Gå til innhold

KT400 eller nForce2 med XP1700+ og 333MHz RAM?


Geitost

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-04 18:38, skrev Robin B:

Nforce for alle penga,iallefall en roudup her.



Glimrende! Bortsett ifra en viktig detalj. Jeg skal ikke bruke 400MHz RAM. Men, som jeg også ser ut av testen:

"... Taking the today's scores into account I have to add the following: performance of the nForce2 is stably higher compared to the flagship of VIA Technologies, sometimes even by over 10%. Impressive. What about the prices? High performance is not free, and the nForce2 based boards are more expensive than those based on its competitor, and they are pricier by more than 10%; i.e. the price difference is greater than the performance gap. But it was always so! ..."

Testen sier også at IGP (Geforce4MX onboard) ikke leveres med noen av kortene som de har fått hendene på (testen ble gjort i desember!). Er det noen som har sett noen med IGP i det heletatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-04 14:19, skrev alexio:

min mening er i hvertfall at det yter bedre grafisk..


trenger du ikke den beste grafikken er det et integrert kort..


de fleste nforce2 kortene kommer med dual memory shit, aner ikke hva det er, men antar det er bra.


nforce2 kortene får strålende kritikk, ikke glem at kt400 baserte chipset enda ikke har blitt offisielt godkjent!!!


mvh

alexio


 

"Din mening er at det yter bedre grafisk"?

-Har du testet det og funnet ut at grafikken ble bedre?

 

"Trenger du ikke bra grafikk er det et integrert kort"?

-Eksempelvis Asus A7N8X (Deluxe) bruker SPP - brikken og har ikke integrert grafikkort. Har ikke sett noen nforce2-kort med IGP - brikken (med integrert grafikkbrikke) på markedet ennå.

 

"Dual memory shit"?

-Dual Memory Controller samkjører to brikker og dobler dermed i teorien båndbredden. Tester viser at det gir stor økning i båndbredde og dermed ytelse. "shit" ?

 

"KT400 ikke offisielt godkjent!!! (???)".

-Er det ikke? Hvem av da? Det er ingen som sitter og offisielt godkjenner brikkesett! DDR400 som minnestandard er derimot ikke godkjent av JEDEC nei...

 

Synes meldingen var så misvisende at jeg måtte rette på det.

 

[ Denne Melding var redigert av: spn på 2002-12-05 14:06 ]

Lenke til kommentar

Hei hei...

 

Jeg sitter her med et ASUS A7N8X - nForce2 hovedkort og må si meg MEGET fornøyd med det. Det er fjellstabilt og yter utrolig bra, og ja det ER bedre enn KT400.

 

Du får 2 utgaver av nForce2 hovedkort :

SPP - Uten integrert grafikk.

IGP - Med integrert grafikk.

 

Noen fordeler er :

 

DUAL minnekontroller

8X AGP

SATA RAID onboard

DUAL LAN

Du kan sette FSB hastigheter uavhengig av hverandre.

 

Ettersigende godkjent for 400MHz FSB av AMD, når det måtte komme :smile:

 

Men siden det er sent og jeg er lat, gidder jeg ikke skrive mer om dette men legger heller ut en link til en dyptgående test av dette kortet :

 

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...d=a7n8xd&page=1

 

Har bare ett tips, kjøp noe du blir fornøyd med :smile:

 

Og til slutt ... Jeg fikk en ytelsesforbedring på over 1000 3DMarks i 3DMark 2001 SE Build 330 etter at jeg skiftet HK, ganske bra i et program som bencher grafikkort :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 23:14, skrev NeoTech:

Jeg sitter her med et ASUS A7N8X - nForce2 hovedkort og må si meg MEGET fornøyd med det. Det er fjellstabilt og yter utrolig bra, og ja det ER bedre enn KT400.


512MB Apacer DDR


Det hørtes jo flott ut. Og, det ser ut til at jeg får en del mere for penga også enn jeg ville fått om jeg hadde valgt et KT400 kort. Et lite spørsmål på tampen; bruker du 400MHz eller 333MHz RAM?

Lenke til kommentar

Jeg bruker 266MHz ram pga at det var det jeg hadde i den "gamle" maskinen min, og at cpu'en min kjører på 266. Men jeg har planer om å oppgradere til 2 x 512MB Corsair XMS3500 over nyttår, og deretter en Barton cpu :smile:

 

Fordelen med å ha to rambrikker er at man får utnyttet den doble minnekontrolleren og dermed yter kortet bedre :smile:

 

Det er også en fordel å kjøre rammen i SYNC med cpu'en, der vil du også få bedre ytelse med dette kortet enn om du kjører cpu på 266/333 og ram på 333/400.

