Gå til innhold

Netshop Oslo sin kundebehandling


Anbefalte innlegg

Har tidligere fått muntlig beskjed pr. telefon fra Netshop at de ikke kommenterer NSO og at alle negative innlegg i webshopguiden på Netshop som gjelder NSO blir slettet.

 

For meg virker det som serviceavdelingen hos NSO er "hysj hysj" hos Netshop  :hmm:

8000230[/snapback]

 

Får håpe da virkelig at dette ikke stemmer :(

 

Er lurt å se litt over fjelltoppen og tenke fremover -> Dårlig kritikk av NSO kan påvirke helheten av NS.

 

På tide at daglig leder oppsøker hjelp for å løse denne saken som tydeligvis er for vanskelig for personen.

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tidligere fått muntlig beskjed pr. telefon fra Netshop at de ikke kommenterer NSO og at alle negative innlegg i webshopguiden på Netshop som gjelder NSO blir slettet.

 

For meg virker det som serviceavdelingen hos NSO er "hysj hysj" hos Netshop  :hmm:

8000230[/snapback]

 

Får håpe da virkelig at dette ikke stemmer :(

 

Er lurt å se litt over fjelltoppen og tenke fremover -> Dårlig kritikk av NSO kan påvirke helheten av NS.

 

På tide at daglig leder oppsøker hjelp for å løse denne saken som tydeligvis er for vanskelig for personen.

8006075[/snapback]

 

Problemet er at en uansett velger mellom pest og kolera i denne situasjonen. Ettersom den ene bedriften er en del av selskapet så vil dårlig omtale smitte over på hovedselskapet, men ved å uttale seg slik så vil en likevel bli truffet.

 

Mye fordi en da vedgår problematikken, men ikke vil ta tak i det, og dermed skaper en, en god situasjon for konkurrende bedrifter for å ta over kunder.

 

 

Som påpekt under;

Vi ser jo tilsvarende tendenser hos elkjøp, der noen butikker er verre enn andre, men de får likevel samme stempel.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
[...]

8005929[/snapback]

Her diskuterer vi Netshop Oslo sin kundebehandling. Ønsker du og andre dele efaringene med Netshop Sandefjord, oppfordrer jeg deg/dere å starte eget emne.

 

---

 

Dårlig kritikk av NSO kan påvirke helheten av NS.
Det kan ikke, det gjør det. Negativ kritikk av èn butikk gir dårlig rykte til hele kjeden desverre.. Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
[...]

8005929[/snapback]

Her diskuterer vi Netshop Oslo sin kundebehandling. Ønsker du og andre dele efaringene med Netshop Sandefjord, oppfordrer jeg deg/dere å starte eget emne.

 

---

 

Dårlig kritikk av NSO kan påvirke helheten av NS.
Det kan ikke, det gjør det. Negativ kritikk av èn butikk gir dårlig rykte til hele kjeden desverre..

8006164[/snapback]

 

 

Poenget min var vel igrunn bare at sandefjord ikke nødvendighvis er spesielt mye bedre..

Lenke til kommentar
Bedre? De er bare enda værre!

 

Netshop har klart kunststykket å gå fra å være den butikken med best service, til å bli Norges største drittbutikk!

8006437[/snapback]

 

 

Det er mye mulig. Har personlig kun kjøpt en laptop der, og som nevnt fått . Hva er dine erfaringer ?

Lenke til kommentar
Bedre? De er bare enda værre!

 

Netshop har klart kunststykket å gå fra å være den butikken med best service, til å bli Norges største drittbutikk!

8006437[/snapback]

Må si meg enig i at netshop.no også kan være ganske så vrange ja.. Jeg ble lovet en oppdatering på programvaren til TV-kortet jeg kjøpte, men den kom aldri.. Programvaren funker bare halvveis ca. to år etter kjøpet, og ingen ny versjon er tilgjengelig ennå.

 

Jeg har selvsagt ringt Neshop flere ganger, men det skulle komme en oppdatering "ganske snart" regnet dem med. Og pga. det kunne jeg ikke få bytte kortet i et som faktisk funker. Etter å ha ringt 5-6 ganger og fortalt hva jeg ble fortalt før kjøp har jeg ikke kommet noen vei... Har mer eller mindre gitt opp nå, men TV-kortet funker ikke bedre av den grunn.

Endret av krislarsen
Lenke til kommentar
En liten oppfordring til dere som tror at verden handler om akkurat din PSU eller din HDD (samme hva det gjelder), så er det ingen selvfølge at dette skal behandles med en gang.

