Gå til innhold

KT400 eller nForce2 med XP1700+ og 333MHz RAM?


Geitost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

min mening er i hvertfall at det yter bedre grafisk..

 

trenger du ikke den beste grafikken er det et integrert kort..

 

de fleste nforce2 kortene kommer med dual memory shit, aner ikke hva det er, men antar det er bra.

 

nforce2 kortene får strålende kritikk, ikke glem at kt400 baserte chipset enda ikke har blitt offisielt godkjent!!!

 

mvh

alexio

Lenke til kommentar

Litt avhengig av lommebok, dette her. Den beste AMD løsningen i skrivende stund er nForce2 med Dual DDR og 166MHz FSB på CPU og minne. Denne konfigurasjonen scorer konsekvent bedre på benchmarks enn både KT333 og KT400 i ymse konfigurasjoner.

 

For å få til dette må du ha en opplåst CPU (eller en av de nye Athlon'ene med 166MHz FSB ut av boksen), DDR2700 (eller mer..) og aller helst også minnebrikker som takler aggressiv timing (CL2) og da koster det kanskje litt mer enn det smaker?

 

Økt FSB er uansett en fordel forsåvidt, ettersom det er fint lite å hente på å gå opp fra DDR2100 til 2700 ellers.

 

Ellers så er det definitivt ingen ting å vinne på å kjøpe 400MHz minne ettersom dette faktisk går treigere enn 333MHz - neste generasjon CPU'er vil imidlertid supportere 200MHz FSB og da har det kanskje litt mere for seg.

Lenke til kommentar

Alexia:

Leste et eller annet sted at nForce2 ikke nødvendigvis kom med innebygd skjemkort. Stemmer dette?

 

Uansett, så hadde jeg planer om å fortsette å bruke mitt gamle Matrox G400 dualhead kort. Ikke noe imponerende, men det funker til å sende ut film til TV'en. Spørsmålet er om chipsetene takler AGP 2x.

 

Som jeg viser til i første posten min, så har jeg ikke planer om å bruke 400MHz RAM, ihvertfall ikke med det første. Så om KT400 ikke offisielle støtter 400MHz RAM, så er ikke det så nøye for meg. Tror ikke jeg får så store performance-boosten der akkurat, men det er jo selvfølgelig litt viktig å ta med om jeg noengang skal oppgradere.

Lenke til kommentar

Kjøp nforce2 du! De er ikke noe dyrere enn KT400, sjekk komplett, de har et nforce 2 kort til 1100kr.. med S-ATA, Nettverk, etc!

 

Og attpåtil er de mer framtidsrettet

-Trenger bare en bios oppdatering så støtter de *Barton med 200mhz fsb

 

Ja

Kjøp nforce2 du!

 

 

* Hadde en liten mensingslefi, takk!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: lithium på 2002-12-04 15:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 15:03, skrev lithium:

Kjøp nforce2 du! De er ikke noe dyrere enn KT400, sjekk komplett, de har et nforce 2 kort til 1100kr.. med S-ATA, Nettverk, etc!


Og attpåtil er de mer framtidsrettet

-Trenger bare en bios oppdatering så støtter de Hammer med 200mhz fsb


Ja

Kjøp nforce2 du!



 

Hammer aka Athlon 64 kommer på eget socket, den får støtte for Barton med 200 FSb og ikke Athlon 64.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 15:01, skrev StiFNils:

Nforce2 støtter jo opp til 8x på agp porten.

Man får jo også et innebygget lydkort med nforce2 (som etter folks erfaring er rimelig bra) + lan (2xlan på asus, sikkert på flere).


8x AGP støtter jo KT400 også, uten at det har noe for seg på noen av kortene. OK lydkort er det også på noen av KT400 kortene. I følge de testene jeg har lest er KT400 ofte noe raskere med "vanlige" XP prosessorer (til og med XP2100+), mens nForce2 har større potensiale når det gjelder XPTB CPU'ene. Dette fordi disse har mer bruk for den ekstra minne-båndbredden som nForce2 tilbyr.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 15:24, skrev Aasgaard:

8x AGP støtter jo KT400 også, uten at det har noe for seg på noen av kortene. OK lydkort er det også på noen av KT400 kortene. I følge de testene jeg har lest er KT400 ofte noe raskere med "vanlige" XP prosessorer (til og med XP2100+), mens nForce2 har større potensiale når det gjelder XPTB CPU'ene. Dette fordi disse har mer bruk for den ekstra minne-båndbredden som nForce2 tilbyr.


 

Så, om jeg ikke kommer til å oppgradere til 166MHz FSB processor eller 400MHz RAM ved en senere anledning, så er det i prinsippet likegyldig hvilket av chipsetene jeg velger?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 15:32, skrev Geitost:

Så, om jeg ikke kommer til å oppgradere til 166MHz FSB processor eller 400MHz RAM ved en senere anledning, så er det i prinsippet likegyldig hvilket av chipsetene jeg velger?


 

Da ville jeg nok sett mest på forholdet utstyr/pris, ja. Noen nForce2 har jo som kjent skjermkort også, men det betyr jo ikke så mye dersom du vil bruke et kraftigere skjermkort uansett. Men det er jo klart, det skader jo aldri å ha bedre oppgraderingsmuligheter senere, selv om man ikke planlegger å oppgradere. vet jo aldri hva man får lyst til! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 15:46, skrev Aasgaard:

Da ville jeg nok sett mest på forholdet utstyr/pris, ja. Noen nForce2 har jo som kjent skjermkort også, men det betyr jo ikke så mye dersom du vil bruke et kraftigere skjermkort uansett. Men det er jo klart, det skader jo aldri å ha bedre oppgraderingsmuligheter senere, selv om man ikke planlegger å oppgradere. vet jo aldri hva man får lyst til! :wink:


Kraftigere og kraftigere skjermkort Fru Blom, jeg har da et Matrox G400 Dualhead med AGP 2X som jeg hadde planer om å sette inn i kassa. Er chipset'ene som jeg nevner i det heletatt bakoverkompatibelt med AGP 2X, eller blir jeg nødt til å kjøpe et skjermkort med TV-out i tillegg?

Lenke til kommentar

De Nforce2 hovedkorta som er kommet til nå har ikke innebygget skjermkort og verken KT400 eller Nforce2 støtter agp2x. Men viss du har en surroundforsterker med Dolby Digital dekoder så ville jeg valgt Nforce2 siden det har en DB encoder slik at du bare trenger en digital-kabel mellom pc og forsterker for og få 5.1 lyd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 14:54, skrev Geitost:

Alexia:

Leste et eller annet sted at nForce2 ikke nødvendigvis kom med innebygd skjemkort. Stemmer dette?


Uansett, så hadde jeg planer om å fortsette å bruke mitt gamle Matrox G400 dualhead kort. Ikke noe imponerende, men det funker til å sende ut film til TV'en. Spørsmålet er om chipsetene takler AGP 2x.


Som jeg viser til i første posten min, så har jeg ikke planer om å bruke 400MHz RAM, ihvertfall ikke med det første. Så om KT400 ikke offisielle støtter 400MHz RAM, så er ikke det så nøye for meg. Tror ikke jeg får så store performance-boosten der akkurat, men det er jo selvfølgelig litt viktig å ta med om jeg noengang skal oppgradere.


 

 

 

nå har det seg sånn at av de nforce2 kortene jeg hittil har sett, har det vært gf 2 mx med på elns...

 

men når du sier det er jeg i tvil på om chaintec har det på sitt (sjekk databutikken.com/no)

 

så faktisk en test der ddr 333 (dual) slo ddr 400 (dual), så disse sakene er IKKE stabile enda.. fortsatt tidlig i utviklingen de...

 

MVH

alexio

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 14:54, skrev Geitost:

Alexia:

Leste et eller annet sted at nForce2 ikke nødvendigvis kom med innebygd skjemkort. Stemmer dette?


Uansett, så hadde jeg planer om å fortsette å bruke mitt gamle Matrox G400 dualhead kort. Ikke noe imponerende, men det funker til å sende ut film til TV'en. Spørsmålet er om chipsetene takler AGP 2x.


Som jeg viser til i første posten min, så har jeg ikke planer om å bruke 400MHz RAM, ihvertfall ikke med det første. Så om KT400 ikke offisielle støtter 400MHz RAM, så er ikke det så nøye for meg. Tror ikke jeg får så store performance-boosten der akkurat, men det er jo selvfølgelig litt viktig å ta med om jeg noengang skal oppgradere.


 

 

 

nå har det seg sånn at av de nforce2 kortene jeg hittil har sett, har det vært gf 2 mx med på elns...

 

men når du sier det er jeg i tvil på om chaintec har det på sitt (sjekk databutikken.com/no)

 

så faktisk en test der ddr 333 (dual) slo ddr 400 (dual), så disse sakene er IKKE stabile enda.. fortsatt tidlig i utviklingen de...

 

MVH

alexio

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 16:05, skrev Geitost:

Kraftigere og kraftigere skjermkort Fru Blom, jeg har da et Matrox G400 Dualhead med AGP 2X som jeg hadde planer om å sette inn i kassa. Er chipset'ene som jeg nevner i det heletatt bakoverkompatibelt med AGP 2X, eller blir jeg nødt til å kjøpe et skjermkort med TV-out i tillegg?


Her må jeg rette meg selv litt. :smile: Sjekket med Matrox og fant ut at kortet mitt tilsynelatende skal takle AGP 4x. Enda en utgift spart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...