Gå til innhold

Hva spiste du/skal du spise til middag i dag?

Newt32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lagde akkurat en (hjemmelaget)karrigryte med kylling, poteter, løk og eple. Nå står den å kjølner litt så jeg ikke skal brenne av ganen når jeg gafler i meg. :p

Noen under meg foreslo at vi kansje burde ha med oppskrift for at det ikke skulle bli en telletråd, så here goes:

Paprikapulver

Karripulver

Hvitløksgranulat

Svart pepper

Salt

Kyllingfilet

Løk

Eple

Melk

Poteter

--

Skjær potetene i passe små terninger, samme med eplene og kyllingfileen. Skjær løken i ringer. Varm opp en panne med stekesmør/olje og ha i kyllingterningene, og ha karri og paprikapulver over til smak.

Såsnart kyllingen har en stekeskorpe, ta den av platen. Ha oppi potetene, løken og eplene.

Ha oppi vann og melk, mer vann enn melk, forholdet skal helst være minst 1.5 deler vann per 1 del melk for å få det slik jeg liker det). Bruk mer melk om du vil ha en mildere smak. Det burde holde såsnart du har nok væske til å akkurat dekke alt. Sett pannen tilbake på platen, og kok opp og rør innimellom.

Såsnart det koker, begynn å smak til med mer karri/paprika, og ha i salt og pepper, samt hvitløksgranulat(kan med fordel bruke fersk hakket hvitløk) til det er perfekt. Hva som er perfekt er opp til den enkeltes smaksløker. La det småkoke i en times tid, eller til såpass mye av væsken er kokt bort at den bare dekker 5/10-8/10 av innholdet.

Håper det smaker. :)

Endret av Neophus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...