Tidsaspektet ser ikke jeg som viktig, men det er måten man blir behandlet på som er viktig og der bør de som har kontakt med kundene være litt drillet til å takle forskjellige typer mennesker. Jeg har selv arbeidet i butikk(CO) og vet at man kan ikke alltid gi kunden rett. En butikk som er medgjørelig ovenfor kundene øker sannsynligheten for å beholde kunder, så derfor bør butikkene hvertfall strekke seg så langt som mulig mht kundebehandling. God kundebehandlig er ikke nødvendigvis det samme som å gi kunden rett i absolutt alt!

 

Når jeg skriver det jeg skriver mht HDen, så var kundebehandler jeg snakket med i telefonen hyggelig(jeg ringer alltid før jeg reklamerer, i tilfelle det er noe åpenbart jeg har oversett). Det jeg følte var litt ullent var svaret jeg fikk, jeg sendte SMART meldingen til dem, jeg kjørte også en analyse de bad meg om(husker ikke nøyaktig hva det var) og sendte alle utput til dem. Da mener jeg de kunne sagt;"dette er ikke ett problem, HDen er helt fin" eller "dette ser ut til å være ett problem, send den tilbake til oss". Dette i tillegg til at jeg blir sittende å betale masse ekstra frakt og blir fortalt at jeg kunne ende opp med å betale frakt/testing en gang til tiltross for infoen jeg ga. Jeg har selvsagt ingen grunn til å tro at jeg ville fått veldig anderledes behandlig andre steder. Skal man klage er det også en fordel å snakke med noen ansikt til ansikt, da får man reaksjoner, telefon er litt upersonlig, så delvis derfor prøver jeg å begrense datakjøp på nettet. Betaler gjerne noen hundringser ekstra for å ha en butikk/ett ansikt å forholde meg til, men sef ikke veldig mye mer. Dog er faktisk dette den eneste gangen jeg har hatt litt klatt med ett nettkjøp og jeg har handlet på nettet i nærmere 10 år etterhvert... både data og sykkel.

Lenke til kommentar

Jeg ringte Netshop Oslo igjen angående hovedkortet mitt. Denne gangen fikk jeg snakke med en kar som var virkelig hyggelig. Han ba meg komme inn og spørre etter han personlig, så skulle han hjelpe meg med saken. Håper det endelig løser seg.

 

Om alle på Netshop Oslo var så hyggelige og hjelpsomme som han.

 

Jeg til han at det var herlig å endelig få snakke med en som visste litt om kundeservice. Han sa at nå var det blitt noen endringer eller noe i den dur. Kanskje Netshop har lest denne tråden og skal ordne opp i sakene? Det er tydelig at jeg ikke var den eneste som hadde hatt problemer med Netshop Oslo, når jeg ser hvordan tråden jeg startet har vokst.

Endret av -snoop-
Lenke til kommentar
Jeg ringte Netshop Oslo igjen angående hovedkortet mitt.  Denne gangen fikk jeg snakke med en kar som var virkelig hyggelig.  Han ba meg komme inn og spørre etter han personlig, så skulle han hjelpe meg med saken.  Håper det endelig løser seg.

 

Om alle på Netshop Oslo var så hyggelige og hjelpsomme som han.

 

Det var omtrent slik beskjed jeg fikk pr. mail når jeg henvendte meg til NSO første gang. Men når jeg dukket opp i ventebua og spurte etter vedkommende som sendte meg mailen ble det plutselig "vanskelig" å få snakke med han :nei:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Jeg ringte Netshop Oslo igjen angående hovedkortet mitt.  Denne gangen fikk jeg snakke med en kar som var virkelig hyggelig.  Han ba meg komme inn og spørre etter han personlig, så skulle han hjelpe meg med saken.  Håper det endelig løser seg.

 

Om alle på Netshop Oslo var så hyggelige og hjelpsomme som han.

 

Det var omtrent slik beskjed jeg fikk pr. mail når jeg henvendte meg til NSO første gang. Men når jeg dukket opp i ventebua og spurte etter vedkommende som sendte meg mailen ble det plutselig "vanskelig" å få snakke med han :nei:

8018423[/snapback]

 

Jeg får håpe det ikke skjer med meg.

Lenke til kommentar

Leverte inn pc'en min for å få funnet ut hva som var galt.

Dette skulle bare ta noen dager sa de når jeg leverte den hos NSO, men dette var jo bare bullshit.

Det tok faktisk 1 uke og 3 dager for de å få testet pc'en, som det bare var en liten bagatell galt med.

 

Jeg synes det er for ille at de bruker 1 uke og 3 dager på dette, når de sier et skal ta noen dager.

 

Når jeg leverte min ødelagte MP3 til komplett tok det 2 dager så var erstatningssummen inne på konto, i motsetning så er jeg nokså skuffet over NSO, som brukte 1 uke og 3 dager på en bagatellmessig pc sak.

(Nevnte kompeltt for å ha noe å sammenligne med).

 

I tillegg virker en av teknikerne ders veldig sikker i sin sak på at en pc absolutt ikke blir ustabil av å ha en p4 i en p8 kontakt.

 

I tillegg så ar helt umulig å få byttet PSU'en til en med P8 kontakt hos NSO.

 

Men hvordan skal en vite slikt når en handler i farten og det så langt i fra står info om det er P4 eller P8 på PSU'en på deres hjemmesider?

 

Jeg skal så godt jeg kan prøve å holde meg til Sandefjord avdelingen hvor servicen faktisk er god.

 

Mener for all del netshop sandefjord har meget god service, bare oslo avdelingen jeg er litt lei.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Rhoads:

1 uke og 3 dager er 10 dager dvs. noen dager (var det en helg imellom også kanskje?).

Synes veldig mange generelt sett er altfor utålmodig/har VIP-modus mht. sine egne behov.

At du ikke satte deg inn i hk/psu med uten p4/p8-kontakter er da heller ikke NSO's ansvar? :hmm:

Digresjon:

Du kan f.eks. begynne med å endre signaturen din til å peke på *din lagrede score(3DM06)* og ikke være en link til "submit score".

Det hadde vært fint. :)

Lenke til kommentar
@Rhoads:

1 uke og 3 dager er 10 dager dvs. noen dager (var det en helg imellom også kanskje?).

Synes veldig mange generelt sett er altfor utålmodig/har VIP-modus mht. sine egne behov.

Klart vi har VIP modus mht eget behov, hvem av oss ønsker ikke raskt og god behandling? Dersom jeg blir lovet at det skal ta max ett par dager, da tenker jeg på 2-3 dager ikke 10 dager, 10 dager er etter min mening ikke ett par dager selv om man trekker fra 2 dager for evnt helg... på 10 dager vil det nødvendigvis være minst en helg mellom :)

Lenke til kommentar

Kan jo like godt komme med min festelig historie om NSO.

 

På et tidspunkt hadde jeg behov for en WLAN printserver. Jeg så at NSO hadde en Linksys sak på lager, og gikk for å kjøpe den.

 

I henteboden (eller skal vi si venteboden) ble jeg omsider ekspedert av en fyr som muligens hadde permisjon i fra Hells Angels. For å ha noe å prate om når jeg betalte spurte jeg om han hadde noen erfaringer med produktet. Og det hadde han...

 

For det første kom jeg aldri til å få det til å fungere. Han garanterte at jeg kom tilbake med det dagen etterpå. Han lurte på hvorfor jeg var så dum som gikk for en WLAN løsning. Det var jo så lett å bare strekke en lang kabel... Jeg svarte at det ikke var aktuelt å dra noen kabel over 3 etasjer, men det var tydligvis ikke noe godt argument i hans ører. I tillegg kunne han opplyse om at "det trådløse nettet i Norge" var ekspesjonelt dårlig, og kunne ikke brukes til noe som helst... Jeg lurte i mitt stille sinn på hva det trådløse nettet i Norge egentlig var for noe... ;-)

 

Når jeg kom hjem fikk jeg selvsagt saken til å fungere på første forsøk.

 

Det er ikke bra at slike folk får stå bak disken og lire av seg usakligheter og usannheter. Har man ikke greie på hva man snakker om risikerer man å bli tatt med buksa nede. Det var tilfelle i denne saken (jeg jobber selv som nettverksingeniør, og har gjort det i 11,5 år - men jeg gidder sjeldent å krangle med folk...).

 

Vel, vel - det var mine "2 Cents".

 

Grant_Lee

Lenke til kommentar

Jeg har ymse erfaringer med de, må sende inn ett hovedkort for 3 gangen nå. Sist hentet det på lørdag, fikk testet dette i dag og det er like dødt som da jeg sendte det inn, på servicemeldingen står det at skjermkortet mitt er defekt siden det ikke kommer skjermbilde, kommer ikke skjermbilde på integrerte skjermkortet på hovedkortet eller det eksterne. Harddisken viser ikke engang tegn til å fungere, men alle komponentene fungerer feilfritt på ett annet hovedkort så jeg tviler sterkt ang NetShop Oslo nå. Hvis de ikke greier å rette opp på denne saken etter neste reperasjon kommer jeg til å kreve omlevering samt reiseutgifter fra Drammen (Ca 7 mil hver vei, som tilsvarer 28 mil på en tur og evnt. 56mil hvis de leverer det tilbake i samme stand som idag)

 

~ Medion

Endret av Medion
Lenke til kommentar
@Rhoads:

1 uke og 3 dager er 10 dager dvs. noen dager (var det en helg imellom også kanskje?).

Synes veldig mange generelt sett er altfor utålmodig/har VIP-modus mht. sine egne behov.

At du ikke satte deg inn i hk/psu med uten p4/p8-kontakter er da heller ikke NSO's ansvar? :hmm:

Digresjon:

Du kan f.eks. begynne med å endre signaturen din til å peke på *din lagrede score(3DM06)* og ikke være en link til "submit score".

Det hadde vært fint. :)

8028256[/snapback]

 

Nei, her snakker vi 1 uke og 3 dager eller 10 dager da lettere sagt, etter at jeg trakk ifra helgen. Nå dette synes jeg er ganske lenge bare for et par småting, ser ikke på mitt behov som VIP, men sammenlignet med andre steder jeg har byttet inn PC deler og elektroniske artikler er dette tregt. Det gikk utrolig mye kortere tid når jeg har levert inn hos NSS.

 

Og når jeg spurte de var "noen dager" 3-4 dager om du skulle lure.

 

Og det er greit nok det med p4 kontakten, jeg kjøpte en converter til P8. Men hadde ikke tid til å sette meg inn i det da PSU'en jeg egentlig skulle ha fra de var

utsolgt. Synes de i alle fall kunne legge opp slik grunnleggende info på siden sin, det hadde jo vært fint.

 

Og ang. 3dmark så lagret jeg ikke filen, tenkte det holdt med link til den. Har screenshot også om du ikke tror på den. Men for å gjøre det enkelt og greit bencher jeg på nytt og lagrer den, så det er gjort.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Min lille erfaring med NSO:

 

I begynnelsen av november 2006 tok jeg en skikkelig ringerunde til alle de største webshoppene for å forsøke å få en ide om når de første QX6700 kunne ventes her på bjerget. Kanskje noen hadde hørt noen løse rykter, eller på annen måte hadde en viss ide om hvilket tidsperspektiv vi snakket om.

 

Ingen av de jeg snakket med kunne gi meg noen opplysninger om leveringsdato, så den saken var felles for dem alle. En butikk stakk seg imidlertid ut i negativ retning, og det var NSO.

 

Han jeg snakket med der lot det skinne igjennom hvor håpløst han syntes spørsmålet mitt var, og henviste meg bryskt til å følge med på nettsidene deres.

 

Du må unskylde meg men der fikk du virkelig som fortjent. Å skulle bry x antall travle bedrifter i en manisk jakt på noe du garantert for vite like raskt eller raskere enn kundebehandlerne i gjeldende bedrifter er IMNSHO grovt missbruk av service-ytende bedrifter. At de andre var høfflige er mer et tegn på Norsk mentallitet enn at du fortjente den.

 

Nei, jeg har ikke noe med NSO å gjøre og jeg har selv ei høne å plukke med dem, men det får da for f*** være grenser. I akkurat dette tilfelle fortjener NSO honør fremfor kritikk.

8000276[/snapback]

Tja - jeg vet ikke om aksjonærene deler ut like mye honør. NSO er en salgsbedrift, er den ikke? Salg handler om å yte service, selv om det ikke umiddelbart gir uttelling. La oss snu det på hodet; jeg snakket med flere nettbutikker, hadde jeg fått imøtekommende og god service hos NSO hadde jeg valgt dem fremfor konkurrentene så lenge vilkårene for øvrig var de samme.

 

Eller mener du at jeg skulle skamme meg fordi jeg hadde planer om å bruke en god sum penger på ny prosessor, og tok av nettbutikkenes verdifulle tid til å forhøre meg om leveringstidspunkt for produktet? Kanskje er det best ikke under noen omstendighet å ta kontakt med dem, for på så vis gjøre seg skyldig i "grovt missbruk av service-ytende bedrifter"?

Endret av Futen
Lenke til kommentar

Hadde faktisk en positiv opplevelse hos NSO i forrige uke.

Jeg hadde et produkt som var erstattet med et annet pga den første døde.

 

Med det nye produktet opplevde jeg merkelig feil osv.

Var innon der og forklarte problemet på nytt, og fikk låne et annet produkt med meg hjem for å teste.

Dette viste seg å fungere bedre.

Selv om det er mye negativitet her nå, finnes det unntak!

 

Det eneste negative med dette er at jeg først fikk beskjed om å sende mail direkte til teknikeren. I tillegg ble det lagt igjen en beskjed at han skulle ringe meg opp. Fikk aldri noe svar på mail eller noen telefonsamtale.

 

Husk for all del å oppføre deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...