 

Grunnen til at jeg kjøper arge rambrikker er at jeg har planer om å investere i Barton når den kommer uten at andre deler av systemet blir en flaskehals.

 

Håper det hjelper deg, kortet er helt konge og anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:34, skrev NeoTech:

Det er også en fordel å kjøre rammen i SYNC med cpu'en, der vil du også få bedre ytelse med dette kortet enn om du kjører cpu på 266/333 og ram på 333/400.


Betyr det, med andre ord, at jeg kan få bedre ytelse om jeg kjører PC2100(266MHz) RAM enn å kjøre PC2700/PC3200(333/400MHz) RAM på en CPU med FSB 133?

Lenke til kommentar

Quote:


"KT400 ikke offisielt godkjent!!! (???)".

-Er det ikke? Hvem av da? Det er ingen som sitter og offisielt godkjenner brikkesett! DDR400 som minnestandard er derimot ikke godkjent av JEDEC nei...


Synes meldingen var så misvisende at jeg måtte rette på det.


 

Må rette litt jeg og :smile:

KT400 støtter ikke offisielt DDR400 fordi det ikke er stabilt nok enda...

 

Andy

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 23:14, skrev NeoTech:

Du får 2 utgaver av nForce2 hovedkort :

SPP - Uten integrert grafikk.

IGP - Med integrert grafikk.


Noe som kjennetegner alle tester som jeg har sett, er at IGP-northbridge ikke finnes på noen av de hovedkortene som har blitt testet. Er det noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar

Geitost :

 

Betyr det, med andre ord, at jeg kan få bedre ytelse om jeg kjører PC2100(266MHz) RAM enn å kjøre PC2700/PC3200(333/400MHz) RAM på en CPU med FSB 133?

 

-

 

Det har ingenting med hastigheten på rambrikkene å gjøre, men hvordan du setter dem i BIOS. På dette kortet kan du stille å tweake på alt og det er ikke kødd engang.

 

Det optimale i et nytt system i dag ville være å kjøpe dette kortet med ARGE rambrikker som foreløpig kjøres i SYNC med CPU på 266MHz hvis det er det man har, men som senere kan settes i SYNC med en CPU som har 333 eller 400MHz FSB. Glimrende og fremtidsrettet :smile:

 

---

 

Mr_Dillon :

 

KT400 ikke offisielt godkjent!!! (???)".

-Er det ikke? Hvem av da? Det er ingen som sitter og offisielt godkjenner brikkesett! DDR400 som minnestandard er derimot ikke godkjent av JEDEC nei...

Synes meldingen var så misvisende at jeg måtte rette på det.

 

-

 

KT400 har faktisk ikke offisiell støtte for DDR400 brikker. Dette er noe VIA selv har bestemt, det var vel meningen at det skulle ha støtte med de trakk den i siste liten av stabilitetsårsaker. Dette er noe de håper å rette på med KT400A som kommer til neste år.

 

---

Geitost :

 

Noe som kjennetegner alle tester som jeg har sett, er at IGP-northbridge ikke finnes på noen av de hovedkortene som har blitt testet. Er det noen som vet hvorfor?

 

-

 

Dette fordi at alle hovedkortprodusentene kappes om å gi ut det første kortet av den beste brikken, noe som uten tvil er SPP utgaven. De med IGP er rett og slett ikke ferdig utviklet enda :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 21:32, skrev NeoTech:

Geitost :


Betyr det, med andre ord, at jeg kan få bedre ytelse om jeg kjører PC2100(266MHz) RAM enn å kjøre PC2700/PC3200(333/400MHz) RAM på en CPU med FSB 133?

-

Det har ingenting med hastigheten på rambrikkene å gjøre, men hvordan du setter dem i BIOS. På dette kortet kan du stille å tweake på alt og det er ikke kødd engang.


Det optimale i et nytt system i dag ville være å kjøpe dette kortet med ARGE rambrikker som foreløpig kjøres i SYNC med CPU på 266MHz hvis det er det man har, men som senere kan settes i SYNC med en CPU som har 333 eller 400MHz FSB. Glimrende og fremtidsrettet :smile:


 

Akkurat. Så jeg burde altså kjøpe PC3200 RAM om jeg har planer om å kjøre FSB på 200MHz i en evnt. fremtidig oppgradering?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to via kort tidligere, kt266a (Epox 8kha+) og kt333 (a7v333-r). På disse hadde jeg korrupsjonsproblemer på hd og cd-rom. Nå har jeg byttet til nforce1 (a7n266-vm) og nforce2 (a7n8x) og alle mine problemer er borte. Jeg sleit med det problemet lenge og prøvde ALT.

 

Via er noe billig drit, styr laaaangt unna det. De prøvde ikke engang å hjelpe meg og de andre som hadde problemer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...