Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil Linksys WRT54GX (tror det er den)

Anbefalte innlegg

Heisan.

Mitt oppsett:

ISP: Telenor ADSL max 8 PPPoE

Modem: Speedtouch 546i

Ruter: Linksys WRT54GX-v2 Firmware Version: 2.00.19

Speedtouchèn står i brigde modus og Linksysen kjøres som ruter

Jeg kan jo først begynne med at Live messenger driver å koble seg av og p hele tiden med jevne mellomrom. Det har ikke så mye med den trådløse delen å gjøre for den maskinen som jeg sitter ved nå er koblet via TP kabel.

Jeg opplever også at den trådløse delen mister forbindelsen veldig ofte..virker som maskinene mister kontakten med ruteren, får et rødt kryss men etter en liten stund så kobler den opp igjen...

De maskinene som er koblet opp trådløst er også like plaget som jeg med at Live messenger kobler seg av og på hele tiden....

Jeg trodde først at det var den trådløse delen som laget problemet men det kan det ikke være siden jeg plages like mye på den stasjonære meskinen som tilkoblet via kabel.

Noen som har noen ideer om hva det kan være...jeg vil tro det er noen instillinger på ruteren som ikke er helt som de skal..

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kjører ikke noe torrent program? Ikke umulig at ruteren restarter seg hvis du har for mange connections.

Ellers kan du ta en reset av ruteren og prøve å gjøre oppsettet på ny.

7935392[/snapback]

Du mener om jeg laster ned for mange torrent filer på en gang??

Det samme skjer selv om jeg ikke laster ned eller om jeg laster ned en og en fil...ruteren har jeg startet om opptil flere ganger men det samme skjer.. jeg har nylig lagt inn ny firmware men det hjalp ikke stort..

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Jeg mener antall tilkoblinger du åpner i torrentprogrammet ditt. Det har ikke noe å si hvor mange filer du laster ned på en gang. Torrentprogrammet laster ned bit for bit fra et antall verter som har samme fil. Har du satt for mye antall "connections" (sjekk config) i torrentprogrammet ditt, vil det bli problemer når ruteren ikke støtter flere tilkoblinger. Din ruteren tar ca 128 slike tilkoblinger samtidig.

Lenke til kommentar

ok. sånn å forstå...kan du ta en titt på denne her for å se hva som er galt....og gi meg et hint om hva som må endres på...

Det var jeg ikke klar over at for mange connections hadde noe å si...hvertfall ikke at den ikke taklet mere enn 128 stk

post-4048-1171412074_thumb.jpg

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Jeg bruker en annen torrentklient. I min klient(µTorrent) settes "Global maximum number of connections". "Maximum connections per task" betyr muligens per torrent, men det hjelper jo også å sette ned der.

Hvis du vil se presentasjon over maks antall tilkoblinger kan du gå hit. Som du ser ligger din ruter på 128 max.

7938681[/snapback]

Du tror ikke den presentasjonen egentlig viser max trådløse klienter og ikke max aktive IP forbindelser som det er snakk om med torrent?

Kjører wrt54g med dd-wrt her og i skrivende øyeblikk:

Active IP Connections 19% 850

Ingen problemer med stabilitet her.

Lenke til kommentar

legger ved et nytt bilde...kan du/dere se på dette om det er det her som menes og om det er noen andre plasser som må endres på.

Det som er rart er jo at jeg mener at det er bare Live messenger som ramler ut...torrent program og ftp`n merker jeg ingenting på...kan det være noe annet?

post-4048-1171439028_thumb.jpg

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Du tror ikke den presentasjonen egentlig viser max trådløse klienter og ikke max aktive IP forbindelser som det er snakk om med torrent?

7938722[/snapback]

Tror egentlig ikke det. Ta en titt her på forklaring av p2p stress test.

19% av 850 er ca 160, som sikkert går greit med din ruter..

Hvis torrent gjør at ruteren rebooter iblant, er det jo ikke rart msn faller ut, og automatisk logger seg inn når nettet er oppe igjen. Men det kan jo være mye annet rart som er grunnen. Det jeg skrev var bare et forslag.

Endret av Skymaster
Lenke til kommentar

7938722[/snapback]

Tror egentlig ikke det. Ta en titt her på forklaring av p2p stress test.

19% av 850 er ca 160, som sikkert går greit med din ruter..

Hvis torrent gjør at ruteren rebooter iblant, er det jo ikke rart msn faller ut, og automatisk logger seg inn når nettet er oppe igjen. Men det kan jo være mye annet rart som er grunnen. Det jeg skrev var bare et forslag.

7941109[/snapback]

Klargjøring: 19% var 850. Max er 4000, noe som heller ikke byr på problemer. Hmm.. ser ikke ut som DD-WRT er helt flink på prosentregning :) Uansett, 850 var aktive og kjører greit opp i 4000.

Det er jo litt snålt da siden de gode ruterene på den oversikten maxer ut på 150. Må være ulike ting som måles her.

Dette må testes. Kan umulius være tilfelle at wrt54g klarer 4000 samtidige aktive IP forbindelser, men DD-WRT kontrollpanelet viser det.

Lenke til kommentar

men det dere sier er at det ikke finnes DD-WRT firmware til min ruter?...hvilken ruter har dere da?? om det er noen som vet om det finnes så vær så snill å legg igjen en link hvor jeg kan laste ned....

Nå er ikke mitt problem at ruteren hvrken kræsjer eller blir treg...Live messenger ramler ut ved jevne mellomrom...jeg har stillt den ned til 128 connection per task men den oppfører seg akkurat likedan..

Etter det jeg kan registrere så virker det ikke som ruteren mister kontakten med internett for jeg sitter jo å surfer når det her skjer og noen kompiser er inne på min ftp...jeg burde jo merket det andre plasser om ruteren mister kontakt...den bruker jo tross alt en tid på å koble seg på igjen...

Gega

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...