Newt32 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hallo Topic sier det meste. Hva spiste du eller hva skal du spise, til middag i dag? Oppretter tråden fordi jeg syns det virker interessant å se hva folk har til middag. I dag hadde vi kjøttkaker i brunsaus Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 I dag hadde jeg kylling og ris til middag. I går hadde jeg hjemmelaget grønnsaksuppe. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 I går hadde jeg spagetti m/kjøttsaus. I dag hadde jeg hjemmelagde kjøttkaker Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Jeg lagde akkurat en (hjemmelaget)karrigryte med kylling, poteter, løk og eple. Nå står den å kjølner litt så jeg ikke skal brenne av ganen når jeg gafler i meg. Noen under meg foreslo at vi kansje burde ha med oppskrift for at det ikke skulle bli en telletråd, så here goes: Paprikapulver Karripulver Hvitløksgranulat Svart pepper Salt Kyllingfilet Løk Eple Melk Poteter -- Skjær potetene i passe små terninger, samme med eplene og kyllingfileen. Skjær løken i ringer. Varm opp en panne med stekesmør/olje og ha i kyllingterningene, og ha karri og paprikapulver over til smak. Såsnart kyllingen har en stekeskorpe, ta den av platen. Ha oppi potetene, løken og eplene. Ha oppi vann og melk, mer vann enn melk, forholdet skal helst være minst 1.5 deler vann per 1 del melk for å få det slik jeg liker det). Bruk mer melk om du vil ha en mildere smak. Det burde holde såsnart du har nok væske til å akkurat dekke alt. Sett pannen tilbake på platen, og kok opp og rør innimellom. Såsnart det koker, begynn å smak til med mer karri/paprika, og ha i salt og pepper, samt hvitløksgranulat(kan med fordel bruke fersk hakket hvitløk) til det er perfekt. Hva som er perfekt er opp til den enkeltes smaksløker. La det småkoke i en times tid, eller til såpass mye av væsken er kokt bort at den bare dekker 5/10-8/10 av innholdet. Håper det smaker. Endret 14. februar 2007 av Neophus Lenke til kommentar
RIP Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Søtsur saus med kylling og ris til Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Pølse i brød er ikke dette en telletråd? Lenke til kommentar
Crex Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 karbonader med poteter og salat ! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 For at dette skal unngå å bli en telletråd bør vi kanskje skrive oppskriften òg? Idag hadde vi kun en enkel "middag" i og med at både jeg og mamma er syke. Brødskiver med fiskepudding og kaviar. Oppskrift trengs vel ikke? Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 idag delvis ikke så god kylling i ovn, i går grei spaghetti Lenke til kommentar
kalli Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det ble kylling wienerpølser i brød på oss idag. Det gjorde ikke noe for meg akkurat! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hva spiste du eller hva skal du spise, til middag i dag? Ikke bæsj ihvertfall Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Vil ikke kalle det middag men nudler, cola og en banal :!: Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Er slapp idag så blir nok det enkleste; 2 Grandiser Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Indrefillet av elg med noe saus og poteter. Flott middag. Hunden ble veldig glad for elgkjøttet også. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 "og en banal :!: " :!: Vi spiste stekt laks, kokte poteter, grønnsaksblanding, bernaise-saus. Namm! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Torsk stekt på en seng av purre, paprika, mais og creme fresche. Med ris til. Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Kyllingfilet, poteter og brunsaus Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 "og en banal :!: " :!: 7943888[/snapback] Ja, det er en sånn: Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Biffsnadder... Jeg ble positivt overasket når jeg kom hjem fra skola ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå