Gå til innhold

Netshop Oslo sin kundebehandling


Anbefalte innlegg

Min lille erfaring med NSO:

 

I begynnelsen av november 2006 tok jeg en skikkelig ringerunde til alle de største webshoppene for å forsøke å få en ide om når de første QX6700 kunne ventes her på bjerget. Kanskje noen hadde hørt noen løse rykter, eller på annen måte hadde en viss ide om hvilket tidsperspektiv vi snakket om.

 

Ingen av de jeg snakket med kunne gi meg noen opplysninger om leveringsdato, så den saken var felles for dem alle. En butikk stakk seg imidlertid ut i negativ retning, og det var NSO.

 

Han jeg snakket med der lot det skinne igjennom hvor håpløst han syntes spørsmålet mitt var, og henviste meg bryskt til å følge med på nettsidene deres.

 

Jeg vet at de sikkert mottar mange telefoner av den typen i løpet av en dag, og ikke kan mønstre den helt store entusiasmen. Men vi snakker tross alt om en kostbar prosessor, som jeg var klar som et egg for å kjøpe.

 

Den holdningen hans sa meg at der i gården måtte man ikke regne med å få noe som helst gratis, og da har jeg kun en mulighet igjen som kjøper: Å bruke pengene mine et annet sted. Det finnes nok av alternativer. Edit: Skriveleifer

Endret av Futen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser mange blir henvist til nettsiden deres for info, som jo er greitnok. For et par-tre uker siden skulle jeg bygge en PC for en kompis, og vi hadde tenkt å handle alle delene på NSO. Dette valget ble tatt for å få delene på dagen, samt at jeg har grei erfaring med NS på nett. Vi satt oss i bilen og kjørte dit, men de hadde funnet ut at de skulle holde stengt den dagen av en eller annen grunn. Dette er også greit nok, men de ofret ikke mange kaloriene for å opplyse om dette på nettsiden deres.. Litt dårlig synes jeg, spesielt mtp at de ofte henviser kunder dit for info.

 

Ingen veldig stor deal, men etter all negativ erfaring med NSO er jeg glad det ikke ble noen handel der i det hele tatt. Tviler sterkt på at jeg gidder å handle der i ettertid også, dårlig kundeservice er det verste jeg vet.

Lenke til kommentar

Virker ikke som NSO og NSS er helt enige i hvordan tingene skal behandles heller.

Har en PSU som har gått fyken etter bare ett år (fungerer veldig bra som disko lys nå ;) ).

 

Sendte en mail til NSS for å høre hva jeg skulle gjøre.

 

Fikk den typiske meldingen demmes som lyder slik:

 

"Hei!

 

Fyll ut returskjemaet (reparasjons skjemaet dersom det er en pc) og returner inn til oss, så får vi tekniker til å se på saken. Eventuelt ta den med til Oslo avdelingen for raskt bytte."

 

Det som står i fet skrift er noe nytt de har begynt med. :hmm:

 

Tenkte jeg faktisk kunne spare MYE tid på å bare stikke til NSO med den, etter som det står "raskt bytte", men nei.

 

Ringte NSO og fortalte at jeg hadde vært i kontakt med NSS, og henviste til hva som sto i mailen.

 

Karen på telefonen svarer kjapt: "Jada, bare ta den med hit så skal vi sende den til Sandefjor for deg". Ble litt paff av det svaret, så jeg sa jeg skulle ta den med.

 

Herre Gud jeg bor rett vesiden av et postkontor, så jeg stakk heller dit, siden den skulle sendes til NSS uansett.

 

Synes nesten NSO bør skifte navn, for de lever ikke akurat opp til de gode erfaringene jeg har hatt med Netshop.no (Sandefjord). :roll:

Lenke til kommentar

Hvem er denne skjeggapen?

 

Han er sikkert i familie med eller god venn av O´store i sandefjord, ellers hadde de nok ikke latt han jobbe der. Kanskje han ble sendt til Oslo så de skulle slippe å ha det sure trynet hans i sandefjord? :hmm:

 

Håper noen forteller han hvor stor tosk han er... muggne, furtne og arrogante mennesker burde ikke føyes, da bare fortsetter de.

Gjør som Schanche, klapp til han om han er frekk.

 

 

Bra jobba Netshop, dere presterer å bygge opp et foretak med nordens beste rykte hva service angår.

Men isteden for å holde på det, så ansetter dere en premenstruell apekatt til å plage kundene.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg bare gode erfaringer med NSO (som vi tydeligvis har begynt å kalle de).

Når det gjelder dårlige erfaringer med bytting av deler, bestilling via netshop.no osv, så må dere huske at netshop.no og Netshop Oslo antageligvis er to forskjellige firmaer (eid av hverandre, selvsagt), og dermed av regnskapsmessige årsaker ikke kan ta hverandres retursaker eller levere ut hverandres bestillinger. Det ville rett og slett bare føre til problemer. Jeg sier ikke at det er umulig, jeg vet at andre kjeder har rutiner for såkalt "vareoverføring", men det er kjeder med mange butikker over hele landet.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg bare gode erfaringer med NSO (som vi tydeligvis har begynt å kalle de).

Når det gjelder dårlige erfaringer med bytting av deler, bestilling via netshop.no osv, så må dere huske at netshop.no og Netshop Oslo antageligvis er to forskjellige firmaer (eid av hverandre, selvsagt), og dermed av regnskapsmessige årsaker ikke kan ta hverandres retursaker eller levere ut hverandres bestillinger. Det ville rett og slett bare føre til problemer. Jeg sier ikke at det er umulig, jeg vet at andre kjeder har rutiner for såkalt "vareoverføring", men det er kjeder med mange butikker over hele landet.

7999350[/snapback]

 

De er såvidt jeg vet samme bedrift. NSO er en avdeling av NS.

NSO kan behandle garanti/reklamasjoner av varer kjøpt hos NS.

 

Håper bare virkelig NS-styret tar kritikken her seriøst og gjør noen tiltak.

Lenke til kommentar

Har tidligere fått muntlig beskjed pr. telefon fra Netshop at de ikke kommenterer NSO og at alle negative innlegg i webshopguiden på Netshop som gjelder NSO blir slettet.

 

For meg virker det som serviceavdelingen hos NSO er "hysj hysj" hos Netshop :hmm:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Min lille erfaring med NSO:

 

I begynnelsen av november 2006 tok jeg en skikkelig ringerunde til alle de største webshoppene for å forsøke å få en ide om når de første QX6700 kunne ventes her på bjerget. Kanskje noen hadde hørt noen løse rykter, eller på annen måte hadde en viss ide om hvilket tidsperspektiv vi snakket om.

 

Ingen av de jeg snakket med kunne gi meg noen opplysninger om leveringsdato, så den saken var felles for dem alle. En butikk stakk seg imidlertid ut i negativ retning, og det var NSO.

 

Han jeg snakket med der lot det skinne igjennom hvor håpløst han syntes spørsmålet mitt var, og henviste meg bryskt til å følge med på nettsidene deres.

 

Du må unskylde meg men der fikk du virkelig som fortjent. Å skulle bry x antall travle bedrifter i en manisk jakt på noe du garantert for vite like raskt eller raskere enn kundebehandlerne i gjeldende bedrifter er IMNSHO grovt missbruk av service-ytende bedrifter. At de andre var høfflige er mer et tegn på Norsk mentallitet enn at du fortjente den.

 

Nei, jeg har ikke noe med NSO å gjøre og jeg har selv ei høne å plukke med dem, men det får da for f*** være grenser. I akkurat dette tilfelle fortjener NSO honør fremfor kritikk.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Da jeg hadde hatt min psu (mist) i ca. 10 mnd. sa jeg at nokk er nokk, fy fillern for en støy den lager når den er skrudd av!

 

Sendte den inn til service, med tydelig feilbeskrivelse, og resultatet etter 4 uker der jeg måtte ringe spørre etter psuen (som de tudeligvis hadde glemt) var at ikke en dritt var gjort for den var like jævlig, sto "testet ok" på sedelappen.

 

Ringte support da jeg etterlyste den, fikk svar at teknikkeren hadde gått for dagen, fikk den i posten etter et par dager. Virka som om de sendte den utan at noe var gjort.

 

Vell og merke seg at jeg sendte psuen til sandefjord avd.

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode ord og si om NSO har kjøpt mye der :) Har byttet en del ting som jeg har hatt feil på uten problemer. Men tror mangen leverer delen der og forventer at de skal se på saken med en gang noe som ikke lar seg gjøre.. Jeg har altid blitt ringt i løpet av 3 dager ettter jeg har levert delen :)

Lenke til kommentar

Jeg har også inntrykk av at Netshop Oslo sliter litt med kundebehandlingen sin. Jeg kjøpte en Toshiba REGZA 37WL66Z av de, som bråket som besatt. (mer enn hva som er vanlig for modellen) De insisterte hele tiden på at dette var normalt for LCD-TVer, men jeg dro likevel og leverte den - pent innpakket i originalemballasjen og med alt tilbehør da jeg regnet dette som en retursak.

 

Etter noen dager fikk jeg beskjed om at de var enige i at TVen lagde unormalt mye støy, og at jeg skulle få en ny. Dessverre hadde de ikke flere på lager, derfor hadde de vært grei og pakket klart utstillingsmodellen :w00t: som jeg kunne hente når det passet. Jepp - man er normalt veldig interessert i å betale full pris for utstillingsmodeller.

 

Jeg sendte mail tilbake og sa at jeg ville heve kjøpet dersom de ikke kunne levere en ny tv, og oppga kontonummer for tilbakebetaling av kjøpesummen. En uke gikk uten svar - jeg purret, og fikk en mail om at jeg skulle få tilbake pengene så fort jeg kom innom med eske, fjernkontroll, manualer etc. Som jeg faktisk hadde levert inn i første omgang.... :nei:

 

Jeg ringte dit gjentatte ganger, men personen som hadde sendt mailen var utilgjengelig for telefon. Ny mail resulterte i at jeg fikk beskjed om å "lete hjemme en gang til" for det var nok der tingene lå. Joda, en pappeske til en 37" TV kan fort bli borte bak en sofapute e.l.

 

Tilslutt fikk jeg email-adresse til en jeg antar var en slags leder der, som etter at jeg koblet inn Forbrukerrådet gikk med på å betale tilbake beløpet. Men fortsatt fikk jeg syrlige kommentarer om at jeg ikke hadde levert tilbake komplett vare.

 

Jeg liker veldig godt idéen om en hentebu i Oslo, men Netshop Oslo har vist seg komplett ute av stand til å ta en kunde på alvor, og jeg kommer ikke til å handle der igjen. En annen ting er jo den håpløse oppfattelsen de har av angrefristloven - jeg blir alltid like imponert av firmaer som tror det er ubegrenset rom for utvidet tolkning av forbrukerrett. :!:

Lenke til kommentar

Slutter folk å handle der, så får nok de nok en litt annen tone, dvs med mindre de egentlig lever av bedriftsmarkedet og butikk for private kun er noe de driver med for å få tiden til å gå :)

 

Har også noe lunken erfaring, ikke med NSO, men med dem i Sandefjord. Hadde en HD jeg slet litt med, den første jeg fikk var DOA, den neste fikk jeg SMART advarsler på. Den første ersattet de uten å blunke, men jeg endte opp med å betale frakt(men fikk en ekstra Lion da..). Da jeg ringte og spurte hva jeg skulle gjøre med den neste, var svaret litt mer lunkent og jeg fikk beskjed om jeg godt kunne sende den inn, men risikerte å betale både frakt og testing dersom de mente den var OK(slik tolket jeg det), selv om SMART testen til WD helt klart sa at det va ren garantisak. Disken fungerer forøvrig fremdeles, til tross for SMART meldingen :)

 

Dette er faktisk den eneste dårlig erfaringen jeg har med nettbutikker og jeg har brukt endel. Den eneste HDen jeg har hatt problemer med også og jeg har hatt minst ett dusin deathstar disker :) Kommer helt klart ikke til å handle mer hos NS, de er hyggeligere andre steder.

Lenke til kommentar

Jeg tror mange glemmer at det er mennesker som jobber på Netshop også. Det samme gjelder forøvrig hos de andre nettbutikkene også. Selv om det er slik at kundebehandling skal stå i fokus, så betyr ikke det at enkelte kan ha en dårlig dag. Og er man misfornøyd, så kan man fritt velge andre butikker å kjøpe varer fra. For mange er et slik at tolmodighet ikke er en dyd de har tilegnet seg, og skal ha ting levert på flekken eller service gjort på dagen.

 

Slik fungerer det ikke. At man er frekk og ufin når man først skal ha reparert en HDD eller PSU, så kan man ikke forvente å få smøregod behandling tilbake. Ingen liker å bli hersket rundt av andre mennesker, spesielt ikke når man da skal gjøre de en tjeneste. Og nei, kundene har ikke alltid rett. De har ofte feil. Selv har jeg jobbet i butikk i mange år og har kranglet med mange kunder som har sagt utrolig mye stygt. Men sånn er det bare. Enkelte er kranglefanter uten like. Andre er langt mer forståelige for at ting tar gjerne litt tid.

 

Det at man henger ut en person i et forum synes jeg ikker OK. Her burde faktisk moderator ta et tak og beskytte vedkommende litt.

 

For noen dager siden leverte jeg en HDD på service. Dagen etterpå fikk jeg en SMS om at disken var testet, og ingen feil funnet. Godt var det. Det tok meg to dager. Jeg var litt skeptisk, skal jeg innrømme, om disken var like god når jeg kom hjem. Det var den, og alt er i sin skjønneste orden.

 

En liten oppfordring til dere som tror at verden handler om akkurat din PSU eller din HDD (samme hva det gjelder), så er det ingen selvfølge at dette skal behandles med en gang.

 

Men rett skal være rett, og feil og mangler kan forekomme i begge leirene. Men hold diskusjonen fokusert på hva det gjelder, ikke henge ut en spesiell person. Det blir helt feil. Faktisk er det på grensen til ren mobbing. Og det er ikke OK!

Lenke til kommentar

Og da takker vi andylove for hans forsøk på å "redde" NSO rykte.

 

Dessverre (eller kanskje godt er det for deg ?) har han ikke opplevd kundeservicen hos NSO på kroppen og bør derfor være forsiktig med å kritisere folk for å skrive om sine erfaring. For ja, det vi snakker om her er faktisk hva vi har opplevd når vi har handlet der. Og hvis noen blir skeptiske til å handle der når de leser dette, så mener jeg det er berettiget.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Og da takker vi andylove for hans forsøk på å "redde" NSO rykte.

 

Dessverre (eller kanskje godt er det for deg ?) har han ikke opplevd kundeservicen hos NSO på kroppen og bør derfor være forsiktig med å kritisere folk for å skrive om sine erfaring. For ja, det vi snakker om her er faktisk hva vi har opplevd når vi har handlet der. Og hvis noen blir skeptiske til å handle der når de leser dette, så mener jeg det er berettiget.

8005743[/snapback]

 

Det jeg i utgangspunktet stiller meg svært kritisk til, er personforfølgelsen som pågår i denne tråden. Også dette med at enkelte kunder føler at uansett hvordan de oppfører seg, så har de rett. Det er rett og slett provoserende lesning.

 

Men du skal få mene akkurat som du vil, ingen som skal stoppe deg der ;)

 

Og jo, jeg har vært temmelig ofte på Netshop Oslo, og vet hva slags service man får der nede. At de som blir skeptiske av denne posten velger å handle et annet sted, er jo friheten de selv har til å velge. Jeg skal ikke gjøre noen forsøk på å redde Netshop Oslo sitt rykte. Men jeg synes at det blir usakelig kritisering og at det skinner litt igjennom at enkelte lager et større problem av en sak enn hva det egentlig er. Det er litt sånn at om noe ryker i maskinene deres, så er hele verden på randen og ingenting er til å redde.

Lenke til kommentar
*snipp*

8005659[/snapback]

 

For min del er det nok når:

- de sier de kan teste den mens jeg er der, så avviser dette og ber meg komme tilbake dagen etterpå selv om jeg forteller om reisetiden.

- at de stort sett aldri makter å si hei eller ha det skikkelig. dårlig dag kan alle ha, men på det tidspunktet du begynner å skjelle ut kunden så er du på bærtur uansett. Dårlig dag har ingen sammenheng med kundeservice og er en dårlig unskyldning for manglende høfflighet.

 

Har selv jobbet med kundeservice og jeg beholder roen og tonen som normalt selv om jeg egentlig vil slå ned kunden pga frekkhetene.

 

Og når jeg så ikke kommer gjennom på telefon, og må purre på dem flere ganger for henvendelser og det skjer hver bidige gang, så blir det for dumt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en zeptop maskin fra Netshop.no i sommer, som for en stund siden begynte å streike . Ringte til NS sandefjord og fikk grønt for å sende den inn. Beregnet behandlingstid skulle være 6-8 dager. Fyllte inn returseddel og sendte den inn den 29 januar.

 

Etter tolv dager ringte jeg inn og lurte på hvor maskinen blir av. En hyggelig kar tok telefonen og forklarte at jeg måtte sende mail direkte til pc rep avdelingen for å høre. Jeg sender mail. Etter fire dager får jeg svar om at opplysningene jeg sendte om maskinen min ikke holdt, og de ber meg sende sendingsnr på pakken jeg sendte maskinen med. Greit nok, og jeg sender opplysningene.

 

3 dager til går uten at jeg hører et pip på mail. Jeg ringer, uten å få svar. Jeg ringer igjen neste dag og får beskjed fra en hyggelig kundebehandler om at han skal sjekke det opp. Etter å ha ventet en stund på tråden får jeg beskjed om at maskinen min er nr 2 i køen. Mandag fikk jeg en mail på at maskinen min vil bli fikset og sendt enten idag (mandag) eller i morgen (tirsdag). Vel, i dag er det fredag den 23 februar og jeg har fortsatt ikke motatt noen maskin.

 

Intrykket mitt er at problemet ikke er kundebehandlerne, ettersom mine erfarninger med de har vært hyggelige, og de har prøvd så godt de kan å hjelpe meg. Men derimot syns jeg det er ganske forkastelig at man får oppgitt en behandlingstid som er langt ifra hva de klarer å gjennomføre. Det samme gjelder også når man for andre gang får beskjed om behandlingstiden og den heller ikke stemmer. Jeg har personlig jobbet i postverket og vet at en servicepakke fra sandefjord til tønsberg ikke tar så mye som 3 dager, så de kan ikke unnskylde seg med det heller.

 

Uansett. Det er kjedelig at man ikke kan stole på hva en bedrift lover. Personlig sliter jeg som faen på jobben uten laptopen.

 

Men for all del. Gode priser har de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...