppheng i uv-grønn plexi: Skjært ut hull foran, og begynt å mekke viftetunnel. (Før og etter plastsveis-liming) Update 13.02 Har pusset på fronten sånn at røret går i ett med resten, sparklet 1 lag, pusset, sparklet ett lag til, og pusset ned hele dritten så nå er fronten klar for lakk. Det blir svart matt. Også har jeg lagd tupp på vifta. Skrudd vifta ut av holderen, og tilpasset en roll-on kork Det var det eneste jeg fant som kunne funke... Å få den akkurat på midten var et helvete... Kom mange gloser fra bakerst i ordboka da... Brukte sikkert en time på det . Skal pusses litt og lakkes. Kommer ny Update senere... Endret 21. februar 2007 av Sturlis Lenke til kommentar
Sturlis Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Update 13.02 Har målt, tegnet opp og skjært ut vinduene med stikksag. Ville ha de større + at jeg har lagd vindu på anre siden og. Tar hjørnene og finpuss med dremel. Også har jeg grunnet et strøk på fronten. Den skal pusses litt på med 1200 våtslip og grunnes et strøk til (spytta litt den boksen). En sniktitt på hvordan det blir med større vinduer: Kommenter her --->"The Sound Of Tranquility" Lenke til kommentar
Sturlis Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Mini-Update 14.02 Grunna et strøk til på fronten Også kom katta mi på besøk Lenke til kommentar
Sturlis Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Update 16.02 Lakka vifta og fronten, Pussa ned toppen og den ene døra, lakka cd-romene og det ene brønndekselet +++ Endret 16. februar 2007 av Sturlis Lenke til kommentar
Sturlis Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Update 17.02 Grunnet sidedørene, toppen, viftestyringa og 2 brønndeksler. Også har jeg lakket et strøk på alt sammen. Lakken på fronten gikk til helvete, så den skal pusses ned og lakkes på nytt. Nå blir det mørk blå metallic (noe ordentlig lakk jeg hadde) fordi den svart matt lakken var no forbanna dritt. Kommentarer her Lenke til kommentar
Sturlis Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Update 18.02 Lakka dørene, toppen, 2 brønndeksler og viftestyringa. Klarte å kortslutte viftestyringa da, så måtte fikse den. Frem med loddebolten Limte fast en sokk under, så kretskortet er beskytta . Funker fjell nå. Har også grunna fronten, og skrudd sammen cd- og dvdbrenneren. Kommenter her Lenke til kommentar
Sturlis Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Fikk tak i plexi idag. Takk til Stig @ Signa vindusfornyeren i Langesund som jeg fikk det av for 50 spenn Kommer ny update senere idag. Lenke til kommentar
Sturlis Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Update 21.02 Da er kabinettet ferdig for nå. Nå er jeg på DigiLab... Lakka ferdig, limt plexien, mekka plexi overdiskettstasjonen ++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå